Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 30 май 2013, 19:02, 11144 прочитания

Спирачки за продажбата на "БДЖ - Товарни превози"

Новият транспортен министър предпочита предприятието да е държавно, но няма окончателно решение по темата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Първото конкретно намерение на новата власт, оповестено пред медиите след официалното й встъпване в длъжност, вече е факт -  транспортният министър Данаил Папазов заяви, че ще спре приватизацията на "БДЖ - Товарни превози". "Желанието ми е да се опитам да спра продажбата и да запазя предприятието държавно, като го направим по-ефективно", потвърди думите си Папазов и пред "Капитал". "Преди обаче да мога да вземам конкретни решения, трябва да се запозная със състоянието не само на товарния превозвач, но и на холдинга като цяло, да се срещна с кредиторите му, да преценим кои задължения могат например да се разсрочат или предоговорят. Трябва също и да имаме виждания какво да включват мерките за стабилизиране на превозвача и подобряване на състоянието му", каза Папазов. Твърд срок за вземане на окончателното решение по темата засега няма.

Очевидно, докато новата власт в сектора придобие яснота за възможните изходи, сегашната текуща процедура просто ще бъде проточена. Затова и Агенцията за приватизация ще направи поредно удължаване на срока. Източници от изпълнителната власт казаха за "Капитал", че оферти ще се подават до 25 юни, което е 15 дни след сегашния срок. Решението на ведомството вече е взето и е съгласувано с транспортното министерство, допълни източникът.


Приватизацията дотук

При втория опит за продажба на товарните превози сроковете за оферти вече бяха удължавани неколкократно, но на друго основание - просто дяловете на държавното дружество бяха запорирани от кредитор и продажбата беше невъзможна. Иначе за разлика от първия опит, когато интерес прояви само един потаен кандидат, сега заинтересованите са четири. Двата активни са румънската Grup Feroviar Roman и австрийската Donau Finanz. Освен тях право да подадат оферти имат и дружества на Първа инвестиционна банка и на съсобственика на БМФ Кирил Домусчиев.

Самото решение за спиране на сделката трябва да бъде взето от транспортния министър. Причината е, че БДЖ е в забранителния списък за приватизация и агенцията е просто упълномощена да проведе продажбата на участието в дъщерното дружество. Анализът на министъра обаче трябва да е бърз, защото ще е лош сигнал, ако инвеститорите първо внесат депозит от 20 млн. лв. и изготвят оферта, а после конкурсът се прекрати. Предварителните нагласи бяха държавата да получи около 100 млн. лв. от продажбата на товарното поделение.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца "Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца

Дъщерно дружество е подало инвестиционно предложение за производство на биполярни батерии

8 апр 2020, 599 прочитания

Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция

Най-важното е да не спираме, защото производството се рестартира много трудно, казва съдружничката във фирмата пред "Капитал"

8 апр 2020, 496 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Имотен капан за 10 млн. евро

Руски инвеститори се опитват от 7 години да си върнат комплекс в Равда, отнет им с фалшифицирани документи

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10