Sony с първа печалба от пет години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Sony с първа печалба от пет години

Ръководството на Sony вярва, че през тази година производството на електроника отново ще стане рентабилно

Sony с първа печалба от пет години

Добрите резултати се дължат основно на еднократни приходи от продажба на активи

4156 прочитания

Ръководството на Sony вярва, че през тази година производството на електроника отново ще стане рентабилно

© Reuters


Японският технологичен гигант Sony е постигнал годишна печалба за пръв път от пет години благодарение на слабата йена и разпродажбата на активи, съобщи Wall Street Journal. Нетната печалба за фискалната година, завършила на 31 март, е била 43 млрд. йени (436 млн. долара), в сравнение със значителната загуба от 457 млрд. йени за предишната година. Подобрението се дължи основно на периода януари-март, през който е реализирана нетна печалба от 93.91 млрд. йени спрямо загуба от над 255 млрд. йени за същото тримесечие на миналата фискална година. Приходите за периода са нараснали с 8.3% до 1.773 млрд. йени, което надвишава средните прогнози на анализаторите за 1.611 трлн.

Готови на всичко

"Готови сме да направим всичко възможно, за да се върнем в играта през тази година", заяви при представянето на резултатите главният финансов директор на компанията Масару Като. За да успее да постигне целта си за връщане към печалба, Sony пробегна до продажба на редица активи, включително централата си в Ню Йорк и офис сгради в Токио, както и част от дела си в компанията за онлайн здравни услуги M3.

Въпреки финансовите резултати усилията на Sony да преобърне негативните тенденции са под въпрос. Производството на електроника, което е основният бизнес на компанията, продължава да се влошава бързо. Загубите принудиха Sony да направи значителни съкращения в производството на телевизори, а търсенето на други основни продукти на компанията като цифрови камери и персонални компютри също спада. Същевременно преориентирането към сегменти с по-голям пазарен ръст като смартфони и медицинска техника все още е в ранен етап. Освен еднократните продажби на активи, Sony дължи печалбата си основно на финансовите услуги и развлекателния бизнес.

Комапанията обяви, че си е поставила за задача да възстанови рентабилността на производството на телевизори след девет поредни години на загуба. През изминалата фискална година телевизионното подразделение отчита загуба от 69.6 млрд. йени. Sony разчита на нови продукти като модели с ултра висока резолюция, за да постигне целта си от 40% увеличение на продажбите. Компанията прогнозира, че ще продаде 16 млн. телевизора през тази година спрямо 13.5 млн. миналата.

Връщане към печалба

"Основният проблем пред нас е връщането на рентабилността на електронния бизнес, където пазарните условия и конкурентната страна остават изключително трудни", отбелязва Като. От компанията също така очакват да няма ръст на печалбите от бизнеса с игрални конзоли, въпреки прогнозираното увеличение на приходите след представянето на новата PlayStation 4 по-късно тази година. Sony се надява да направи печеливш и бизнеса със смартфони след загубата от 97.2 млрд. йени през миналата година. За целта в подразделението тече преструктуриране, след като компанията изкупи съвместното си дружество с шведскта компания Ericsson. Sony прогнозира да увеличи продажбите на смартфони до 42 млн. броя през текущата година спрямо 33 млн. през предишната.

В полза на компанията през последните месеци работи и отслабването на японската валута, което прави износа на произведените в страната стоки по-печеливш. За тази финансова година, приключваща през март 2014 г., Sony прогнозира нетна печалба от 50 млрд. йени и приходи от 7.5 трлн. йени.

Японският технологичен гигант Sony е постигнал годишна печалба за пръв път от пет години благодарение на слабата йена и разпродажбата на активи, съобщи Wall Street Journal. Нетната печалба за фискалната година, завършила на 31 март, е била 43 млрд. йени (436 млн. долара), в сравнение със значителната загуба от 457 млрд. йени за предишната година. Подобрението се дължи основно на периода януари-март, през който е реализирана нетна печалба от 93.91 млрд. йени спрямо загуба от над 255 млрд. йени за същото тримесечие на миналата фискална година. Приходите за периода са нараснали с 8.3% до 1.773 млрд. йени, което надвишава средните прогнози на анализаторите за 1.611 трлн.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    Преди 10 години всичко в къщи беше сони: свирка, ТВ, видео и т.н. Сега нищо не е! И не поради липса на пари - просто на пазара има по-добри продукти от други фирми.
    Та аз за сега не виждам светлина в края на тунела за Сони.

  • 2
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Само от смарт часовника ще е ! :)

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    trentatre avatar :-?
    Андонов

    Определено на пазара на TV - Sony и Panasonic си остават без конкуренця по отношение на качество, картина, ако щете и дизайн. Подобни заключения дори да не сте работили в сектора IT, можете да придобиете от лична преценка при сравнение на продуктите в шоу рум. Друг е въпроса, че не са конкуретноспособни на фона на заливания от Samsung пазар с по-евтини, бюджетни решения, които са далеч по-търсени от огромната част от потребителите. Като включим към тази група също компании като LG Electronics, Philips, ситуацията става само по-сложна за горепосочените компани.
    При пазара на notebooks името Sony, ообено във високия клас е качетво, което не може да се сравни отново с евтините маови предложения на Asus, HP, Asus, Lenovo, Тoshiba да не говорим пък за Samsung.
    Пазарната конюктура е такава, че дава предимства на компании като Samsung, пред такива като Sony подложени на сериозни удари и заради паричната политика на страната през последните години, проблеми произтичащи и от демографската ситуация в Япония.
    Тенденциите обаче, йената да се задържа и пада спрмо долара на нива около и над 100 йени за долар са благоприятстващи японската иконоика и от тази гледна точка приходите на компаниите вътре в страната биха нараствали в обозримо бъдеще.

  • 4
    m_style avatar :-P
    m_style

    [quote#3:"trentatre"]на пазара на TV - Sony и Panasonic си остават без конкуренця по отношение на качество, картина, ако щете и дизайн. [/quote]
    [quote#3:"trentatre"]Друг е въпроса, че не са конкуретноспособни на фона на заливания от Samsung пазар с по-евтини, бюджетни решения,[/quote]
    [quote#3:"trentatre"]Като включим към тази група също компании като LG Electronics, Philips,[/quote]

    Не знам с какъв бизнес се занимаваш, но от качества на потребителска електроника нищо не разбираш. Направо си маргинално смешен! Докато Филипс продаваше LCD TV с опресняване на 3 милисекунди при 100Hz, SONY продаваше на 5-8милисекунди и се чудеше дали да задържи производството на плазми! Сега Samsung е години пред SONY в ТВ пазара. В смартфоните SONY изобщо ги няма, докато Samsung е първи по количество продажби и не по-назад от 2-и по качество! И кой ти е казал, че проблем са цените?

  • 5
    nefertiti_egipt avatar :-?
    Нефертити

    Елементарно, разпродажба на активи. А после активи откъде?

  • 6
    doctor_v_ispania avatar :-|
    doctor_v_ispania

    До коментар [#4] от "m_style":

    Самсунг е много напред. Сони може скоро да спре да произвежда телевизори толкова са зле.

  • 7
    andonoffworkz avatar :-P
    andonoffWorkz

    Като за начало - да фен съм на Sony и не го крия. Всичко възможно у нас е Sony - телефон, телевизор, автомобилно аудио, фотоапарат, лаптоп, слушалки, мр3... и нямам от какво да се оплача. Между другото дори и playstation-a ми е Sony. :Р

    Това, че не се купуват както някой други марки в отделните сегменти не означава, че са лоши като продукти. Напротив - във всеки един сегмент в който Sony имат участие те имат поне един продукт в топ 10...а ако случайно не се класират в топ 5, то със сигурност там някъде се ползват техни патенти и електроника. Пример: nikon имат три фотоапарата в топ 5 при dslr-ите, като и трите ползват матрици на Sony, а останалите два (на Канон) патенти...и не е само при фотоапаратите е така. samsung имат няколко модела автомобили (на рено шасита и купета - sm3, sm5 и sm7), като във всеки един от тях озвучението е предоставено от Sony.

    И пак казвам, няма такова нещо, като най-добри. Лично аз ги харесвам, като дизайн, функционалност, цена...

    Лек и успешен ден

  • 8
    playmore avatar :-|
    playmore

    Самсунг в момента са това което Сони бяха 80-те и 90-те години на миналото столетие.Сигурен съм че след 10-15 години същото ще се пише и говори за Самсунг,а на технологичната вълна ще има китайски или индийски компании...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK