Спирачки за продажбата на "БДЖ - Товарни превози"
Новият транспортен министър предпочита предприятието да е държавно, но няма окончателно решение по темата


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Първото конкретно намерение на новата власт, оповестено пред медиите след официалното й встъпване в длъжност, вече е факт - транспортният министър Данаил Папазов заяви, че ще спре приватизацията на "БДЖ - Товарни превози". "Желанието ми е да се опитам да спра продажбата и да запазя предприятието държавно, като го направим по-ефективно", потвърди думите си Папазов и пред "Капитал". "Преди обаче да мога да вземам конкретни решения, трябва да се запозная със състоянието не само на товарния превозвач, но и на холдинга като цяло, да се срещна с кредиторите му, да преценим кои задължения могат например да се разсрочат или предоговорят. Трябва също и да имаме виждания какво да включват мерките за стабилизиране на превозвача и подобряване на състоянието му", каза Папазов. Твърд срок за вземане на окончателното решение по темата засега няма.
Очевидно, докато новата власт в сектора придобие яснота за възможните изходи, сегашната текуща процедура просто ще бъде проточена. Затова и Агенцията за приватизация ще направи поредно удължаване на срока. Източници от изпълнителната власт казаха за "Капитал", че оферти ще се подават до 25 юни, което е 15 дни след сегашния срок. Решението на ведомството вече е взето и е съгласувано с транспортното министерство, допълни източникът.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
14 коментара
Много добре сте споменали двата случая: ВМЗ и БДЖ-Товарни превози, в една обща статия. Както виждаме днес по телевизията, във ВМЗ хората казват: "Поръчки да имаше поне, все щеше и заплати да има. Ама ние от зимата насам не работим". Веднъж взето концептуално грешното решение, има голяма вероятност да почне надграждане Нейчо Неев 1993-та година. Например да почнат да пречат на 8-те частни превозвача, белким им съсипят бизнеса и товарите дойдат при БДЖ.
Частниците тотално разбиват държавата, което е n-доказателство, че държавата не е конкурентоспособна. Днес по телевизията много хубаво показаха как се крадат релсите :) показваща занемареността и при НКЖИ.
Номера е да е запазят работните места, ама без държавна дотация. Така де, каквото и да разправя, става дума за едни държавни (наши) пари — дали ще ги вземем или ще продължим да ги прахосваме.
Номерът е, че аз като данъкоплатец не искам да издържам шайка крадливи и мързеливи тъпаци, работещи в БДЖ, за да се хвалим, че е държавно. Ако трябва, 1/4 да останат от сегашните и да се оправи компанията е по-добре. Запазването на работните места не води до нищо добро - само стимулира едни хора, чиято висша ценност е да прецакат компанията, в която работят, и после да реват за заплати.
А честито на печелившите! Предлагам да обявим 2 юни за официален неработен ден! Като ще е протест, поне всички да имаме възможност да отидем:) http://goo.gl/7FPh6
То пък щото инвеститорите се тълпяха да ги купуват. Колко пъти е рестартираха тази процедура, удължаваха срокове и прочие.
"Анализът на министъра обаче трябва да е бърз, защото ще е лош сигнал, ако инвеститорите първо внесат депозит от 20 млн. лв. и изготвят оферта, а после конкурсът се прекрати."
Това е не серизоно. Кой потенциален инвестиотор изощо ще си помисли да участва в такава процедура при ново правителство?
До коментар [#2] от "4ove4encence":
Показва само "занемареността" при МВР-то управлявано 3.5 години от Цвъ.Цвъ.
При Татовото МВР преди 1989, например, никому и през акълане минаваше да краде релси на километър....
Значи не държавата е виновна, а управниците....
До коментар [#7] от "boby1945":
Как е било преди 89та - не мога да ти кажа.. :D но ти гарантирам, че един частник би се грижил много по-добре, отколкото държавата.
До коментар [#8] от "4ove4encence":
Не "гарантирай" с мантри, като не знаеш!
Поинтересувай се как частника Банев се грижи за завода си за ел.двигатели в Троян или как частника Захарчо се грижи за завода си Кремиковци или завода си КЦМ .....
При тато цар Киро го осъдиха на 15 години само защото царицата си помисли за 1 кг, не крадено злато!!
[quote#9:"boby1945"]как частника Захарчо се грижи за завода си Кремиковци или завода си КЦМ ..... [/quote]
забравяш за ОЦК в Кърджали, което от най-голямото подобно предприятие на Балканите, сега ще го продават за скрап.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.