С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 29 май 2013, 18:06, 54550 прочитания

"Монделийз" е новото име на "Крафт фуудс България"

Компанията отчита 12% средногодишен ръст на приходите за последните десет години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Монделийз България" е новото име на "Крафт фуудс България" - производител на шоколадови изделия, бисквити и кафе напитки с марките Milka, "Своге", Suchard, Toblerone, Oreo, "Морени", BelVita, Tuc, Barni, Jacobs, "Нова Бразилия".

Промяната в името на компанията е част от процеса на международно преструктуриране на Kraft Foods Inc. и


разделянето на бизнеса

на две отделни компании, съобщи Ивайло Найденов, изпълнителен директор на "Монделийз България". Mondelez International ("Монделийз интернешънъл") е ангажирана с производството и търговията на бисквити, шоколади, дъвки и бонбони, кафе напитки, а Kraft Foods Group е фокусирана върху бизнеса с хранителни продукти в Северна Америка (майонези, замразени храни и др., с които корпорацията не е позната в България).

До решението за преструктуриране се стигна след като през 2007 – 2010 г. Kraft Foods придоби водещи компании като производителя на бисквити LU на Danone и на шоколад Cadbury, обясни Найденов. Решението е взето през 2011 г., а процесът на въвеждане на новата идентичност и реорганизация  започна на 1 октомври 2012 г. Промяната се извършва поетапно в 165 държави. Името "Монделийз" е избрано след вътрешен конкурс между служителите като комбинация от думите "свят" и "вкусен" (от латински). Българският клон е част от структурата на Mondelez за Централна Европа заедно с още 17 други страни от региона. В България компанията разполага с две производствени предприятия – в Своге и в Костинброд. За десет години – от 2002 до 2012 г. - тя регистрира



200% увеличение на приходите

или 12% средногодишно, съобщи Ивайло Найденов. Той обясни растежа с "добрите практики и добрите брандове". "Независимо от кризата ние запазихме над 700 работни места в България, а текучеството е 3-4%, което е доста стимулиращо", обобщи изпълнителният директор.

Най-голям дял в портфолиото на фирмата в България заема шоколадът във всичките му разновидности – блокчета, бонбони, вафли и десерти. Той формира 59% от приходите на българското поделение. Следват кафето с 30% и бисквитите с 11% (корпорацията навлезе в тази категория в средата на 2010 г.). "В България сме номер 1 при шоколадите и номер 2 при кафето", уточни Доротея Алексиева, старши бранд мениджър. С промяната на името следва и промяна във фокуса на производство – продуктите са насочени към "похапване между основните хранения през деня, но в никакъв случай не целят да ги заместят", посочи Алексиева.

Три са основните причини за

междинното похапване

отчита анкета на Mondelez International във Великобритания, Германия, Италия, Испания, Франция и България. Презареждането (енергия за тялото - "защото се почувствах гладен") е водещо за 84% от българските участници в анкетата и за 40% от чужденците. То е движещ мотив най-вече в Германия и Испания. Насладата ("награда за душата" - "да се поглезя") е посочена като причина за похапването от 40% от българите и 45% от чужденците. Ударна мощ ("сила за ума" - "да се концентрирам") e водеща причина за похапване за 11% от българските и от 15% от чуждестранните участници - основно за младежите (18 - 24 г.), както и за италианците.

Междинните хранения са леките закуски преди обяд, преди или след вечеря или заместването на трите основни хранения през деня. Повечето хора похапват допълнително средно три пъти на ден, като консумират пет продукта или напитки. Най-честото междинно похапване е следобедната закуска (както в България, така и в чужбина). Близо 25% от запитаните българи похапват следобед в делничен ден, а 36% - в почивен. В България най-популярно място за похапване е работата (31%) или хапване "накрак" (20%), а в чужбина най-предпочитаното място е домът (68%). Трите водещи продукта за междинно похапване са еднакви в България и в чужбина: плодове, шоколад, кафе. 60% от анкетираните в чужбина предпочитат сладките закуски пред солените. В България 55% от запитаните предпочитат и двата вкуса, докато привържениците само на сладки или само на солени закуски са почти поравно (22.9% за сладко и 21.9% за солено).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Биодит" взе първия ваучер за листване на борсата "Биодит" взе първия ваучер за листване на борсата

Дружеството ще опита да набере 2.4 млн. лв. от инвеститорите, ако КФН одобри проспекта му

22 апр 2019, 994 прочитания

Лекторите на годишната аутсорсинг конференция: Мартин Везовски Лекторите на годишната аутсорсинг конференция: Мартин Везовски

Главен дезайнер и футурист в екипа за технологични и иновационни стратегии на SAP

22 апр 2019, 714 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
До две години е-поръчките ще бъдат реалност

Обсъждат се три варианта на платформата за безхартиени търгове

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

Най-дългото кацане на летище София

Пет големи европейски кандидата поискаха за 35 години столичното летище

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

1968 по Уорхол

Warhol 1968 в Moderna Museet връща атмосферата и духа на първата самостоятелна изложба на американския артист в Европа

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София