Трудният път под Шипка
Спорове за трасето и тунела може да застрашат финансирането на проекта


Иглика Филипова

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Изграждането на тунел под Шипка може отново да се отложи във времето заради възражения на еколози и граждани на Габрово. Споровете не са за или против проекта - всички са съгласни, че той ще реши проблема с транзитния трафик и ще осигури по-бърза връзка между Северна и Южна България. Несъгласията са за това откъде трябва да минава трасето. Според противниците на сегашния проект, които обжалват в съда издаденото от Министерството на околната среда и водите положително решение, в доклада за ОВОС целенасочено не е направена адекватна оценка на алтернативните маршрути. От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пък, която е възложител, са категорични, че сегашният вариант е единственият възможен от икономическа гледна точка. При всички положения обаче споровете могат да забавят проекта, а това ще постави под въпрос европейското финансиране за него и така на практика реализацията му.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
67 коментара
Е тука вече се оляха еколозите.То не бяха мечки,вълци и т.н. а сега и 5 габровски квартала?!?Сега като се минава през цялото Габрово е супер.Нито е приятно за Габровци,нито за преминаващите!Аиде поспрете се малко,прекалявате!!!
До коментар [#1] от "razbiratel":
Ако покрай твоята къща, която си строил на тихо и хубаво местенце и си отделил целия си живот в това да я построиш, тръгнат да прокарват един път с тежък трафик, по който ще ти хлопат тирове нон-стоп, друга песен ще запееш.
Всеки има случай в който държавата го мачка, а не проявява никакво съчувствие към страданията на съседа, затова сме така.
Няма човек който не иска тунел под Шипка, но инфраструктурните проекти се строят да служат на хората, не в името на самите здания от бетон.
Затова сме в ЕС, а не в Китай.
Надявам се.
До коментар [#2] от "Трезвен":
++++++++
Успехът на обществата в "белите" страни се дължи именно на това:
1. Имат изградени принципи и закони, основани на дългосрочния обществен интерес, а не на този на определени субекти и групировки;
2. Законите в 99% от случаите се спазват, а не се заобикалят масово;
3. В това число влизат и нормативите за природните паркове, които в България явно нямат никаква тежест.
Габровци и България имаме нужда от тунела!
Еколозите почти винаги слагат прът на прогреса, да отидат да живеят в джунглите на Амазонка!
[quote#5:"Курт Деликуртев 422 Фото Галерии"]Еколозите почти винаги слагат прът на прогреса, да отидат да живеят в джунглите на Амазонка![/quote]
b/9/95/Aral_Sea_1989-2008.jpg/240px-Aral_Sea_1989- 2008.jpg
Този прът е нужен, защото самият технически прогрес понякога има навика да застрашава не просто природата, ами и самият човек на който би трябвало да служи.
Иди на почивка на някой курорт в Аралско море ако не ми вярваш:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thum
Като не го искат габровци го направете през Беклемето. Така или иначе географски изглежда по подходящо.
[quote#7:"aussie"]Като не го искат габровци го направете през Беклемето. Така или иначе географски изглежда по подходящо.[/quote]
Не го искат 10 платени "еколози" не всички Габровци.
Сега ще изкарат няколко милиона от своето "несъгласие" и ще се кротнат доволни.
Само аз ли си спомням от наученото по география, че т.н. Балкан е една естествена преграда м/у северна и южна България, която до голяма степен ряазделя климатичните условия в двете споменати вече зони. Какво се случва, когато пробиеш дупка в планината и свържеш две зони с различно да речем атмосферно налягане. Ами вятър и прах в очите.....
Идеята на Дунав мост 2 е да облекчи Дунав мост 1. Та като погледнеш картата май идеята за тунел под Шипка се обезмисля, поради това, че трафикът за Русе ще е значително намалял.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.