С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 29 май 2013, 18:06, 50240 прочитания

"Монделийз" е новото име на "Крафт фуудс България"

Компанията отчита 12% средногодишен ръст на приходите за последните десет години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Шоколадовата фабрика в Своге цели да работи без отпадъци до 2018 г.

До 2015 г. корпорацията си е поставила за цел да намали с 15% парниковите газове, използването на вода, енергийните разходи, производствените отпадъци, а също и потреблението на опаковки с над 23 хил. куб. тона

21 окт 2014

КЗК не глоби "Монделийз" заради казус с Григор Димитров

Регулаторът прие становището, че тенис звездата не е предприятие

7 окт 2014

Производителите на кафета Jacobs и Douwe Egberts продават част от бизнеса си

Целта е сливането между компаниите да бъде одобрено от регулаторите.

21 юли 2014

"Победа" е вложила 15 млн. лв. за 2 години

Сладкарската компания е успяла да запази пазарния си дял и да увеличи продажбите

5 фев 2014

Starbucks ще плати 2.8 млрд. долара обезщетение на Kraft

Спорът между двете компании е за прекратеното сътрудничество в бизнеса с пакетирано кафе

13 ное 2013

Износът на кафе от Индонезия най-нисък от две години

Силните дъждове и повишеното вътрешно търсене в страната може да ограничат спада на цените

10 юни 2013

Пристрастие на гранули

Динамичният начин на живот увеличава консумацията на разтворимо кафе

10 апр 2013

Чаша очарование

Кафе миксовете предлагат разнообразие във вкуса, цените и опаковките

10 апр 2013
"Монделийз България" е новото име на "Крафт фуудс България" - производител на шоколадови изделия, бисквити и кафе напитки с марките Milka, "Своге", Suchard, Toblerone, Oreo, "Морени", BelVita, Tuc, Barni, Jacobs, "Нова Бразилия".

Промяната в името на компанията е част от процеса на международно преструктуриране на Kraft Foods Inc. и


разделянето на бизнеса

на две отделни компании, съобщи Ивайло Найденов, изпълнителен директор на "Монделийз България". Mondelez International ("Монделийз интернешънъл") е ангажирана с производството и търговията на бисквити, шоколади, дъвки и бонбони, кафе напитки, а Kraft Foods Group е фокусирана върху бизнеса с хранителни продукти в Северна Америка (майонези, замразени храни и др., с които корпорацията не е позната в България).

До решението за преструктуриране се стигна след като през 2007 – 2010 г. Kraft Foods придоби водещи компании като производителя на бисквити LU на Danone и на шоколад Cadbury, обясни Найденов. Решението е взето през 2011 г., а процесът на въвеждане на новата идентичност и реорганизация  започна на 1 октомври 2012 г. Промяната се извършва поетапно в 165 държави. Името "Монделийз" е избрано след вътрешен конкурс между служителите като комбинация от думите "свят" и "вкусен" (от латински). Българският клон е част от структурата на Mondelez за Централна Европа заедно с още 17 други страни от региона. В България компанията разполага с две производствени предприятия – в Своге и в Костинброд. За десет години – от 2002 до 2012 г. - тя регистрира



200% увеличение на приходите

или 12% средногодишно, съобщи Ивайло Найденов. Той обясни растежа с "добрите практики и добрите брандове". "Независимо от кризата ние запазихме над 700 работни места в България, а текучеството е 3-4%, което е доста стимулиращо", обобщи изпълнителният директор.

Най-голям дял в портфолиото на фирмата в България заема шоколадът във всичките му разновидности – блокчета, бонбони, вафли и десерти. Той формира 59% от приходите на българското поделение. Следват кафето с 30% и бисквитите с 11% (корпорацията навлезе в тази категория в средата на 2010 г.). "В България сме номер 1 при шоколадите и номер 2 при кафето", уточни Доротея Алексиева, старши бранд мениджър. С промяната на името следва и промяна във фокуса на производство – продуктите са насочени към "похапване между основните хранения през деня, но в никакъв случай не целят да ги заместят", посочи Алексиева.

Три са основните причини за

междинното похапване

отчита анкета на Mondelez International във Великобритания, Германия, Италия, Испания, Франция и България. Презареждането (енергия за тялото - "защото се почувствах гладен") е водещо за 84% от българските участници в анкетата и за 40% от чужденците. То е движещ мотив най-вече в Германия и Испания. Насладата ("награда за душата" - "да се поглезя") е посочена като причина за похапването от 40% от българите и 45% от чужденците. Ударна мощ ("сила за ума" - "да се концентрирам") e водеща причина за похапване за 11% от българските и от 15% от чуждестранните участници - основно за младежите (18 - 24 г.), както и за италианците.

Междинните хранения са леките закуски преди обяд, преди или след вечеря или заместването на трите основни хранения през деня. Повечето хора похапват допълнително средно три пъти на ден, като консумират пет продукта или напитки. Най-честото междинно похапване е следобедната закуска (както в България, така и в чужбина). Близо 25% от запитаните българи похапват следобед в делничен ден, а 36% - в почивен. В България най-популярно място за похапване е работата (31%) или хапване "накрак" (20%), а в чужбина най-предпочитаното място е домът (68%). Трите водещи продукта за междинно похапване са еднакви в България и в чужбина: плодове, шоколад, кафе. 60% от анкетираните в чужбина предпочитат сладките закуски пред солените. В България 55% от запитаните предпочитат и двата вкуса, докато привържениците само на сладки или само на солени закуски са почти поравно (22.9% за сладко и 21.9% за солено).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Next Consult формира център за компетенции на Salesforce за Югоизточна Европа Next Consult формира център за компетенции на Salesforce за Югоизточна Европа

"Амбицията ни е да изнасяме в чужбина висок клас стойностни услуги", казва Орлин Дочев, управляващ партньор в българската консултантска компания

19 ное 2018, 374 прочитания

Германската икономика създава главоболия на ЕЦБ 1 Германската икономика създава главоболия на ЕЦБ

Слабото представяне на автомобилните гиганти може да повлияе на паричната политика на централната банка на еврозоната

18 ное 2018, 961 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
До две години е-поръчките ще бъдат реалност

Обсъждат се три варианта на платформата за безхартиени търгове

Марик Стринг: Европейците трябва да модернизират армиите си

Зам. помощник държавният секретар на САЩ пред "Капитал"

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 18.11.2018 Прочетете