С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 3 юни 2013, 17:51, 3427 прочитания

Fiat набира средства за изкупуването на Chrysler

Компанията майка на автомобилостроителя Exor продаде дела си в SGS за 2 млрд. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията майка на производителя на автомобили Fiat продаде свои активи за 2 млрд. евро, за да финансира предстоящото цялостно изкупуване на Chrysler, съобщи Reuters. Холдингът Exor, управляван от основателите на Fiat - семейство Анели, е продал своя 15% дял от шведската компания за контрол на качеството на продукти SGS на белгийския конгломерат Groupe Bruxelles Lambert (GBL).

Продажбата е част от плановете на Exor да увеличи стойността на инвестиционното си портфолио, като концентрира мажоритарни дялове на големи компании. Exor е реализирала нетна печалба от 1.53 млрд, евро от сделката, тъй като преди 13 години е придобила дела за около 500 млн. Компанията декларира, че ще използва средствата за "нови инвестиционни възможности", а според анализаторите този ход е свързан с плановете Fiat да изкупи 41.5% от щатския производител на автомобили Chrysler, които все още не са негова собственост.

Увеличение на капитала

Очаква се изкупуването да бъде придружено с емитиране на нови акции от страна на италианската компания. От Exor вече декларираха, че ще участват във всяко увеличение на капитала на Fiat, за да запазят дела си от 30%. "Сделката за SGS, изглежда, произтича от желанието на Exor да набере средства преди инвестицията на Fiat в Chrysler, с която ще увеличи дела си до 100%", отбелязва Лука Арена, анализатор в миланската брокерска къща ICBPI.

Преди време изпълнителният директор на Fiat Серджо Марчионе заяви, че сделката за Chrysler може да бъде частично финансирана с емитиране на акции. От своя страна Джон Елкан, който е наследник на основателя на Fiat Джовани Анели и председател на борда на Exor и Fiat, увери, че делът на холдинга в автомобилния производител няма да бъде намален в резултат на придобиването. Въпреки очакванията за увеличение на капитала в понеделник акциите на италианската компания се задържаха на нивата от миналата седмица, когато достигнаха най-високата си стойност от август 2011 г.

Според съобщения в медиите Fiat води преговори с група банки за финансиране в размер на 10 млрд. долара, с които да изкупи остатъчния дял в Chrysler и да рефинансира задълженията на двата производителя. Сливането е ключов момент от плановете на компанията да се превърне в производител от световна величина, който да се конкурира с лидерите на автомобилния пазар Toyota Motor, General Motors и Volkswagen. Според анализаторите на банка UBS Fiat ще трябва да плати около 3.5 млрд. долара за останалите 41.5% в Chrysler. Същевременно общият нетен дълг на двете компании възлиза на 7.1 млрд. евро към март.

Разнообразяване на инвестициите

За GBL, която е управлявана от най-богатия белгиец - Алберт Фрер, сделката е част от стратегията за диверсификация на активите. През януари компанията, която има дял и във френския енергиен гигант GDF Suez, емитира облигации на стойност почти 1 млрд. евро, за да финансира нови инвестиции. GBL притежава 21% от циментовата компания Lafarge и 4% от петролната Total и ще стане вторият най-голям инвеститор в SGS.
 


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 552 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 654 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Корпоративен сезон: Спасители в чужбина

Все повече публични компании залагат на нови външни клиенти, показват консолидираните отчети на публичните компании

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10