С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 8 апр 2013, 19:25, 4575 прочитания

British Airways ще купува самолети от Airbus за $ 7 млрд.

Авиопревозвачът се отказва от Boeing

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Авиопревозвачът British Airways ще поръча самолети A350 от Airbus за 7 млрд. долара (4.5 млрд. паунда). Това е на път да се превърне в следващото голямо предизвикателство за Boeing след кризата с приземяването на 787 Dreamliner заради дефекти в акумулаторната система, твърдят анализатори пред Reuters.

Трудни времена за Boeing


British Airways е един от най-лоялните клиенти на Boeing и ако тази поръчка бъде потвърдена, това ще нанесе сериозен удар върху американския самолетостроител, който трудно ще успее да задържи печалбите си от обновената версия на своя най-успешен 777 миниджъмбо, каквито бяха очакванията на ръководството.

Източници от индустрията потвърдиха в неделя, че International Airlines Group, която притежава BA и испанската Iberia, са близо до сделка с Airbus за около 20 самолета A350-1000, всеки от които е на стойност 332 млн. долара по каталожни цени. Въпреки това преговорите, за които за пръв път се разбра от Wall Street Journal, все още не са приключили, а от Airbus, както и от IAG са отказали коментар.

Битката става все по-оспорвана, а това, че Boeing предлага да поеме част от ремонтните дейности за самолетите на BA, които компанията имаше намерение да поръча от тях, явно не е било достатъчно като примамка. Airbus и Boeing са в люта конкуренция за пазара на големи пътнически самолети, оценяван на 100 млрд. долара годишно, борейки се за всеки клиент, още повече че голяма част от компаниите се налага да подменят флота си поради пенсионирането на самолети.



Американците не са притеснени

Boeing настоява, че няма проблем с разработката на модела им 777X. Това е проект на самолет със сгъваеми крила, което първо ще позволи да бъде увеличен размаха им, без да има проблеми с рулирането им по летищата. "Продължаваме изпитанията на този модел, който ще влезе в широка употреба до края на десетилетието", каза говорителят на Boeing Карен Кабтри.

"Клиентите ни са доволни от дизайна на самолета, а и ние от напредъка, който постигаме." Тя добави че Boeing продължава да вижда в IAG един от важните си клиенти и очаква с нетърпение американската компания да започне работа за подмяната на техния флот.

Някои коментатори обаче обвиниха Boeing, че оставя отворена вратата за най-новите проекти на Airbus, особено докато те се разсейват от проблемите около приземяването на Dreamliner.

"Ако Boeing са имали някакви съмнения относно необходимостта да налагат по-агресивно новия си модел 777X, сега става ясно, че трябва тези съмнения да бъдат преодолени бързо", казва Ричард Абулафи, анализатор в консултантска компания Teal Group, базирана във Вирджиния. "Това е силно напомняне, че в ход е цикъл по подмяна на ключови клиенти", добави той.

Airbus също е изправен пред предизвикателства

Моделът на Airbus A350 е предвиден да се продава в три варианта според капацитета си, а очакваните разходи до пускането му в продажба надхвърлят $15 млрд. Предполага се че A350-1000, който ще превозва 350 пътници и се конкурира с 777 (чийто капацитет бе увеличен, за да превозва малко над 400 души), ще влезе в експлоатация през 2017 г.

Двете по-малки версии на A350, първата от които се очаква да направи първия си полет през това лято, са насочени към един и същ сегмент от пазар, към който е насочен и революционно лекият Boeing 787. След като подсили оригиналните двигатели на A350-1000, Airbus успя да убеди някои от сегашните си клиенти на A350 да увеличат своите поръчки или да надграждат с по-малки модели. Но спечелването на нова поръчка от дългосрочен купувач на Boeing като BA би било голяма победа.

Airbus отчете приходи от 38.6 млрд. евро през 2012 г., което представлява ръст от 17%. Оперативната печалба е достигнала 1.2 млрд. евро спрямо 584 млн. за 2011 г. Повишението отразява ръста при доставените на клиентите машини – 588 при 534 за предишната година.

Печалбата щеше да е още по-голяма без еднократните разходи в размер на 522 млн. евро, от които 251 млн. са били за решаване на проблема с крилата на A380, а 124 млн. за модификации на програмата A350. Програмата за новия пътнически лайнер претърпя забавяния, които отложиха въвеждането му в експлоатация за втората половина на 2014 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 518 прочитания

"Филкаб" предлага на клиента всичко в сферата на енергетиката и индустрията "Филкаб" предлага на клиента всичко в сферата на енергетиката и индустрията

В следващите пет години продажбите на фирмена продукция все повече ще се дигитализират

20 сеп 2019, 879 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 10492 прочитания

20 сеп 2019, 5179 прочитания

20 сеп 2019, 2809 прочитания

20 сеп 2019, 1956 прочитания

20 сеп 2019, 1896 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Булгартабак" поиска държавна закрила

Дружество на холдинга сезира антимонополния регулатор за дъмпинг

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата