Печалбата на Volkswagen спадна на половина

По-голям спад бележат продажбите на масовите марки в сравнение с луксозните

През миналата седмица, когато от базираната във Волфсбург компания обявиха общите си резултати, предупредиха за неблагоприятните ефекти от забавянето на европейските пазари. От Volkswagen Group тогава отчетоха спад на печалбата за цялата група с 38% до 1.95 млрд. евро за периода януари - март в сравнение със същия период на миналата година.
През миналата седмица, когато от базираната във Волфсбург компания обявиха общите си резултати, предупредиха за неблагоприятните ефекти от забавянето на европейските пазари. От Volkswagen Group тогава отчетоха спад на печалбата за цялата група с 38% до 1.95 млрд. евро за периода януари - март в сравнение със същия период на миналата година.    ©  FABIAN BIMMER
През миналата седмица, когато от базираната във Волфсбург компания обявиха общите си резултати, предупредиха за неблагоприятните ефекти от забавянето на европейските пазари. От Volkswagen Group тогава отчетоха спад на печалбата за цялата група с 38% до 1.95 млрд. евро за периода януари - март в сравнение със същия период на миналата година.
През миналата седмица, когато от базираната във Волфсбург компания обявиха общите си резултати, предупредиха за неблагоприятните ефекти от забавянето на европейските пазари. От Volkswagen Group тогава отчетоха спад на печалбата за цялата група с 38% до 1.95 млрд. евро за периода януари - март в сравнение със същия период на миналата година.    ©  FABIAN BIMMER

Печалбата за първото тримесечие на Volkswagen е намаляла почти наполовина, обявиха от най-големия европейски производител на автомобили в понеделник. Основната причина за това е, че индустрията се бори с продължаващата стагнация на пазара и големия натиск за сваляне на крайните цени, пише Reuters. През миналата седмица Volkswagen Group обяви финансовите резултати за цялата група, а през тази започна за отделните си поделения, сред които освен едноименната марка са и Audi, Skoda, Seat, Porsche, Bentley и други.

Масовите марки със сериозни спадове

Оперативната печалба на Volkswagen спадна почти наполовина до 590 млн. евро, което е показателно и за трудностите пред цялата група, тъй като колите, произвеждани под бранда VW, допринасят за над половината от продажбите на германската група, които общо са 46.6 млрд. евро. Маржа на печалбата само при VW падна до 2.4% от 4.1% през първите три месеца на 2013 г.

През миналата седмица, когато от базираната във Волфсбург компания обявиха общите си резултати, предупредиха за неблагоприятните ефекти от забавянето на европейските пазари. От Volkswagen Group тогава отчетоха спад на печалбата за цялата група с 38% до 1.95 млрд. евро за периода януари - март в сравнение със същия период на миналата година.

Компанията обяви, че се подготвя за "все по-остра конкуренция в една по-предизвикателна пазарна среда". "Сегашните условия определено са сериозно предизвикателство за цялата индустрия", заяви главният изпълнителен директор Мартин Винтеркорн в изявление пред медиите. В същото време загубата на испанската дивизия Seat нараства до 46 млн. евро от 29 млн. евро година по-рано, което подчертава необходимостта от действия, като VW планира да смени изпълнителния директор на марката от 1 май.

Луксозните марки се продават по-добре

Продажбите на автомобили с марката VW, включително и на най-продавания им модел за всички времена Golf, спаднаха през март за пръв път от над три години насам. "Групата VW не е напълно имунизирана срещу силната конкуренция и въздействието, което средата оказва върху бизнеса", каза още Винтеркорн.

Печалбата на луксозната марка Audi също спада макар и не така главоломно, както на VW. Печалбата намалява със 7.3% до 1.31 млрд. евро. Това означава, че за първото тримесечие тази марка е допринесла за 56% от общата печалба на групата в сравнение с 45% година по-рано. Така именно луксозните марки Porsche, Audi и Bentley помагат на групата да избегне по-голям срив на приходите и печалбата.

От компанията заявиха, че продължават да стоят зад обявените цели за цялата група през март, според които печалбата трябва да достигне рекордните 11.50 млрд. евро, което да е съпътствано и с рекордни продажби. VW възлага големи надежди за увеличаване на обема на продажбите на 60-те нови модела, и префасонирането на някои от основните си марки, включително и на новия Golf.

Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


10 коментара
  • 1
    kalinski avatar :-|
    Kalin

    тия не ги мисля, с универсалните платформи, които въвеждат, са на светлинни години пред останалите автомобилостроители ;)

  • 2
    desolater avatar :-|
    Desolater

    "От компанията заявиха, че продължават да стоят зад обявените цели за цялата група през март, според които печалбата трябва да достигне рекордните 11.50 млрд. евро, което да е съпътствано и с рекордни продажби."

    Абе и 10 млрд. евро годишна печалба не звучи зле.

  • 3
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Явно в Перник има спад на продажбите на Гоуфове :)

    Публикувано през m.capital.bg

  • 4
    galla avatar :-?
    Γαλλα

    До коментар [#3] от "Trollfest":
    Спадът може да се дължи и на това, че в Перник, ГоУфовете вървят само с по две лети джанти, от към страната на дискотеката...:)


  • 5
    diego avatar :-|
    Diego

    Нищо не споменават в тая статия за Шкода, а там нещата вървят мнооооого добре! Качеството е много близко до оригинала WV, но цената е чешка :)

  • 6
    2.5 avatar :-?
    2.5

    До коментар [#5] от "Diego":

    Преди 2-3 години на Пловдивския панаир "благодарни" клиенти разпространяваха листовки с описание на нелепи проблеми в автомобилите Skoda.
    Имам преки впечатления, които кардинално се различават с вашите.
    Ако имате пари за VW, не виждам резон да ги харчите за качеството на Skoda.

  • 7
    diego avatar :-|
    Diego

    До коментар [#6] от "2.5":

    Ако за Шкода са разпространявали листовки, то примерно за Пежо ще трябва да са хвърляли камъни по витрините. За всички марки се случват единични крайно неприятни сервизини истории, което предполагам е провокирало листовките. За мен показателен е факта за ръста на продажбите на Шкода в световен мащаб. Друг косвен факт видян от мен, е че примерно половината барселонски таксита са шкоди. В София също има много таксита Шкода. Една обективна (доколкото може да бъде на немско списание) класация от 5 фактора на Аутобилд слага Шкода на 3 място по надеждност.

  • 8
    2.5 avatar :-P
    2.5

    До коментар [#7] от "Diego":

    Имахме служебни Oктавии - 20-тина на брой.
    1,9 SDI. Всичките колеги имаха задължително по бутилка с литър масло в багажника. Чисто нови втомобили! Не може да има сравннение между дизела на VW и този на Pеugeot - мое мнение. Когато вали в Skoda подлива през вратата в купето. В "оригиналния" сервиз предлагат смяна на стъклоповдигащото у-во независимо, че не е повредено. Това е редовна практика. Няма да конкретизирам каква е цената на частта + смяната.
    С извинение, че се повтарям - не намирам смисъл, ако човек има парите да купи Skoda.

  • 9
    sdoto...to avatar :-P
    Sdoto...to

    [quote#6:"2.5"]Преди 2-3 години на Пловдивския панаир "благодарни" клиенти разпространяваха листовки с описание на нелепи проблеми в автомобилите Skoda.
    Имам преки впечатления, които кардинално се различават с вашите.
    Ако имате пари за VW, не виждам резон да ги харчите за качеството на Skoda[/quote]

    на българин не можеш да обясниш нищо -
    Той знае всичко.........
    и за това е на последно място в Европа

    Шкода са всичко друго но не и немски автомобили

    Шкода са Соц автомобили на Цена на Евро автомобили

  • 10
    sdoto...to avatar :-P
    Sdoto...to

    [quote#7:"Diego"]За мен показателен е факта за ръста на продажбите на Шкода в световен мащаб. Друг косвен факт видян от мен, е че примерно половината барселонски таксита са шкоди. В София също има много таксита Шкода. Една обективна (доколкото може да бъде на немско списание) класация от 5 фактора на Аутобилд слага Шкода на 3 място по надеждност.[/quote]

    Не всички Шкоди са еднакви!
    Шкода за Пазара в Германия и Шкода за Пазара в БГ

    са като Райна Кабаиванска и Сашка Васева


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал