Електромобилно раздвижване

Поръчка на куриерската компания "Спиди" ще увеличи с близо 10% броя на екологичните коли в България

Засега от "Спиди" ще използват собствени зарядни станции за новите електромобили
Засега от "Спиди" ще използват собствени зарядни станции за новите електромобили    ©  Анелия Николова
Засега от "Спиди" ще използват собствени зарядни станции за новите електромобили
Засега от "Спиди" ще използват собствени зарядни станции за новите електромобили    ©  Анелия Николова
"Спиди" има ръст на печалба и приходи

През първото тримесечие на тази година "Спиди" има 3.56 млн. лв. печалба, с 21% ръст спрямо същия период на миналата. Нарастването на общите приходи на годишна база е също с 21%, до 14.7 млн. лв. Само от куриерски услуги оборотът е 13.8 млн. лв. От компанията обясняват, че увеличението на приходите е до голяма степен разпределено равномерно по различните региони и се дължи както на нови клиенти, така и на увеличен обем на поръчките от досегашните. По-голям от общия ръст има при международните пратки – 32% за година. В края на март делът им в общите приходи от куриерски услуги е 8.6%, с 1 процентен пункт над този в края на 2012 г. Само за първите три месеца на годината "Спиди" има инвестирани 880 хил. лв., основната част за обновяване на автопарка и покупка на нови коли.

В България електромобилите са толкова малко, че изглежда късмет да ги видиш по улиците. Въпреки стимулите, с които държавата от години се опитва да увеличи употребата им, само една-единствена поръчка на една компания ще увеличи броя им с почти 10%. Става въпрос за 20 електромобила, а компанията е куриерската "Спиди", чиито служители скоро ще разнасят пратки в големите градове с иновативните коли. От "Спиди" вече са направили поръчката за Renault Kangoo, Zero Emission и първите превозни средства ще пристигнат на изложението "Автомобилен салон София 2013", което ще се проведе от 14 до 23 юни. Общата инвестиция в новите коли ще е около 1.5 млн. лв. "Тъй като държавата не участва със субсидии, финансирането е по стандартен финансов лизинг", обясни Светослава Дичева, директор "Продажби и маркетинг" в куриерската компания. 


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се