Българска организация спечели 1.89 млн. евро от Брюксел за реклама на яйца
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българска организация спечели 1.89 млн. евро от Брюксел за реклама на яйца

Българска организация спечели 1.89 млн. евро от Брюксел за реклама на яйца

Кампанията Look @ The Egg е за маркировката на продуктите и ще се проведе в Гърция и Румъния в рамките на 24 месеца

Деница Ватева
4971 прочитания

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Асоциацията на земеделските производители в България и браншовият съюз на производителите на яйца са спечелили европроект за реклама в съседните Гърция и Румъния. Той бе одобрен преди около месец в Брюксел, като вече е преминал и процедурата за осигуряване на националното съфинансиране. Проектът е на обща стойност 1.89 млн. евро и ще се осъщестява 24 месеца. Според програмата 50% от финансирането на проектите се дава от ЕС, 30% от държавата членка, а останалите 20% - от кандидата.

"Погледни яйцето"

Проектът на асоацията на земеделските производители и браншовия съюз на производителите на яйца предвижда информираност на потребителите в Гърция и Румъния за маркировките при яйцата, като това ще се осъщестява с кампании в двете страни. Програмата Look @ The Egg ("Погледни яйцето"- б.а.) цели да даде повече данни за маркировките и кода на яйцата, както и за хуманното отглеждане на кокошките носачки. Дейностите включват раздаване на брошури и рекламни сувенири, изготвяне на сайт, клипове и др.

От Асоциацията на земеделските производители съобщиха, че промоционалните материали ще се разпространяват по време на акции за информиране на обществеността, на местата за продажба, по време на световния ден на яйцето и други. Проектът ще бъде с продължителност 24 месеца, като за него са отделени 1.89 млн. евро.

Реклама на продукти, но не и на марки

Два пъти годишно ЕК одобрява проекти от всички държави членки за промоция на храни в други страни от ЕС или извън него. Кампаниите трябва да наблягат на определени качества на продуктите, като е напълно забранено да се рекламират търговски марки. За финансиране могат да кандидатстват организации на производители или на производители и търговци, като в много от случаите паралелно с промоционалната кампания производители правят и свои на търговските си марки.

В предходни години България е печелила проекти и за промоция на вина, череши, саламурено сирене, кашкавал, лютеница, конфитюр от рози, шипков мармалад, компот от праскови и др. Тези продукти се представят в държави като Германия, Полша, Румъния, Русия, Украйна и Испания.

Същевременно няколко други държави членки пък са избирали България за своите кампании. Така например миналата година Гърция спечели проект за промоция на маслини, като той включва и представяне в България. Преди години в страната вървяха и реклами на Полша за сок от моркови.

Финансирането вероятно ще продължи и след 2014 г.

Въпреки че все още няма споразумение между земеделските министри на държавите членки за бъдещата селскостопанска политика, очакванията са, че след 2014 г. ще продължи да се отделя финансиране за реклама на европейски селскостопански продукти и храни. Програмата цели да представи качествата на европейските продукти и да насърчи износа.

Обсъжда се възможността в следващия програмен период предимство за одобрение на проекти да имат специфични продукти със защитени наименования и произход.

Асоциацията на земеделските производители в България и браншовият съюз на производителите на яйца са спечелили европроект за реклама в съседните Гърция и Румъния. Той бе одобрен преди около месец в Брюксел, като вече е преминал и процедурата за осигуряване на националното съфинансиране. Проектът е на обща стойност 1.89 млн. евро и ще се осъщестява 24 месеца. Според програмата 50% от финансирането на проектите се дава от ЕС, 30% от държавата членка, а останалите 20% - от кандидата.

"Погледни яйцето"


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Киндер сюрприз ли са яйцата ?

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    bbs avatar :-P
    Lord

    Представям си ако ги бяха спечелили в българска поръчка тези пари, какво щеше да пише по форума... Сигурно вече щеше да има поне сто "остроумия"

  • 3
    onzisa6tia123etc avatar :-|
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт

    [quote#2:"Lord"]Представям си ако ги бяха спечелили в българска поръчка тези пари, какво щеше да пише по форума...[/quote]
    Вероятно защото има..."странни прецеденти". Като ПиАрките на Миро с техните 50-100,000 кинта


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK