Собственикът на bTV влошава резултатите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на bTV влошава резултатите си

Shutterstock

Собственикът на bTV влошава резултатите си

Българското поделение удвоява загубата си от оперативна дейност, общите приходи и тези от реклама спадат

Христо Съйнов
7322 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


CME планира да увеличи капитала си с $400 млн., за да намали корпоративния си дълг на фона на спада на рекламни приходи

Собственикът на bTV Media Group - Central European Media Enterprises (CME), продължава да влошава финансовите си резултати. Заедно с отчета си за първото тримесечие ръководството обяви и намерението си за увеличаване на капитала, съобщи Reuters. Лошите резултати и заявеното желание за увеличение на капитала на 29 април доведоха до срив на акциите на компанията с 9.5% на борсата в Прага до 78 евро за акция.

CME обяви нетна загуба от 109 млн. долара за периода, което се дължи основно на валутни курсови разлики. За сравнение - през първото тримесечие на 2012 г. загубата на компанията е била 13.8 млн. долара. Приходите на групата в България също падат. Компанията е имала отрицателен резултат и от оперативната си дейност - 20.7 млн. долара, докато за същия период на миналата година е имала оперативна печалба преди обезценка и амортизация (OIBDA) от 14 млн. Освен у нас регистрираната на Бермудските острови CME притежава медии в Чехия, Румъния, Хърватия, Словакия и Словения, където също заема водещи позиции с дял от пазара между 20 и 40%.

Нужда от пари

CME обяснява влошените си резултати с глобалния икономически спад, който е намалил разходите на рекламодателите в развиващите се европейски пазари. Медийната компания планира да увеличи капитала си с около 400 млн. долара, като основната част от тази сума ще дойде от главния акционер Time Warner, който вече обяви, че е готов да участва и ще запише 49.9% от новите акции. Сделката трябва да приключи до края на юни, след като бъдат получени нужните одобрения от европейските регулатори. Въпреки всичко 75 млн. все пак ще трябва да се осигурят от пазара, а набраните средства ще послужат за намаляване на корпоративния дълг на компанията на фона на резкия спад на рекламни приходи.

През миналата година щатският медиен гигант Time Warner - собственик на HBO и Warner Bros, увеличи дела си в CME до 49.9%. Със сделката CME успя да намали частично дълговете си, но на цената на все по-силно контролно участие на Time Warner. В момента заради издадените различни видове акции управленският контрол на CME все още се държи от милиардера Роналд Лаудер.

По-високи цена за реклама

На среща с инвеститори главният изпълнителен директор на CME Адриан Сърбу заяви, че очаква трудна 2013 г., като компанията ще направи всичко по силите си, за да преодолее проблема с намаляващите приходи от телевизионна реклама. "Което с прости думи означава повишаване цените на телевизионна реклама. За това се нуждаем и от по-силен продукт. И през първото тримесечие ние успяхме да увеличим аудиторията си на ключови пазари, данните за април също са добри", отбеляза Сърбу.

От ръководството съобщиха, че след преговори в Чехия са постигнали увеличения на цената на рекламата с двуцифрено число, на други пазари повишението ще е едноцифрено. В момента се водят преговори за по-високи цени на рекламата в България и Румъния.

"Увеличаването на цените никога не е било лесно. Резултатите от първото тримесечие отразяват началната фаза на изпълнение на нашата ценова стратегия. В Чехия срещнахме значителна съпротива от страна на някои медийни агенции и рекламодатели, които реагираха с ограничаване на разходите си или орязване на рекламните си бюджети", каза още Сърбу.

Рекламните приходи в България спадат

Намаляващите постъпления от реклама се отразяват и на общите приходи на компанията майка, които през първото тримесечие са спаднали с 18% до 137 млн. долара на годишна база. Само рекламните приходи са се свили с около 20% в сравнение със същия период година по-рано, а заради новата стратегия за увеличаване на цените намалява и пазарният дял на СМЕ в рекламния бизнес. От CME отчитат, че най-голям е спадът на рекламните приходи в България заради преговорите, които bTV води с големите кабелни оператори за увеличаване на таксите за излъчване на каналите. Споровете за таксите бяха в основата на конфликта между bTV и най-големия сателитен оператор в страната "Булсатком".

Заради спора се стигна до временно прекъсване на излъчването на програмите на bTV, като идентичен казус имаше и с румънската телевизия на CME – Pro TV. Заради всичко това приходите от тв реклама в България отбелязаха спад за тримесечието от 26%, а общите приходи намаляват с 15% до 16.4 млн. долара. Загубата от оперативна дейност (OIBDA) се удвоява до 2.43 млн. долара за първото тримесечие на годишна база. За периода от 2010 до 2012 г. bTV отчете близо една трета ръст на приходите, като за миналата година те са били 83 млн. долара.

CME планира да увеличи капитала си с $400 млн., за да намали корпоративния си дълг на фона на спада на рекламни приходи

Собственикът на bTV Media Group - Central European Media Enterprises (CME), продължава да влошава финансовите си резултати. Заедно с отчета си за първото тримесечие ръководството обяви и намерението си за увеличаване на капитала, съобщи Reuters. Лошите резултати и заявеното желание за увеличение на капитала на 29 април доведоха до срив на акциите на компанията с 9.5% на борсата в Прага до 78 евро за акция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

24 коментара
  • 1
    dimhristov avatar :-|
    dreamer

    Докато излъчват тъпи бози и ориенталски сериали бтв ще е заличена от списъка ми с канали.

  • 2
    gost22 avatar :-P
    gost22

    Ами то като спираш сигнала, на операторите, е нормално да ти намалеят плащанията от рекламодателите... Казва му се пазарна икономика.

  • 3
    zamen avatar :-(
    Чарли Мишкин

    [quote#1:"dreamer"]Докато излъчват тъпи бози и ориенталски сериали бтв ще е заличена от списъка ми с канали.[/quote]
    [quote#2:"gost22"]Ами то като спираш сигнала, на операторите, е нормално да ти намалеят плащанията от рекламодателите... Казва му се пазарна икономика.[/quote]

    Сега следва стъпка три: Вдигане на цената на рекламата.
    Ще се разбягат рекламодателите. По принцип всеки прави реклама заради имиджа, ама на двойна цена множко ще им дойде на хората от рекламния бизнес и на рекламиращите фирми.

  • 4
    hodounski avatar :-?
    hodounski

    Кой ги гледа? Не са обективни!

  • 5
    dekster avatar :-P
    КЛЮЧАРЪ

    До коментар [#1] от "dreamer":

    Тъй де, но те и останалите са същите - Нова, 7 Дни... бози, "риалити"-бози и полит-бози, натъпкани с рекламни блокове до повръщане.

  • 6
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Управата му в България е кофти

    Публикувано през m.capital.bg

  • 7
    dimhristov avatar :-|
    dreamer

    До коментар [#5] от "КЛЮЧАРЪ":

    Ми аз и тях не гледам. Канали дето ги пълнят с тюрлю гювеч за да има място за реклами през 15 минути въобще не ме вълнуват. Риалити и ориенталските сериали са за дебили. Други и това нямат, за да ги гледаш трябва да мразиш себе си.

  • 8
    epoc avatar :-P
    epoc

    Не мога да опиша колко се радвам!

  • 9
    mitkopom avatar :-|
    mitkopom

    След многото гафове и изцепки БТВ следват железният път на икономическата логика - надолу, надолу и пак надолу....

  • 10
    minjo avatar :-P
    minjo

    След като спряха шампионската лига за Близу, с имейл ги попитах защо правят така, че много хора да ги намразят и да спрат да ги гледат. Не ми отговориха, но явно пазара ми отговаря.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK