Публичните компании в САЩ влизат в социалните мрежи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Публичните компании в САЩ влизат в социалните мрежи

Казусът с изпълнителния директор на Netflix Рийд Хейстингс доведе до изясняване на правилата за корпоративните обявления в социалните мрежи

Публичните компании в САЩ влизат в социалните мрежи

Финансовият регулатор реши да осъвремени правилата за разкриване на информация

3452 прочитания

Казусът с изпълнителния директор на Netflix Рийд Хейстингс доведе до изясняване на правилата за корпоративните обявления в социалните мрежи

© Reuters


Финансовите регулатори в САЩ разрешиха на публичните компании да използват социални медии като  Twitter и Facebook, за да разкриват важна информация за дейността си. Условието е предварително да са уведомили инвеститорите коя платформа ще използват, съобщава Reuters. Новото указание от щатската Комисия по ценните книжа и фондовите борси (SEC) има за цел да изясни правилата за разкриване на информация в интернет.

Повод за решението стана разследване на комисията срещу изпълнителния директор на онлайн видеоуслугата Netflix Рийд Хейстингс заради съобщение на личната му Facebook страница, което разкрива информация за растежа на компанията. През миналия юли той е обвил в профила си, че потребителите на сайта вече са изгледали 1 млрд. часа от предлаганите филми и телевизионни предавания. SEC разследваше дали съобщението нарушава правилата, изискващи всякаква важна информация да бъде разкривана пред всички инвеститори едновременно.

Изясняване на правилата

Комисията обяви, че няма да налага санкции в конкретната ситуация, но тя е показала неяснотата около това как правилата се отнасят към социалните медии. "Една група инвеститори не трябва да получава предимство пред друга само защото компанията избирателно обявява важни данни. Повечето социални медии са напълно подходящи за комуникация с инвеститорите, но не и ако достъпът е ограничен или ако те не са уведомени къде трябва да търсят най-актуалната информация", коментира Джордж Канело от ръководството на SEC.

Правилата за разкриване на информация за листнатите на борсите в САЩ компании са обект на дебати от известно време. Все повече фирми се оплакват, че правилата са остарели и не са адекватни на новите условия, където социалните мрежи доведоха до революция в методите за споделяне на новини и привличане на клиенти. От своя страна регулаторите рядко налагат санкции по линия на тези правила и има известна неяснота как точно се прилагат нормите. В случая с Netflix според някои анализатори не е ясно дали съобщението е съдържало съществена информация, тъй като хора от ръководството на компанията вече са правили подобни коментари публично.

"След като компаниите и инвеститорите вече са се обърнали към тези инструменти, регулаторите са длъжни да изяснят правилата", коментира Хауърд Линдзон, основател на Stocktwits – компания, която поддържа Twitter канал за борсова информация. "Преди хората се информираха с пресрелийзи в Yahoo finance, но кой ги чете в днешно време? Всеки се информира от Facebook и Twitter. Индустрията се променя и беше само въпрос на време да се появят съответните регулации", добавя той.

Равнопоставеност на инвеститорите

Съгласно новите насоки от SEC компаниите могат да обявят през сайтовете си или чрез съобщения до медиите, че ще използват социални мрежи за оповестяване на информация. Те трябва да обявят и уебадресите на съответните страници, за да имат възможност акционерите да се абонират или присъединят, заявяват от комисията. Въпреки липсата на санкции при казуса с Netflix, SEC предупреждава, че личните профили на мениджъри няма да се считат за подходящи за обявяване на непублична информация, освен ако инвеститорите не са изрично предупредени за тази възможност. Говорителят на Netflix е коментирал пред Reuters, че компанията оценява "внимателното разглеждане и решаване на въпроса". От Facebook също заявяват, че приветстват решението.

Един от най-скорошните примери за това как компаниите могат да влияят на инвеститорите чрез социалните мрежи бе обявлението чрез Twitter на изпълнителния директор на Tesla Motors Елон Мъск, че нещо "вълнуващо" ще бъде обявено скоро. Неговите туитове доведоха до поскъпване на акциите още преди да се разбере каква е новината – партньорство с Wells Fargo и US Bank за финансиране покупките на електрическия седан Model S. Други компании обаче не споделят възхитата от социалните медии – миналата година веригата за търговия на дребно Francesca's Holdings уволни финансовия си директор Джийн Морфис заради обявяване на вътрешна информация чрез Twitter.

Финансовите регулатори в САЩ разрешиха на публичните компании да използват социални медии като  Twitter и Facebook, за да разкриват важна информация за дейността си. Условието е предварително да са уведомили инвеститорите коя платформа ще използват, съобщава Reuters. Новото указание от щатската Комисия по ценните книжа и фондовите борси (SEC) има за цел да изясни правилата за разкриване на информация в интернет.

Повод за решението стана разследване на комисията срещу изпълнителния директор на онлайн видеоуслугата Netflix Рийд Хейстингс заради съобщение на личната му Facebook страница, което разкрива информация за растежа на компанията. През миналия юли той е обвил в профила си, че потребителите на сайта вече са изгледали 1 млрд. часа от предлаганите филми и телевизионни предавания. SEC разследваше дали съобщението нарушава правилата, изискващи всякаква важна информация да бъде разкривана пред всички инвеститори едновременно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK