Renault не се отказва от колите на ток въпреки фалита на Better Place
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault не се отказва от колите на ток въпреки фалита на Better Place

Новото Renault Zoe може да измине до 210 километра с напълно заредени батерии

Renault не се отказва от колите на ток въпреки фалита на Better Place

Сдружението Renault-Nissan ще инвестира 4 млрд. евро в зелени технологии до 2015 г.

3467 прочитания

Новото Renault Zoe може да измине до 210 километра с напълно заредени батерии

© Reuters


Френският автомобилен концерн Renault обяви, че провалът на съвместното предприятие с Better Place за разработка на по-ефективни електромобили няма да откаже компанията да се развива в тази сфера, съобщава Reuters. Better Place подаде молба за ликвидация в израелски съд точно когато Renault се подготвя да достави първия електрически автомобил от модела Zoe на телекома Bouygues.

Партньорството между Better Place и Renault датира от 2008 г., като целта беше изграждане на електрическа кола и създаване на система за смяна на батерии в станции по магистралите, което да направи зареждането на зелените автомобили бързо колкото на обикновените. През последните шест години израелската компания набра инвестиции за 850 млн. долара, а пазарната й капитализация беше достигнала 2.25 млрд. долара. Тази концепция обаче не успя да набере популярност, като вместо планираните 100 хил. компанията успя да продаде едва около 1300 електромобила, движещи се по пътищата на Израел и Дания. Better Place изгради и 130 станции за зареждане на четири острова в Хавай, но те бяха продадени през март тази година.

Провалени амбиции

"Това е много тъжен ден за всички нас. Продължаваме да стоим зад първоначалната визия за създаване на зелена алтернатива, която да намали зависимостта ни от силно замърсяващите транспортни технологии. За съжаление пътят на реализирането на тази визия беше труден, сложен и пълен с препятствия. Не успяхме да се справим с част от тях. Вярваме в това бъдеще, но то ще бъде реализирано без нас", заявяват от борда на компанията в специално обръщение.

Ръководителят на сдружението Renault-Nissan Карлос Гон инвестира много по-голям дял от средствата на компаниите в разработката на тези технологии, отколкото който и да е друг производител на масови автомобили, тъй като залага на значителен ръст на търсенето в бъдеще, особено на пазара в Китай. Директорът на Renault в Азиатско-Тихоокеанския регион Жил Норман изтъква, че Better Place представлява едва около 1% от общия обем на електрическите превозни средства, разработвани от компанията. "Това означава, че изобщо не може да става въпрос за смяна на стратегията ни по отношение не електромобилите", заявява той. Норман също така заявява, че общите проекти с израелската фирма представляват "изключително малка част" от планираните до 2015 г. инвестиции в електротехнологии в размер на 4 млрд. евро.

Ниски продажби

Въпреки щедрите субсидии продажбите на електромобили в САЩ и Европа остават по-ниски от очакванията три години след представянето на Nissan Leaf. Изграждането на инсталации за зареждане също се бави. Наскоро публикувано изследване сред германските шофьори на автомобилната асоциация ADAC показва, че те стават все по-скептични по отношение на електрическите превозни средства и очакванията им за тази технология са намалели значително. Политическата воля за налагане на зелените технологии обаче остава силна, като в понеделник германският канцлер Ангела Меркел потвърди заложената цел броят електромобили в страната да достигне 1 млн. до края на десетилетието.

Френският автомобилен концерн Renault обяви, че провалът на съвместното предприятие с Better Place за разработка на по-ефективни електромобили няма да откаже компанията да се развива в тази сфера, съобщава Reuters. Better Place подаде молба за ликвидация в израелски съд точно когато Renault се подготвя да достави първия електрически автомобил от модела Zoe на телекома Bouygues.

Партньорството между Better Place и Renault датира от 2008 г., като целта беше изграждане на електрическа кола и създаване на система за смяна на батерии в станции по магистралите, което да направи зареждането на зелените автомобили бързо колкото на обикновените. През последните шест години израелската компания набра инвестиции за 850 млн. долара, а пазарната й капитализация беше достигнала 2.25 млрд. долара. Тази концепция обаче не успя да набере популярност, като вместо планираните 100 хил. компанията успя да продаде едва около 1300 електромобила, движещи се по пътищата на Израел и Дания. Better Place изгради и 130 станции за зареждане на четири острова в Хавай, но те бяха продадени през март тази година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    gost22 avatar :-|
    gost22

    "Политическата воля за налагане на зелените технологии обаче остава силна..."
    Политическа воля... дрън-дрън. Ако бизнеса хареса електромобилите, те ще се наложат без субсидиите и държавният натиск, защото най-ценното в автомобила е багажника, а не седалката. Рено са на правилната писта с електрическите модификации на Kangoo Express Z.E. (Zero Emission).

  • 2
    kokoto2 avatar :-?
    kokoto2

    Всичко е заради алчността наавтопроизводителите. За тях електрическо значи скъпо. А всъщност ел. автомобил има доста по малко части и е лишен от най скъпите такива в конвенционалния автомобил - двигател, изпускателна система, горивна система, охладителна...

    Единственото скъпо нещо е батерията - около 5-6 хиляди евро.
    При цена на една дачия от 15000лв не виждам причина същата, но електрическа да струва повече от 20000лв.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.