Българско-румънска компания най-вероятно ще управлява трафика в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българско-румънска компания най-вероятно ще управлява трафика в София

От избрания изпълнител се очаква да извършва симулации на трафика и движението в града, като паралелно с това наблюдава пътната обстановка.

Българско-румънска компания най-вероятно ще управлява трафика в София

Обединението беше единственият участник, допуснат до ценовите оферти

Кристина Климентиевна
8545 прочитания

От избрания изпълнител се очаква да извършва симулации на трафика и движението в града, като паралелно с това наблюдава пътната обстановка.

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


До отваряне на ценовите оферти беше допуснат само един участник.

В обявената от Столичната община обществена поръчка за поддръжката и изграждането на светофарите в столицата за следващите четири години бяха допуснати три кандидата. Интерес към поръчката бяха заявили и от "ПСТ холдинг", но общината реши да отстрани фирмата с мотив, че компанията е подала предложението си след обявения краен срок. Така трите кандидата, които продължиха участието си в процедурата, бяха обединение "Зелена вълна" (съставено от "Трейс груп холд", "Трейс-Бургас", "Зебра"), консорциум "София трафик" ("Телелинк", "Трафик пътна сигнализация", "Транспортни системи", "Елит пътна сигнализация") и консорциум "Ютиай груп" ("Ютиай груп", Румъния, и българското "Иновативни задвижващи системи" ЕООД). В сряда стана ясно, че комисията е отстранила още два участника и до отварянето на ценовите оферти бе допуснат само българско-румънският консорциум "Ютиай груп".

По време на процедурата комисията отказа да даде информация за решението си, тъй като все още изготвя своето становище. Но според критериите за оценяване предлаганата цена е с тежест 100% и трябваше да бъде избран изпълнителят, подал най-ниска оферта.

Избраният кандидат

Предложението на обединението е 404 хил. лв. за поддръжка на Центъра за управление на трафика и светофарните уредби за една година. В тази сума не са включени изграждането и реконструкцията на нови светофари. Компанията би трябвало да има наличие и на 6 млн. лв. оборот за последните три години за изпълнение на сходни дейности, тъй като това беше едно от изискванията на общината. "Ютиай груп" трябва да е доказал и техническите си възможности за вече извършена поддръжка на най-малко 100 светофарни уредби и изградени минимум 15 за последните три години. Същевременно с това при избора на конкретната компания комисията трябва да е взела предвид опита на двете фирми в комуникациите за управление на трафика, налично техническо оборудване и експерти по видеонаблюдението.

Управление и координиране

Компанията ще се грижи за 344 светофарни уредби, от които 49 от типа "бягащ пешеходец". В задълженията на избрания изпълнител са включени и поддръжката на 95 кръстовища, работещи в координиран режим "зелена вълна", и разработване на нови направления за включване в системата. От избрания изпълнител се очаква да извършва симулации на трафика и движението в града, като паралелно с това наблюдава пътната обстановка и неизправностите в инфраструктурата, свързана с организацията и безопасността на движението. При повреда в системата компанията ще трябва да извърши поправката от 45 минути (за центъра на града) до 90 минути (за периферните обекти), а на всеки шест месеца да почиства светофарите и камерите за видеонаблюдение.

До отваряне на ценовите оферти беше допуснат само един участник.

В обявената от Столичната община обществена поръчка за поддръжката и изграждането на светофарите в столицата за следващите четири години бяха допуснати три кандидата. Интерес към поръчката бяха заявили и от "ПСТ холдинг", но общината реши да отстрани фирмата с мотив, че компанията е подала предложението си след обявения краен срок. Така трите кандидата, които продължиха участието си в процедурата, бяха обединение "Зелена вълна" (съставено от "Трейс груп холд", "Трейс-Бургас", "Зебра"), консорциум "София трафик" ("Телелинк", "Трафик пътна сигнализация", "Транспортни системи", "Елит пътна сигнализация") и консорциум "Ютиай груп" ("Ютиай груп", Румъния, и българското "Иновативни задвижващи системи" ЕООД). В сряда стана ясно, че комисията е отстранила още два участника и до отварянето на ценовите оферти бе допуснат само българско-румънският консорциум "Ютиай груп".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    gospodin avatar :-|
    Г-н D

    Тържни процедури с по един кандидат? Циркът в столична община продължава: парите ще се похарчат, а за вълната ще почакаме.

  • 2
    hristo_gg avatar :-|
    Hristo Gospodinov

    А какво стана със системата финансирана от Европейския съюз за управление на трафика? Съмнява ме, че изграждането й е включено в тези 400 000 лв.

  • 3
    onzisa6tia123etc avatar :-|
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт

    [quote#1:"Г-н D"]Тържни процедури с по един кандидат?[/quote]
    Мирише та смърди. А и цената е "интересна", почти половината от третия участник (към 750,000 лв, до колкото помня от друга статия).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK