С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 29 май 2013, 18:06, 59912 прочитания

"Монделийз" е новото име на "Крафт фуудс България"

Компанията отчита 12% средногодишен ръст на приходите за последните десет години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Монделийз България" е новото име на "Крафт фуудс България" - производител на шоколадови изделия, бисквити и кафе напитки с марките Milka, "Своге", Suchard, Toblerone, Oreo, "Морени", BelVita, Tuc, Barni, Jacobs, "Нова Бразилия".

Промяната в името на компанията е част от процеса на международно преструктуриране на Kraft Foods Inc. и


разделянето на бизнеса

на две отделни компании, съобщи Ивайло Найденов, изпълнителен директор на "Монделийз България". Mondelez International ("Монделийз интернешънъл") е ангажирана с производството и търговията на бисквити, шоколади, дъвки и бонбони, кафе напитки, а Kraft Foods Group е фокусирана върху бизнеса с хранителни продукти в Северна Америка (майонези, замразени храни и др., с които корпорацията не е позната в България).

До решението за преструктуриране се стигна след като през 2007 – 2010 г. Kraft Foods придоби водещи компании като производителя на бисквити LU на Danone и на шоколад Cadbury, обясни Найденов. Решението е взето през 2011 г., а процесът на въвеждане на новата идентичност и реорганизация  започна на 1 октомври 2012 г. Промяната се извършва поетапно в 165 държави. Името "Монделийз" е избрано след вътрешен конкурс между служителите като комбинация от думите "свят" и "вкусен" (от латински). Българският клон е част от структурата на Mondelez за Централна Европа заедно с още 17 други страни от региона. В България компанията разполага с две производствени предприятия – в Своге и в Костинброд. За десет години – от 2002 до 2012 г. - тя регистрира



200% увеличение на приходите

или 12% средногодишно, съобщи Ивайло Найденов. Той обясни растежа с "добрите практики и добрите брандове". "Независимо от кризата ние запазихме над 700 работни места в България, а текучеството е 3-4%, което е доста стимулиращо", обобщи изпълнителният директор.

Най-голям дял в портфолиото на фирмата в България заема шоколадът във всичките му разновидности – блокчета, бонбони, вафли и десерти. Той формира 59% от приходите на българското поделение. Следват кафето с 30% и бисквитите с 11% (корпорацията навлезе в тази категория в средата на 2010 г.). "В България сме номер 1 при шоколадите и номер 2 при кафето", уточни Доротея Алексиева, старши бранд мениджър. С промяната на името следва и промяна във фокуса на производство – продуктите са насочени към "похапване между основните хранения през деня, но в никакъв случай не целят да ги заместят", посочи Алексиева.

Три са основните причини за

междинното похапване

отчита анкета на Mondelez International във Великобритания, Германия, Италия, Испания, Франция и България. Презареждането (енергия за тялото - "защото се почувствах гладен") е водещо за 84% от българските участници в анкетата и за 40% от чужденците. То е движещ мотив най-вече в Германия и Испания. Насладата ("награда за душата" - "да се поглезя") е посочена като причина за похапването от 40% от българите и 45% от чужденците. Ударна мощ ("сила за ума" - "да се концентрирам") e водеща причина за похапване за 11% от българските и от 15% от чуждестранните участници - основно за младежите (18 - 24 г.), както и за италианците.

Междинните хранения са леките закуски преди обяд, преди или след вечеря или заместването на трите основни хранения през деня. Повечето хора похапват допълнително средно три пъти на ден, като консумират пет продукта или напитки. Най-честото междинно похапване е следобедната закуска (както в България, така и в чужбина). Близо 25% от запитаните българи похапват следобед в делничен ден, а 36% - в почивен. В България най-популярно място за похапване е работата (31%) или хапване "накрак" (20%), а в чужбина най-предпочитаното място е домът (68%). Трите водещи продукта за междинно похапване са еднакви в България и в чужбина: плодове, шоколад, кафе. 60% от анкетираните в чужбина предпочитат сладките закуски пред солените. В България 55% от запитаните предпочитат и двата вкуса, докато привържениците само на сладки или само на солени закуски са почти поравно (22.9% за сладко и 21.9% за солено).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 912 прочитания

Новите инженери на "Бош" 1 Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

18 окт 2019, 1942 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
До две години е-поръчките ще бъдат реалност

Обсъждат се три варианта на платформата за безхартиени търгове

Още от Капитал
Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10