Три чужди фирми искат да доставят хеликоптер за пожари
"Вертолеты России", AgustaWestland и Eurocopter се борят за поръчката на МВР за 39 млн. лв.


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
"Вертолеты России", англо-италианската AgustaWestland и френската Eurocopter подадоха в сряда оферти в търга за доставка на противопожарен хеликоптер. Поръчката е на главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението", като максималната стойност, която държавата чрез еврофинансиране е готова да заплати, е 39.1 млн. лв.
В търга можеха да участват компании, чийто оборот за последните три години е минимум 100 млн. лв., от които 90 млн. лв. са от доставка именно на хеликоптери.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
14 коментара
"Именно последното е основната причина за жалбата на AgustaWestland - според компанията по-нормално е било изискване за вместимост от 0.8 до 1.5 т."
До колкото знам 1.5 т. събират и новите bambi bucket, които бяха купени за Ми-17 (използвани без проблем в миналогодишните пожари).
До коментар [#2] от "Finland":
4
Очевидно не знаете достатъчно. Двата бамби бакета, с които се гаси през миналото лято, са от 3 тона:
Ген. Златко Златев: 4 вертолета в 4-те краища на страната ще спасят много животи
20.08.2012
[...]
- Всъщност какво представлява т.нар. бамби-бакет?
- Това е подвесна система, която се състои от своеобразен кош, побиращ 3 тона вода, и придържащи въжета, канадско производство. ВВС имат една система, другата е на МВР.
[...]
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=151117
До коментар [#2] от "Finland":
l-zlatev-efektt-ot-vertoletite-e-mnogo-golqm.html
И още веднъж:
Генерал Златев: Ефектът от вертолетите е много голям
Написано от Списание АЕРО
СРЯДА, 04 ЮЛИ 2012
[...]
- Какви са най-важните мерки за безопасност?
- Те са няколко. На първо място не трябва да се превишава максималното полетно тегло на съответната височина и температура. Което не е лесно, защото сутрин е 18 градуса, а през деня вече става 35. Това води до промяна в полезния товар от порядъка на няколкостотин килограма. Това влияе на зарядката с керосин, но ние сме близо до летището и това не ни притеснява. Гледаме да не променяме водата, която носим на всеки заход, а тя е три тона.
[...]
http://aeropress-bg.com/novini/36-news/1059-genera
А защо не и самолет за гасене на пожари? С оглед на натоварения летен сезон, един хеликоптер до никъде няма да стигне. Най-много 120-130 милиона да струва.
Може да звучи много, но с настоящата администрация сигурно повече харчим за хартия, кламери и резервни части за депутатските мерцедеси...
До коментар [#5] от "Трезвен":
По ред причини. Самолетът-амфибия има нужда от обширни водни площи, за да зарежда с вода, а в България подходящите язовири не са твърде много. Голямото разстояние между точката на зареждане и точката на гасене води до по-високи разходи на време и гориво и намалява ефективността на самолета при гасенето. Хеликоптерът с бамби-бъкет може да зависва на произволни места и да зарежда от миниатюрни водоеми в начупени терени, недостъпни за самолети. Освен това противопожарният самолет-амфибия практически няма друго приложение, докато хеликоптерите с прикачени бамби-бъкети може да се ползват целогодишно за други цели. Действително са необходими поне три противопожарни хеликоптери, а вероятно и повече, но предполагам, че до доставянето на други паралелно ще се използват и машините на ВВС.
Като държава имаме нужда от такива машини, даже не 1 а поне 4-5 трябва да са.
Цената им не е толкова голяма но много важни са експлоатационните разходи и времето на експлоатация между ремонтите. Руските машини по ТТ данни и показатели могат да превъзхождат всички останали но най-слабото им място илиза именно твърде високите експлоатационни разходи и честата нужда от обслужване и ремонти.
Вижда ми се смешно да броиш 39 милиона лева за хеликоптер, а пък той да може да вдига само 0,8-1,5 тона. Такова малко количества вода може и да стигне за потушаване на горяща къща или малка площ някъде.
При нашите големи пожари ни трябва машина с поне 2-3 тона товароносимост.
До коментар [#6] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа")":
А как предишни години самолети на други държави гасят нашите пожари? Последно руските самолети май бяха в Средна гора като имаше пожари. Те като че ли са по-ефективни.
Стига вече с тези вартальоти и самальоти! 2013г е и сме членове на НАТО и ЕС.
До коментар [#8] от "Трезвен":
Въобще не са по-ефективни, даже напротив. Просто Русия е голяма страна и ги има по много. В повечето европейски страни нямат дори и 1 самолет за такива цели. В онзи момент имаше пожари на много места в Европа и нямаше свободни машини в ЕС. Предложиха ни самолет от Русия и от Израел, но правителството прие предложението на руснаците.
Руската машина кацаше да зарежда гориво и вода на гражданското летище до Пловдив и за 1 седмица такава яка сметка за гориво и летищни такси навъртя че почти изяде целият годишен бюджет за агенцията за борба с природните бедствия и аварии.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.