Онлайн апетит
Първата и третата по големина онлайн медии в България "Нет инфо.БГ" и "Инвестор.БГ" смениха собствениците си в рамките на седмица
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Когато само за няколко дни две от трите най-големи компании за онлайн медии в България - "Нет инфо.БГ" и "Инвестор.БГ", смениха собствениците си, първата реакция беше да се търси някаква връзка между двете сделки. Въпреки всички слухове и конспиративни теории обаче към момента продажбата на двете групи трудно може да се сложи под общ знаменател - генезисът и мотивите, стоящи зад тях, като че ли са различни. Единствената прилика е, че купувачите са компании, които до момента са инвестирали предимно в традиционни медии - "Дарик" започнаха с верига радиостанции, а "България он ер" - с радио и телевизия. Всичко останало - мотивицията на продавачи и купувачи, финансирането и механизма по сключване на сделките е напълно различно.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
16 коментара
Аз пък имам един такъв въпрос. И двете медийни групи са по-големи от купувачите им. Как една по-малка група може да си позволи подобна покупка?
Идва максимата, че човек е голям колкото са големи мечтите му и всеки може ако иска да си позволи подобна покупка. ;)
Идеята ми е, че една по-малка компания от същия сектор принципно няма как да си позволи подобна покупка. Ако приемем, че Дарик и България Он Ейр са тръгнали от нищото да създават своя медиен бизнес...
До коментар [#1] от "Joro":
Зад България он еър стои ТИМ, а те са много по-големи от Инвестор
До коментар [#2] от "kristianb":
И зад доведеният син на Радосвет Радев стоят червените куфарчета на баща му?!
Наистина иска ми се по-задълбочен преглед коя е г-жа Миткова, кой е г-н Христов, а не да си фантазираме и мечтаем за подобна биснес структура без да я познаваме.
Както знаем за създателите на тези медии - направиха от нищо нещо, без куфарчета, без мутри, за какво?! За да се завърти кръга и отидат при същите хора от които са бягали или поне ми се иска да са с десетилетие.
Това не е обнадеждаващо!
в цялата суматоха ТИМ и КТБ накупиха и насъбраха бизнес...
добрата новина е, че мутрите и ченгетата са некадърници. те в пазарна среда не могат да оцелеят, защото са прости фатмаци.
лошата новина е, че ТИМ и КТБ няма да оставят нещата да се изплъзнат от техния контрол. чакат ни дълги години на мрак и монополи...
Времето ще покаже дали са имали за цел да правят бизнес от журналистика или от поръчкова журналистика.
До коментар [#5] от "registrirann":
++++
И аз съм на твоя принцип. Да изчакаме да видим какво ще стане, пък после да го плюем. Тъй или иначе е купено вече.
Имам наблюдения върху България он ер, още от едно време, когато беше Мсат. Тогава освен Тутурутката, нищо друго не ставаше за гледане. И превърнаха супер смотаната телевизия в цвете. Че тъй де, пак да кажа, че ще им трябва време да се докажат дали стават.
До коментар [#6] от "Тарасконски":
След като ти е харесвала Тутурутка на Мсат съвсем естествено е и да ти хареса под новото име България във въздуха
До коментар [#7] от "mirch":
Да, харесвал съм нещо по ония години, забавлявало ме е. Всеки си има право на мнение. Днес съм с 3 висши, със собствен развит бизнес и е съвсем естествено да ме привлича нещо с бизнес насоченост.
Как да ти разбирам коментарчето? Че ти за 15 години не си мръднал в развитието си и не допускаш, че останалите (хора и фирми) може да са?
Изненадан съм, че още се обсъжда тази тема. Не разбирам кое е сензационното, че един бизнес се разраства? :) Може би защото е български бизнес? :) :) Мисля, че медийният пазар е един от малкото в световен план, които не са в застой в сегашната стагнация. Медиите, особено интернет базираните, са в разцвет, защото все повече хора ги намират за по-удобни и съответно се насочват да ползват тях. Намирам за положителна тенденция, че това се случва и в нашата мила България :)
аз съм твърдо против медиите да влизат под каквото и да е форма в новинарски сайтове (специализирани най-вече)... Не може в цял свят медиите да са стряскващи за повечето богати хора, а в България да си ги купуват да си правят ПР и да плащат за манипулативни новини.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.