С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 25 апр 2013, 14:08, 3180 прочитания

Boeing с отлични резултати въпреки проблемите на Dreamliner

Печалбата на компанията скочи с 20% за първото тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската самолетостроителна компания Boeing отчете скок на печалбата през първото тримесечие от почти 20 на сто, надминавайки и най-смелите прогнозите на анализаторите, като показа, че проблемите с акумулаторните батерии на 787 Dreamliner в крайна сметка имат малко влияние върху крайния финансов резултат, пише Reuters.

За първото тримесечие нетната печалба нарасна до 1.1 млрд. долара, или 1.44 на акция, от 923 млн., или 1.22 $ на акция година по-рано. Все пак приходите са спаднали с 2.5% до 18.90 млрд. долара, засегнати от спирането на доставките Dreamliner. Това до голяма степен обаче беше пренебрегнато от инвеститорите, защото акциите на Boeing са поскъпнали с 18.6% от 16 януари, когато регулаторите приземиха Dreamliner. След излизането на отчета акциите на компанията скочиха с 3.4%, до 91.19 долара.


Продажбите на поделението за военна продукция са се понижили с 1% до 8.1 млрд. долара заради намаляването на правителствените разходи за отбрана, но печалбата бележи ръст от 12 на сто до 832 млн. заради увеличаване на рентабилността.

Мениджмънтът освен това обяви, че стои твърдо зад прогнозите си от края на миналата година за продажбите и печалбите за 2013 г., успокоявайки инвеститорите, че ще бъдат доставени всички джетове, както е по план, включително и поръчаните 787 Dreamliner. Намаляването на разходите и по-високите маржове на печалба успяха напълно да компенсират лекия спад в продажбите.

Въпреки очакванията на мнозина анализатори обаче от компанията не посочиха конкретни данни за извънредните разходи заради проблемите с Dreamliner. На пресконференцията след обявяването на резултатите финансовият директор Грег Смит само обяви, че по-голямата част от разходите около проблемите с батериите са били отразени в резултатите от първото тримесечие.



През януари принудителното приземяване на два 787 Dreamliner в Япония след запалване на батериите им заради прегряване доведе до спирането на доставките на този модел, а регулаторите започнаха разследване за изясняване на причините. Това наложи да бъдат направени извънредни допълнителни разходи за анализиране на проблема, препроектиране на нова система, тестване и преоборудването на 50-те готови и вече в експлотация самолета Dreamliner.

Според Джейсон Гирски, анализатор в Citigroup, разходите не са толкова големи, имайки предвид, че един самолет по католожна цена струва около 207 млн. долара. Така че, "това може да се приеме като грешка при закръглянето", смята той.

Още повече, че одисеята с Dreamliner изглежда наближава края си, след като Федералната авиационна администрация на САЩ одобри подобренията на Boeing за батерията миналата седмица. Това накара изпълнителния директор Джим Макнерни да заяви, че очаква доставките за 787да бъдат възобновени отново в началото на май.

Другата важна новина, обявена от ръководството, беше, че компанията ще започне обратно изкупуване на свои акции през второто тримесечие и ще похарчи за това от 1.5 до 2 млрд. долара. Гирски отбеляза, че компанията е пропуснала шанса за изгодна сделка през първото тримесечие, когато можеше да купува акциите си на по-малко от $80.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 591 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 1210 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"ИХ България" издаде нова емисия облигации за 30 млн. лв.

С нея ще бъде рефинансиран стар дълг и ще бъдат направени инвестиции

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10