С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 3 апр 2013, 20:14, 16477 прочитания

Един по-достъпен Дубай

Wizz Air пуска линия София - Дубай. Цените на еднопосочния билет ще започват от 149 лв. промоционално

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нискотарифната компания Wizz Air обяви, че пуска нова линия от София до Дубай. Цената на еднопосочния билет ще започва от 149 лв. промоционално, а първият полет ще е на 29 октомври. Авиопревозвача ще лети три пъти седмично (вторник, четвъртък и събота), а билети вече се продават през сайта на компанията. Това е третата нова линия на Wizz Air от София за тази година след новите полети до Ларнака и Киев. Полетите до Дубай (първа директна линия от София) пък са част от разрастването на бизнеса на превозвача на изток.

В сърцето на полетите
Самолетите на Wizz Air ще кацат на новото летище Dubai World Central, като нискотарифната компания е и първият му клиент. Изпълнителният вицепрезидент на Wizz Air Джон Стефенсон заяви, че очакванията са с петте си писти и капацитет от 160 млн. пътници летището да стане най-голямото в световен мащаб. Dubai World Central Passenger Terminal ще бъде отворено през октомври за редовни пътнически полети, като местоположението му го прави удобно да обслужва и Абу Даби в Обединените арабски емирства. След 10 години то най-вероятно ще е разположено в сърцето на града поради бързото му разрастване.
София е една от четирите столици, от които компанията пуска полети до Дубай. Такива ще има и от Будапеща, Киев и Букурещ. Стефенсон очаква два типа пътници от България. Такива, които пътуват с цел бизнес, и втора група - с цел туризъм и покупки. "Не се целим към клиенти, които ще искат да правят трансфер там, и фактът, че няма да кацаме на основното летище, го показва, въпреки че и този тип пътувания ще са възможни с престой от 2-3 дни в Дубай и продължение за някъде другаде", коментира Стефенсон.
Цената от 149 лв. ще бъде промоционална, впоследствие средната цена на билетите най-вероятно ще достигне 99 евро в едната посока. И с тази цена обаче от компанията смятат, че ще са доста конкурентни като първата нискотарифна компания на този скъп пазар.


Пазар с потенциал
Компанията вижда потенциал в разрастването си на изток, към бивши съветски републики, а и към Северна Африка. От септември миналата години компанията например откри полети от Европа до Грузия, а отскоро от София лети и до Киев.

Очакванията на компанията са маршрутите й до края на тази година да достигнат 300 на брой, като в началото на 2013 г. са били 250. Увеличава се и броят на самолетите - от 39 в началото на годината те трябва да достигнат 45 в следващите няколко месеца. Колкото до броя на пътниците, прогнозите са за 13.5 млн. за тази година. От компанията обясняват възможностите си за разрастване в едни нелесни години за авиацията с ефективното използване на самолетния си парк (или средно по 13 часа във въздуха на всеки един самолет на ден), с кацането на вторични летища и с добрата си норма на брой пътници, които се падат на служител на компанията (или по 8000 на година на 1 служител, като при някои от традиционните авиопревозвачи тази бройка може да бъде едва 1000).

Нискотарифната компания е втората по пазарен дял на софийското летище на база брой превозени пътници, като по този показател компанията е изпреварена единствено от националния превозвач "България ер". Линията до Дубай е 20-ата дестинация, която Wizz Air ще предлага от София. Другата голяма нискотарифна компания, която лети от и до София - EasyJet, също обяви разрастване на софийския си пазар, като след няколкогодишно затишие пусна два нови полета - до Лондон на летище "Станстед" и до Берлин. И EasyJet, и Wizz Air обаче не планират полети от София до Виена въпреки високото им търсене поради високите летищни такси на австрийска почва.





  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София 1 Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1326 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Поумняването" на един пазар

Кои са лидерите при продажбата на смартфони в България, какво е проникването на устройствата и кой за какво ги изполва

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10