Трудният път под Шипка

Спорове за трасето и тунела може да застрашат финансирането на проекта

Проблемът с трафика в Габрово в момента е решен административно - просто има забрана за камиони над 10 тона
Проблемът с трафика в Габрово в момента е решен административно - просто има забрана за камиони над 10 тона
Проблемът с трафика в Габрово в момента е решен административно - просто има забрана за камиони над 10 тона    ©  Капитал
Проблемът с трафика в Габрово в момента е решен административно - просто има забрана за камиони над 10 тона    ©  Капитал
Близо три пъти по-скъпа излиза по-екологичната алтернатива за трасето на габровския път под Балкана.

Изграждането на тунел под Шипка може отново да се отложи във времето заради възражения на еколози и граждани на Габрово. Споровете не са за или против проекта - всички са съгласни, че той ще реши проблема с транзитния трафик и ще осигури по-бърза връзка между Северна и Южна България. Несъгласията са за това откъде трябва да минава трасето. Според противниците на сегашния проект, които обжалват в съда издаденото от Министерството на околната среда и водите положително решение, в доклада за ОВОС целенасочено не е направена адекватна оценка на алтернативните маршрути. От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пък, която е възложител, са категорични, че сегашният вариант е единственият възможен от икономическа гледна точка. При всички положения обаче споровете могат да забавят проекта, а това ще постави под въпрос европейското финансиране за него и така на практика реализацията му.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове