Транспортният конфликт с Турция ескалира
Български автопревозвачи отново блокираха Капитан Андреево и Лесово


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Само седмица след като българското транспортно министерство едва успокои автопревозвачите на товари, блокирали границите с Турция заради административен произвол от страна на южната ни съседка, напрежението отново ескалира. Рестрикциите от турските гранични и митнически власти спрямо българските камиони продължават, което доведе до нова блокада на пунктовете Капитан Андреево и Лесово. Допълнителните ограничения, които турските власти налагат на българските тежкотоварни камиони, са факт от години. От няколко седмици обаче те стават особено осезаеми. Именно това предизвика първия протест на превозвачите на 9 май, когато те затвориха двата най-използвани гранични пункта. Тогава българското транспортно ведомство обеща проблемът да бъде решен на двустранни преговори след две седмици. Преди обаче срокът да е изтекъл, властите в София признаха, че възможностите за разговори с Анкара са изчерпани, и камионите отново затлачиха границата.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
18 коментара
Никакъв ЕС
"Комшиите" се самозабравиха, меко казано.
Да видим перфектната БГ дипломация какво ще направи...
Турците пак демонстрираха какви безценни комшии имаме и как затова трябва да ги подкрепяме за ЕС.
никога анадола и азия в ЕС.Гърция веднага да блокира границата с турция.Време е да се направи икономическа блокада с турция.
Да живее България,Гърция,Кипър и Изрел.
Да блокират гастербайтерите лятото като се прибират :)
Разбирам да си защитаваш националните интереси и съответно фирми, на турците направо се оляха, а и да не говорим, че подобни изпълнения са присъщи на туземци, а не на кандидат - членове за ЕС. Но и те политиката им ще си остане такава докато и при тях изборите се решават чрез подкупване на племенни водачи от дебрите на Анадола !!!
Не знам доколко Европа е закъсала и Турция е прокопсала, но е факт, че камионите с турска продукция пътуват на запад, а не към Сирия или Луната.
И какво правим ние с нашето стратегическо положение между не знам си какво и не знам си що, с което ни надуваха главите още от първи клас? Позволяваме фесовете да цакат нас, вместо да е обратното.
Най-малкото, което държавата ни би могла да направи е да се въведе ограничение на количеството гориво, с което един камион може да велезе на наша територия. В края на краищата те тровят нашата природа, поне да е с нафта, чийто акциз влиза в нашата хазна. Това е толкоз просто и логично. Не че ще помогне на родните превозвачи, ама поне да видят и фесовете хубаво ли е.
Ама у нас няма нито един политик, който да има куража да се опъне на южните ни съседи и тяхното протеже, Сопола, и който би предприел нещо без да има персонална изгода.
не на турция в ЕС
До коментар [#8] от "Филанкишията":
Това с горивото няма смисъл да се прави. При тях дизела в момента е около 3,60 в лева(четири и нещо лири) така че те така и така е логично тука да си зареждат(освен ако не им връщат някакви пари после).Но във всички случаи държавата би печелила много ако можеше да предложи пътища (платени разбира се)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.