Dell със 79% срив на печалбата заради спада на пазара на PC
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Dell със 79% срив на печалбата заради спада на пазара на PC

Dell остава третият най-голям производител на персонални компютри, но се опитва да се преориентира към бизнес услугите и софтуера

Dell със 79% срив на печалбата заради спада на пазара на PC

Лошите резултати ще подкрепят позицията на Майкъл Дел в спора му с акционерите

5093 прочитания

Dell остава третият най-голям производител на персонални компютри, но се опитва да се преориентира към бизнес услугите и софтуера

© Reuters


Технологичната компания Dell отчете спад на печалбата със 79%, подчертавайки свиването на пазара на персонални компютри за сметка на все по-популярните мобилни устройства, съобщи BBC. През финансовото тримесечие, завършило на 3 май, нетната печалба на компанията се е свила до 130 млн. долара, а приходите са спаднали с 2% до 14.1 млрд. долара. Анализаторите очакваха по-висока печалба, но и по-ниски приходи от 13.5 млрд. долара.

В момента третият най-голям производител на компютри в света се намира в разгорещен диспут между основателя и изпълнителен директор на компанията Майкъл Дел и някои от най-големите акционери. Дел, заедно с инвестиционни фонд Silver Lake предложиха частно изкупуване на компанията за 24.4 млрд. долара, като слизането на Dell от борсата трябва да спомогне за преориентирането й извън губещото производство на персонални компютри.

Акционерска съпротива

Двата най-големи акционера в Dell - Карл Айкан и фондът Southeastern Asset Management, обаче се противопоставиха на този план, тъй като смятат, че подценява реалната стойност на компанията. Те настояват за ново ръководство на компанията и обезпечаване на инвеститорите с повече пари или акции. Разочароващите финансови резултати обаче придават повече тежест на предложението на Дел и Silver Lake.

През изминалото тримесечие приходите от продажба на компютри са спаднали с още 9%, докато тези от софтуер и бизнес решения и услуги са нараснали с 12% до 5.5 млрд. В момента Dell прави мащабни инвестиции в развитието на бизнес софтуера и услугите, като целта е да достигне нивото на установени лидери на този пазар като Hewlett-Packard и International Business Machines.

"Маржовете при хардуерния бизнес са много слаби, което като цяло трябва да подсили позицията на Майкъл Дел. Стратегията на компанията обаче е да бъде агресивна по отношение на цените, за да печели ключови поръчки. Резултатите не решават спора в едната или другата посока", коментира пред Reuters Карл Ланфер, анализатор в Morningstar.

Проблеми в индустрията

Битката между Дел и Айкан за бъдещето на компанията е показателна за несигурността в компютърната индустрия, която се облагодетелства от бурен растеж, продължил повече от десетилетие, но на който беше сложен край от настъпването на смартфоните и таблетите. Днес Dell, което преди години беше представяна като модел за иновативност, бързо губи позиции от азиатските си конкуренти и водещи производители на мобилни устройства като Apple.

"Постигнахме видим прогрес в изграждането на операциите си за бизнес услуги през първото тримесечие. Взехме мерки за подобряване на конкурентните си позиции в ключови сфери на бизнеса, особено при компютърните услуги за крайни потребители, което се отрази на резултатите", коментира главният финансов директор Браян Гладен.

Маржът на печалба на компанията се е свил до 19.5% спрямо 21.3% за съшия период на миналата година, а общите оперативни разходи са нараснали с 12 на сто. Нетната печалба е спаднала до 130 млн. долара спрямо 635 млн. за предишната година. Компанията заяви, че не може да даде финансови прогнози за следващите периоди заради неяснотата около частното изкупуване. Акциите на Dell отстъпиха с 3 цента до 13.40 долара, но от началото на годината са поскъпнали с 32%.

Технологичната компания Dell отчете спад на печалбата със 79%, подчертавайки свиването на пазара на персонални компютри за сметка на все по-популярните мобилни устройства, съобщи BBC. През финансовото тримесечие, завършило на 3 май, нетната печалба на компанията се е свила до 130 млн. долара, а приходите са спаднали с 2% до 14.1 млрд. долара. Анализаторите очакваха по-висока печалба, но и по-ниски приходи от 13.5 млрд. долара.

В момента третият най-голям производител на компютри в света се намира в разгорещен диспут между основателя и изпълнителен директор на компанията Майкъл Дел и някои от най-големите акционери. Дел, заедно с инвестиционни фонд Silver Lake предложиха частно изкупуване на компанията за 24.4 млрд. долара, като слизането на Dell от борсата трябва да спомогне за преориентирането й извън губещото производство на персонални компютри.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Ами много голяма конкуренция има

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    dedo_uluk avatar :-|
    Бай Благой

    "Днес Dell, което преди години беше представяна като модел за иновативност, бързо губи позиции от азиатските си конкуренти и водещи производители на мобилни устройства като Apple."

    И на кой точно пазар губи позиции -- на пазара на мобилни устройства (където Дел ги няма), или на пазара на персонални компютри (където Епъл не са се засилили много)??

  • 3
    sto67nes avatar :-?
    sto67nes

    Ами нормално е защото не могат постоянно да се купуват нови компютри......

  • 4
    2.5 avatar :-?
    2.5

    Навремето DELL бяха първите, които въведоха 24ч. "гореща линия" за клиентите си. Хората предпочитаха компанията заради услугата, която предлагаше.
    Днес продуктите и не се отличават с нищо, от тези на конкурантите. Не виждам основание да предпочета напр. laptop Dell пред кой да е друг, особено в България, където представителите на фирмата са се фокусирали главно върху печелене на обществени поръчки и не бръснат редовия клиент...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.