Стандартно за Carrefour, неприемливо за доставчиците

Веригата опитва да удължи срока за плащания с 20-30 дни, което е нетипично дълго за останалите търговци и тежко за производителите

   ©  Мария Съботинова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Ден след новината, че френската търговска верига Carrefour е забавила с месеци плащания към български доставчици, от компанията представител на марката - "КМБ България", реагираха, че случващото се е стандартна търговска практика в Западна и Централна Европа.

Оттам допълниха, че ръстът на доставчиците и на техните обороти в Carrefour е довел и до увеличение на административните процеси, но целта е да се подобри организацията на работа. Не коментираха обаче твърденията, че в основата на забавените плащания стои бързата експанзия на веригата на Балканите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
23 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    m_style avatar :-|
    m_style
    • - 9
    • + 22

    Ама я да се задейства прокуратурата по тези частни сделки. Много ми е интересно как въпросната верига би прокарала подобни анекси примерно с германските си доставчици. Най-известната фирма за газирани напитки плати чудовищни суми в ЕС, за едни неправилно налагани брандирани хладилници, които дискриминираха дистрибутори и конкуренти. Европейското право е прецедентно, така че ощетените да си потърсят правилна юридическа помощ!

    Нередност?
  • 2
    k_ avatar :-|
    k_
    • - 2
    • + 40

    Практиката в Централна и Зпадана Европа е едно, на Блаканите друго.
    Да чакаш от гръцки собственик 60 дена да ти плати стоката си е бая риск.
    При тия условия може да се играе с тях, но с мисълта че може и да загубиш яко.
    Затова на по-стабилните клиенти се прадлага по-добра отстъпка, а на гърците по-висока цена да покрие риска. Ако искат.

    Нередност?
  • 3
    pipa avatar :-|
    Бояджиева
    • - 3
    • + 26

    Ами те утре могат да поискат да плащат след година-две.

    Нередност?
  • 4
    dimhristov avatar :-|
    dreamer
    • - 6
    • + 11

    Веригите обикновено предлагат чужди хранителни продукти тъпкани с боклуци и вредни консерванти, които бавно ви убиват. Глупаво е да си купувате такива стоки. За справка гражданите на "великия" ЕС бяха прекарани с конско месо вместо говеждо като стой та гледай.

    Аз лично нямам нищо против конското месо, то е вкусно и дори по-полезно но щом са скрили наличието му в месните продукти значи си има причина, а и главния проблем не е наличието му а факта, че съответните органите в ЕС могат да бъдат прекарани, значи са безполезни и само си лапат едни пари - още едно доказателство, че социализма е победил в ЕС, което ще доведе до неговия крах. Щом в някоя държава почнат да разчитат на държавния контрол в икономиката вместо на конкуренцията значи можем да я отпишем като добро място за живеене.

    Нередност?
  • 5
    detelinka29 avatar :-|
    detelinka29
    • - 2
    • + 13

    Идеята на промените в Търговския закон е да дисциплинират пазара и да внесат ред в плащанията, особено в условия на икономическа криза. Въпросната директива, която транспонира законодателството ни всъщност има за цел да не се забавят необосновано плащанията между фирмите. В България всяко европейско достижение се внедрява с обратен знак и вместо да се стремят да си плащат според договореното, те се опитват да ползват максимално дългия срок, даден от закона...Балканска му работа....

    Нередност?
  • 6
    tri avatar :-|
    tri
    • - 1
    • + 29

    Щом цяла Европа може да кредитира Гърция, значи и българските производители могат.... казали си Маринопулос и решили да им вложат парите някъде другаде.

    Нередност?
  • 7
    pipera avatar :-|
    Пипера е много лют
    • - 1
    • + 26

    е откога грънците ще казват кое е стандартна практика в Западна Европа, те са част от Ориента и Балканите. Сега потребителите могат да ги накажат леко, за да им падне оборота и да се задавят малко в експанзията си. А и честно казано, шведски магазин за мебели и френска верига супер маркети да се представляват от грънци в България е малко too much.

    Нередност?
  • 8
    balyk avatar :-|
    batak
    • + 15

    " "Това са максималните срокове, при които производителите могат да оцеляват финансово. Всяко забавяне и с 10 дни може да се окаже фатално и да събори предприятието", обясни мениджър на голяма търговска верига. Затова и през годините в Европа се е стигнало до баланс - кой е пределният срок, който доставчикът може да издържи."

    Ами всъщност фразата "доставчикът може да издържи" би трябвало да изясни на всички, към защитата на кого е насочена политиката, било то българска или европейска

    Нередност?
  • 9
    simonvs avatar :-(
    simonvs
    • - 3
    • + 6

    Ами ще е така докато пазаруваме в чуждите вериги ...Надявам се в крайна сметка да се събудим и да пазаруваме само в Български вериги магазини за да си помогнем сами

    Нередност?
  • 10
    rpurop avatar :-|
    rpurop
    • + 5

    А забавянето на заплатите на персонала стандартна практика ли е?

    Нередност?
Нов коментар