Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 16 май 2013, 19:23, 5552 прочитания

Транспортният конфликт с Турция ескалира

Български автопревозвачи отново блокираха Капитан Андреево и Лесово

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само седмица след като българското транспортно министерство едва успокои автопревозвачите на товари, блокирали границите с Турция заради административен произвол от страна на южната ни съседка, напрежението отново ескалира. Рестрикциите от турските гранични и митнически власти спрямо българските камиони продължават, което доведе до нова блокада на пунктовете Капитан Андреево и Лесово. Допълнителните ограничения, които турските власти налагат на българските тежкотоварни камиони, са факт от години. От няколко седмици обаче те стават особено осезаеми. Именно това предизвика първия протест на превозвачите на 9 май, когато те затвориха двата най-използвани гранични пункта. Тогава българското транспортно ведомство обеща проблемът да бъде решен на двустранни преговори след две седмици. Преди обаче срокът да е изтекъл, властите в София признаха, че възможностите за разговори с Анкара са изчерпани, и камионите отново затлачиха границата.

Тапата на тяхното недоволство


Протестът на превозвачите образува километрични опашки от товарни автомобили на двата гранични пункта с Турция, като в четвъртък чакащите тирове на Капитан Андреево стигнаха 2.5 км, а на Лесово – около 3 км, съобщи за БТА говорителят на Гранична полиция Лора Любенова. По думите й леките автомобили и автобуси преминават без проблем в двете посоки. Протестът започна от 8 ч. сутринта, а според зам.-председателя на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Петко Ангелов, ако проблемът не бъде разрешен, превозвачите няма да вдигнат блокадата и ще протестират на двата гранични пункта денонощно. "Всички фирми, които превозват за Турция, са тук, защото проблемът е за всички. Към нас се присъединиха още превозвачи и продължават да пристигат. Очакваме бройката да се увеличи 2-3 пъти", заяви Ангелов, цитиран от "Фокус". Твърдата позиция на бранша беше подкрепена и от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ). "КРИБ изразява възмущение от дискриминационните мерки, прилагани срещу българските превозвачи при преминаване на българско-турската граница, които водят до сериозни загуби и пропуснати ползи не само за тях, но и за експортно ориентираните отрасли на България, а оттам и за цялата икономика. Проявяваме разбиране за крайните мерки, предприети от превозвачите. Българският бизнес губи милиони евро от едностранните дискриминационни действия на турските власти. Това се превръща вече в рецидив, може би защото всички предишни подобни действия оставаха без последствия. Ние ще подкрепим правителството във всички действия за защита на националните интереси, в това число и за въвеждането на реципрочни мерки, както и за предявяването на иск за загубите пред компетентните европейски и световни институции", заявиха от КРИБ.

Камионите и дипломацията

Транспортното министерство излезе с декларация, в която също подкрепя исканията на превозвачите и съобщава, че е сезирало ЕК и Европейската конференция на министрите на транспорта. Според правителствената пресслужба по настояване на премиера Марин Райков посланикът ни в Анкара Красимир Тулечки е направил "интервенция пред съответните институции", а в резултат от турска страна са били дадени указания за вдигане на рестрикциите срещу българските камиони. Дали това реално ще се случи - предстои да видим.
Сред наказателните мерки към българските превозвачи са например ограничения за минимално време, за което един камион може да осъществява даден курс от Турция или към нея, за максимално количество гориво в резервоара, с което той може да влиза в страната, и т.н.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости" 1 Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости"

Красен Кюркчиев от "Фикосота" предлага стратегия за спрявяне с епидемията с минимални жертви и щети за икономиката, като се раздели обществото на две групи според риска

29 мар 2020, 1427 прочитания

Мините в Челопеч и Крумовград продължават да работят нормално Мините в Челопеч и Крумовград продължават да работят нормално

Повечето от материалите, които "Дънди прешъс металс" използва, се доставят от български фирми

29 мар 2020, 774 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ВиК реформата продължава да буксува

Водният сектор чака следващия парламент да позволи окрупняването му

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10