Свежа автоинвестиция от Германия
Behr-Hella Thermocontrol ще изгради завод за климатични системи в Божурище


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Новините за навлизащи чужди индустриални инвеститори в България напоследък са рядкост, но сега има такава с германски произход. Министерството на икономиката съобщи, че производителят на климатични системи Behr-Hella Thermocontrol (BHTC) ще изгради нов завод за авточасти, като първоначално в него ще бъдат вложени 42.5 млн. лв.
Германската BHTC ще започне строежа на своя завод през второто тримесечие на тази година. Предприятието ще се намира в Икономическа зона София – Божурище на площ от 70 декара. Очакванията са предприятието да започне да произвежда през следващата пролет с около 350 души персонал, а в него ще бъде изграден и развоен център.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
36 коментара
и след две години ще отчетат, че изборът на София е бил грешка, поради високите разходи за труд, високата цена на недвижимите активи и т.н. - обаче комисионните за избора ще са раздадени и изхарчени - както от немска, така и от наша страна...
До коментар [#1] от "jordani":
Ти по-добре виж дали са ти дошли социалните помощи, че да можеш да си купиш една битилка водка за довечера, че мисълта ти някак не върви без нея..
"Високи разходи за труд".
Нещо бъркаш България с Люксембург ...
До коментар [#1] от "jordani":
Не съм чул Луфтханза да се оплакват от инвестицията си на Софийското летище. А какви механици обучават ако знаеш...
И що не престанем да гледаме чуждите джобоже, а ? Особено когато са частни и от тях се вади....
До коментар [#2] от "bestbuy":
А аз какво да правя ? За мен няма връщане на осигуровки , а нови по високи минимални осигурителни прагове.ИТ ми диша във врата защото работили в събота и неделя и не съм отчел извънареден труд. А , че през март цял месец бяха на 6 часа ?От тези инвестиции няма никаква полза.Дават някакви заплати , държавата им връща осигуровките и остава един мижав ДОД 10%. Машините ще си ги внесат от Германия , техни техници ще ги монтират и за нас остават черноработниците.Ама хак ни е.Къде са " големите " бизнесмени - Божков , Можков , Ковачки и т.н .Като сте толкова бизнесемени , а не пиявици на гърба на държавата направете една фабрика поне и произвеждайте нещо ама нейсе !!!!
Браво, чудесна новина! Може да не правим колите - да ги сглобавят на място. Достатъчно е, че правим възлите. Хем работни места (нарастващо кът из цяла Европа), хем умения, хем доходи и за служителите и за държавата.
До коментар [#3] от "Петър Иванов":
Не бъркам София с Русе, обаче.
До коментар [#1] от "jordani":
Те германците не са прости. Направили са си сметката. Колкото и ЪпсурсдО за звучи в БГ има добри условия за сравнително малки инвестиции (разбирай като тази), защото в момента в Бг се плащат най-ниските заплати, а и сме в Европа още повече в ЕС - т.е. няма мита и разни други проблеми. Освен това качеството може да конкурира много успешно китайското или индийското.
До коментар [#4] от "kak_taka":
Слушай /чети/ по-добре и ще чуеш. Официално Луфтханза Техник са щастливи от сътрудничеството си с ТИМ?
Не знам какви кадри обучават - вероятно, каквито им трябват.
Обаче, друго летище с толкова самолетодвижения у нас няма - така, че това не е аргумент.
До коментар [#2] от "bestbuy":
"Битилката" май ти си я изпил вече ?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.