Над 5 млн. лв. ще бъдат инвестирани в "Пиринско"

И благоевградската пивоварна на "Карлсберг" пуска бира с лимонов сок

Фокусът на инвестициите тази година ще е върху производството и маркетинга
Фокусът на инвестициите тази година ще е върху производството и маркетинга    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Фокусът на инвестициите тази година ще е върху производството и маркетинга
Фокусът на инвестициите тази година ще е върху производството и маркетинга    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Марката има около 8% пазарен дял в страната и над 43% в района на Благоевград.

"Карлсберг България" ще инвестира над 5 млн. лв. в пивоварната си в Благоевград през тази година. Средствата ще бъдат използвани за поддръжка и развитие на производството и логистиката, както и за въвеждане на нови продукти и маркетингови дейности, съобщиха от "Пиринско пиво". С това инвестициите в завода и бранда от 2011 г. насам ще надхвърлят 20 млн. лв.

На пазара на миксове

Едно от нововъведенията е пускането на пазара на "Пиринско радлер", с което компанията навлиза в бързо растящата категория на бирените миксове. Новият продукт ще се появи в магазините от началото на юни. Напитката представлява комбинация от бира и лимонов сок в съотношение 40:60 и има 2% алкохолно съдържание. Тя ще се предлага в стъклени бутилки и кенове от 0.5 л и в пластмасови опаковки от 1.2 л.

През последните години повечето производители на бира в страната пуснаха подобни миксове, които бързо набраха популярност, основно през летните месеци. Така с "Пиринско радлер" от компанията се надяват допълнително за засилят позициите на марката, която е една от най-бързо растящите на българския пазар. По данни на "Нилсън България" за първите четири месеца на тази година "Пиринско" е постигнала 32% ръст на продажбите в страната спрямо същия период на миналата година. В момента марката има около 8% пазарен дял на национално ниво, а в Благоевградския регион делът й надхвърля 43%. По данни на компанията "Пиринско" вече е стабилно в топ 5 на най-продаваните бири в страната и излиза от рамките на регионална марка.

Две в едно

Пивоварната в Благоевград стана част от портфейла на датския концерн Carlsberg през ноември 2002 г. През същата година компанията купи и "Шуменско пиво", а две години по-късно обедини двата завода под името "Карлсберг България". Наскоро от компанията обявиха, че планират 3.5 млн. лв. инвестиции в завода в Шумен. Фокусът ще бъде поддръжката и подобряването на неговата линия. Част от средствата ще бъдат използвани за маркетингови дейности, тъй като българският потребител е силно ориентиран към промоциите на марките на пазара, казаха от фирмата. В момента тече промоционална акция на "Шуменско", която според "Карлсберг" е кампанията с най-голям брой награди, правена някога на бирения пазар в България. За последните две години инвестициите в двата завода достигат 45 млн. лв.

Още от Капитал