Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 8 апр 2013, 19:25, 4652 прочитания

British Airways ще купува самолети от Airbus за $ 7 млрд.

Авиопревозвачът се отказва от Boeing

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Авиопревозвачът British Airways ще поръча самолети A350 от Airbus за 7 млрд. долара (4.5 млрд. паунда). Това е на път да се превърне в следващото голямо предизвикателство за Boeing след кризата с приземяването на 787 Dreamliner заради дефекти в акумулаторната система, твърдят анализатори пред Reuters.

Трудни времена за Boeing


British Airways е един от най-лоялните клиенти на Boeing и ако тази поръчка бъде потвърдена, това ще нанесе сериозен удар върху американския самолетостроител, който трудно ще успее да задържи печалбите си от обновената версия на своя най-успешен 777 миниджъмбо, каквито бяха очакванията на ръководството.

Източници от индустрията потвърдиха в неделя, че International Airlines Group, която притежава BA и испанската Iberia, са близо до сделка с Airbus за около 20 самолета A350-1000, всеки от които е на стойност 332 млн. долара по каталожни цени. Въпреки това преговорите, за които за пръв път се разбра от Wall Street Journal, все още не са приключили, а от Airbus, както и от IAG са отказали коментар.

Битката става все по-оспорвана, а това, че Boeing предлага да поеме част от ремонтните дейности за самолетите на BA, които компанията имаше намерение да поръча от тях, явно не е било достатъчно като примамка. Airbus и Boeing са в люта конкуренция за пазара на големи пътнически самолети, оценяван на 100 млрд. долара годишно, борейки се за всеки клиент, още повече че голяма част от компаниите се налага да подменят флота си поради пенсионирането на самолети.



Американците не са притеснени

Boeing настоява, че няма проблем с разработката на модела им 777X. Това е проект на самолет със сгъваеми крила, което първо ще позволи да бъде увеличен размаха им, без да има проблеми с рулирането им по летищата. "Продължаваме изпитанията на този модел, който ще влезе в широка употреба до края на десетилетието", каза говорителят на Boeing Карен Кабтри.

"Клиентите ни са доволни от дизайна на самолета, а и ние от напредъка, който постигаме." Тя добави че Boeing продължава да вижда в IAG един от важните си клиенти и очаква с нетърпение американската компания да започне работа за подмяната на техния флот.

Някои коментатори обаче обвиниха Boeing, че оставя отворена вратата за най-новите проекти на Airbus, особено докато те се разсейват от проблемите около приземяването на Dreamliner.

"Ако Boeing са имали някакви съмнения относно необходимостта да налагат по-агресивно новия си модел 777X, сега става ясно, че трябва тези съмнения да бъдат преодолени бързо", казва Ричард Абулафи, анализатор в консултантска компания Teal Group, базирана във Вирджиния. "Това е силно напомняне, че в ход е цикъл по подмяна на ключови клиенти", добави той.

Airbus също е изправен пред предизвикателства

Моделът на Airbus A350 е предвиден да се продава в три варианта според капацитета си, а очакваните разходи до пускането му в продажба надхвърлят $15 млрд. Предполага се че A350-1000, който ще превозва 350 пътници и се конкурира с 777 (чийто капацитет бе увеличен, за да превозва малко над 400 души), ще влезе в експлоатация през 2017 г.

Двете по-малки версии на A350, първата от които се очаква да направи първия си полет през това лято, са насочени към един и същ сегмент от пазар, към който е насочен и революционно лекият Boeing 787. След като подсили оригиналните двигатели на A350-1000, Airbus успя да убеди някои от сегашните си клиенти на A350 да увеличат своите поръчки или да надграждат с по-малки модели. Но спечелването на нова поръчка от дългосрочен купувач на Boeing като BA би било голяма победа.

Airbus отчете приходи от 38.6 млрд. евро през 2012 г., което представлява ръст от 17%. Оперативната печалба е достигнала 1.2 млрд. евро спрямо 584 млн. за 2011 г. Повишението отразява ръста при доставените на клиентите машини – 588 при 534 за предишната година.

Печалбата щеше да е още по-голяма без еднократните разходи в размер на 522 млн. евро, от които 251 млн. са били за решаване на проблема с крилата на A380, а 124 млн. за модификации на програмата A350. Програмата за новия пътнически лайнер претърпя забавяния, които отложиха въвеждането му в експлоатация за втората половина на 2014 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 2465 прочитания

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 1706 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Булгартабак" поиска държавна закрила

Дружество на холдинга сезира антимонополния регулатор за дъмпинг

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10