С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 24 апр 2013, 19:48, 10432 прочитания

Всичко е ОК

"ОК Супертранс" е спечелила търга на "Летище София" за обслужване на пътниците

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"ОК Супертранс" ще бъде единствената таксиметрова компания, която ще обслужва стоянките на летище София. В момента летището провежда търг за избор на компании, които да наемат два офиса в салон "Пристигащи" на Терминал 2 с прилежащи към тях две стоянки, всяка с по 10 паркоместа, за следващите пет години. Търгът с тайно наддаване е проведен преди дни. От "Летище София" отказаха да отговорят на въпросите на "Капитал Daily" кои са фирмите победители и колко са били участниците в тайното наддаване за таксиметровите стоянки с аргумента, че процедурата все още не е приключила и все още не е издадена заповед за определянето на наемател. Людмил Лазаров, управител на "ОК Супертранс", коментира пред "Капитал Daily", че са спечелили и двете стоянки, а представители от пазара коментираха, че търг на практика не е имало, тъй като кандидатът е бил само един. Или традицията на летище София да може да чакат пътници само колите на "ОК Супертранс" продължава.

Състезание с един кон
От "ОК Супертранс" коментираха, че са предложили цена, по-висока от тази за предишния период. Минималната цена, посочена от летището, беше 4400 евро за офис месечно, като кандидатът ще има и консумативни разноски - 17 евро на месец без ДДС за всеки обект.
От бранша обаче са скептични какво е спечелило летището от надпреварата, при положение че до такава не се е стигнало. Причините са, че критериите, заложени от държавното дружество към кандидатите, са доста рестриктивни и много от компаниите в бранша споделят мнението, че търгът е направен за конкретна фирма. Участниците трябва да разполагат с поне 500 коли на възраст до 5 години. "Автомобилите на търговеца трябва да са минимум среден клас, еднородни по съществени технически характеристики, като не по-малко от 200 от тях да са с вместимост на багажния отсек минимум 650 литра", се казва още в съобщението на държавното дружество. Или на условията отговарят малцина големи (виж карето), но изискването за вместимост на багажника вдига още повече летвата.

"Документацията е така написана в полза на "ОК Супертранс", че министерството на транспорта е допуснало само един пропуск. А именно - да надпише поръчката с надпис - условия, при които ОК обслужва летище София", коментира преди месец пред "Капитал Daily" Васил Славов, изпълнителен директор на "Такси-С-Експрес". "Причините са няколко - първо, фирмата превозвач трябва да има 500 автомобила на лизинг в момента. Аз разполагам с 200, а останалите са на водачите. Минимумът от 650 литра отговаря само на модела "Фолксваген Кади" - новите коли на "ОК Супертранс". Другото е възрастта на автомобилите до 5 години - законът позволява такситата да са на до 10 години, но само за летището се налагат по-строги изисквания", казва Славов. Така участниците в търга не са много, или се свеждат до един.
"Само ние и "ОК Супертранс" закупихме документации", коментира Найден Петров, собственик на "Йелоу 333". Оферта обаче не сме подавали, тъй като малко не достига като вместимост на багажника на нашите комбита в сравнение с модела "Фолксваген Кади".


И без конкуренция
Така освен липсата на състезание за офисите и стоянките на летището няма да има и конкуренция в предлаганите услуги. Първоначално имаше очаквания, че двата офиса и стоянки ще бъдат разпределени между две компании. От бранша припомнят предходния търг за стоянките на летището, които отново са спечелени от "ОК Супертранс". След протести и жалби в Комисията за защита на конкуренцията обаче е допусната и втора компания - "Такси-С–Експрес". През пролетта на миналата година обаче договорът на компанията беше прекратен и "ОК Супертранс" остана самостоятелен играч там. Нещата остават така и през следващите пет години.
 
Големите на пазара
"ОК Супертранс" от години е лидер на пазара в София с над хиляда автомобила. По данни от Търговския регистър е собственост на кипърска офшорка с подобно име, но неофициално се свързва с притежателите на Първа инвестиционна банка (ПИБ). Банката винаги е била и основен кредитор на компанията, а с нейни реклами са брандирани и самите автомобили. Компанията притежава и "За 1 евро". Втора по големина, с около 800 коли, е "Такси-С-Експрес". Основен акционер в превозвача според Търговския регистър е регистрираната в Елин Пелин "Балкан кейтъринг", която се контролира от "Лев корпорация", свързвана с Алексей Петров. Другият акционер в "Такси-С-Експрес" - АС БГ, пък е собственост на близката на Петров Ива Павлова. С 800 автомобила разполага и "Йелоу 333", като собственици на компанията са физически лица. Собственост на физически лица е и "Радио СВ такси", като по данни от пазара има над 500 коли.





  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил" Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил"

Победители в категориите "IT продукт на годината", "Иновации в бизнес процесите и операциите" и "Център за споделени услуги на 2019 г."

23 май 2019, 120 прочитания

Подрязаните крила на Huawei Подрязаните крила на Huawei

Решението на Google удря по амбициите на китайския гигант да оглави глобалния смартфон сектор

23 май 2019, 381 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Приста ойл" разшири завода си в Унгария

Инвестицията ще удвои производството и ще увеличи с 10% достигнатия оборот от 30 млн. евро

Каквото поиска падишахът

Ролята на ГЕРБ за "изпирането" Ахмед Доган и държавните подаръци за бизнеса му нареждат премиера Борисов до всички управлявали след 2001 г. по наложения от "сараите" модел

Да летиш в облака

Стефан Бумов, съосновател и главен оперативен директор на HeleCloud

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход

По пътя с Инге Морат

Първата голяма ретроспективна изложба на австрийската фотографка е в италиански замък