Сингапурските авиолинии купуват самолети за 17 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Сингапурските авиолинии купуват самолети за 17 млрд. долара

Авиокомпанията ще стане първият клиент за уголемената версия на Dreamliner

Сингапурските авиолинии купуват самолети за 17 млрд. долара

Поръчката за 30 Airbus A350-900 и още толкова Boeing 787-10X е най-мащабната в историята на компанията

9025 прочитания

Авиокомпанията ще стане първият клиент за уголемената версия на Dreamliner

© Reuters


Singapore Airlines са поръчали 30 пътнически самолета Airbus A350-900 и 30 Boeing 787-10X на стойност общо 17 млрд. долара, което е най-голямата сделка в историята на компанията, съобщава Bloomberg. Така сингапурският превозвач ще стане първият клиент за все още разработващата се уголемена версия на 787 Dreamliner, с което подклажда надеждите на Boeing да наложат 320-местния самолет на натоварените вътрешноазиатски линии. Внимателно балансираната сделка също така отваря възможности за бъдещата уголемена версия на Airbus A350. От Singapore Airlines заявяват, че има опция част от поръчките за модела A350-900 да бъдат заменени с A350-1000. Освен новата сделка превозвачът вече има поръчани 40 A350-900.

Подкрепа за Dreamliner

Доставките на Boeing 787-10X трябва да започнат през финансовата 2018-2019 г. и дават сериозен тласък на програмата Dreamliner, чийто имидж пострада след заземяването на всички самолети в употреба от този модел за повече от три месеца заради проблеми с акумулаторите. "Тези самолети ще предоставят възможност да увеличим и подновим своята флотилия и да засилим позициите си", коментира изпълнителният директор на авиопревозвача Го Чун Фонг.

Официалната обявена цена на A350-900 е 287.7 млн. долара за бройка. Boeing все още не е обявил стойността на 787-10X, но вероятно ще е по-висока от тази на съществуващите по-малки версии на Dreamliner. Моделът 787-8 се продава за 296.8 млн. долара, а 787-9 - за 243.6 млн. долара, но авиокомпаниите обикновено получават отстъпки за големи поръчки. От Boeing коментираха, че приветстват интереса на Singapore Airlines към 787-10X и ще направят нужното, за да задоволят изискванията на превозвача. Компанията разработи модела, за да замести Boeing 777-200 и да се конкурира с Airbus A350, който трябва да започне полетите си тази седмица.

Бум на въздушните превози

От своя страна Airbus ще започне да доставя поръчаните от Singapore Airlines през финансовата 2016-2017 г. До април европейският производител имаше 616 поръчки от 34 клиента за самолети от семейството A350, от които 110 потвърдени поръчки за най-големия вариант A350-1000. През миналия октомври Singapore Airlines поръча и пет Airbus A380 освен 19-те вече доставени. Бурният икономически растеж в повечето азиатски държави води и до бум на пътуванията по въздушни линии. Компании като индонезийската PT Lion Mentari Airlines и малайзийската AirAsia направиха поръчки за стотици самолети, за да отговорят на нарастващото търсене.

Singapore Airlines са поръчали 30 пътнически самолета Airbus A350-900 и 30 Boeing 787-10X на стойност общо 17 млрд. долара, което е най-голямата сделка в историята на компанията, съобщава Bloomberg. Така сингапурският превозвач ще стане първият клиент за все още разработващата се уголемена версия на 787 Dreamliner, с което подклажда надеждите на Boeing да наложат 320-местния самолет на натоварените вътрешноазиатски линии. Внимателно балансираната сделка също така отваря възможности за бъдещата уголемена версия на Airbus A350. От Singapore Airlines заявяват, че има опция част от поръчките за модела A350-900 да бъдат заменени с A350-1000. Освен новата сделка превозвачът вече има поръчани 40 A350-900.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.