Камионада

Пловдивският превозвач ПИМК инвестира 32 млн. евро в нови 500 тира

Камионите на компанията превозват стоките на модния гигант Inditex, собственик на марката Zara и др.
Камионите на компанията превозват стоките на модния гигант Inditex, собственик на марката Zara и др.
Камионите на компанията превозват стоките на модния гигант Inditex, собственик на марката Zara и др.    ©  Надежда Чипева
Камионите на компанията превозват стоките на модния гигант Inditex, собственик на марката Zara и др.    ©  Надежда Чипева

Да си купиш 500 мерцедеса - това е мъжка мечта. Ако са пълни с дрехи на Zara, Stradivarius и Bershka, блянът става вече унисекс. А ако с камионите можеш да направиш и над 200 млн. лв. оборот, това вече не е мечта, а сериозен бизнес.

Купувач на флотилията е пловдивската ПИМК. През последните няколко години тя става все по-голям играч в тежкотоварния транспорт, увеличавайки непрекъснато оборотите и подвижния си парк. Пловдивската компания успешно гони най-големия български товарен превозвач - бившото държавно дружество СОМАТ. Последната инвестиция на ПИМК е 32 млн. евро и ще му позволи не само да подмени част от камионите си, но и да увеличи флотилията с 15%. Към днешна дава фирмата има на сметката си 840 тира, като от договорените 500 вече 210 са доставени.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
41 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dreamer79 avatar :-|
    атанас
    • - 4
    • + 23

    Хубаво споменахте проблемите с Турция. Всъщност протестът си беше организиран от ПИМК и още 20ина максимум дребни превозвачи около тях от над 300 български фирми, които работят в Турция. Иначе да са им честити камионите. Няма лошо да се развива бизнес у нас. Само ми е чудно да не стане тия машини да са на следващата блокада на турската граница, защото на 500 влекача няма разрешителни, а ПИМК иска да ги ползва за турски курсове. Ще стане новина "Опашка от 500 превозвачи блокира турската граница.".

    Нередност?
  • 2
    nockout avatar :-|
    nockout
    • + 15

    Последно 32 млн. ЕВРО или 32 млн. ЛЕВА ???

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 53

    До коментар [#1] от "атанас":

    Какво значение има конкретната фирма, след като има меродавни международни спогодби? Доста дребни превозвачи сигурно се надяват големите да не изпъкват много пред турците, че да не изгорят и те в евентуална търговска война. А иначе това си е чист вид осребряване на географското положение и данъчния режим в България, нещо за което много се говори, но трудно се вижда на дело. Пък си има и противници междувременно, нали знаеш: асфалт не се яде, магистралите не са пържоли, плоският данък е несправедлив....

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 33

    ПС. Имам чувството, че по Коридор No. 8 ще се създаде голям товарооборот, когато се построи. Алпийските проходи са хронично претоварени. Откъм Балканите към Рим ще могат бързо да навлизат товари при доста по-ниски транспортни разходи.

    Нередност?
  • 5
    antonalex avatar :-|
    OMUNVINGE
    • - 1
    • + 57

    Браво на хората 1000 работни места, само успех мога да им пожела!

    Нередност?
  • 6
    dreamer79 avatar :-|
    атанас
    • - 5
    • + 19

    [quote#3:"cinik"]Какво значение има конкретната фирма, след като има меродавни международни спогодби? Доста дребни превозвачи сигурно се надяват големите да не изпъкват много пред турците, че да не изгорят и те в евентуална търговска война[/quote]
    Ами, в момента виждаш как неуредици на ПИМК станаха причина за търговска война в транспорта с Турция и създадоха куп проблеми на по-дребните- забавяния на всички, спиране на камиони на грузинската граница и т.н.. Правителството тръгна с тях засега. Иначе и за мен спазването на спогодбите е по-важно от това да защитиш някого с голям капитал, защото не му отървало как му искат да работи по правилата. Огромният спор тръгна май от схема, в която ПИМК и някои други фирми почти на ръба на спогодбите взимат турски товари без разрешителни за курсовете(това с разрешителните за трета страна, които турците почнаха да искат), карат товар като за България, после с другото си разрешително за курсове в ЕС правят документално втори курс до крайната дестинация. Правилата позволяват такива смени, но пък са правени за съвсем други случаи, докато нашите искат да прескочат квотите Турция-Германия, Турция-Италия и т.н. А за ПИМК всъщност няма проблем примерно да регистрират клон в Турция, вярно при турски данъци, да вземат турски квоти и да работят турските си дестинации, които явно са им много сериозен дял, щом разнасят по договор текстил постоянно. Ако ще работят по схемата, която искат да защитят, вече ощетяват всички останали- извън квотите могат да дават по-ниски цени(Не си плащат всички нужни лицензирания.), не признават лимити(Ако са ти позволени 10 камиона всеки минаващ по 4 курса на месец, то имаш повече разходи за дестинацията от това 3 камиона да правят по нея по 12 курса.), другите карат по правилата- курс Германия-Турция да е 5-6 дни, съответно на толкова да имаш свободен камион, а не 2 дни Турция-България и после да караш нататък стоката с други(Така спокойно може да правиш 2-3 пъти повече курсове с едно разрешително.).

    Нередност?
  • 7
    dreamer79 avatar :-|
    атанас
    • - 1
    • + 12

    [quote#2:"nockout"]Последно 32 млн. ЕВРО или 32 млн. ЛЕВА ???[/quote]
    Сигурно са евро. 500 нови Мерцедеса не може да струват 16 милиона евро- пада се по 32000 евро, което е невъзможна цена. Все едно да купят DAFове.

    Нередност?
  • 8
    nockout avatar :-|
    nockout
    • - 1
    • + 25

    До коментар [#7] от "атанас":

    Въпросът ми беше риторичен колега, а и много добре знам колко струва Аctros, но Капитал за пореден път правят елементарни грешки, най-вероятно от разсеяност, но все пак не подхождат такива пропуски на медия претендираща, че е сериозна и влиятелна до някаква степен :)

    Нередност?
  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 20

    [quote#6:"атанас"]Взимат турски товари без разрешителни за курсовете(това с разрешителните за трета страна, които турците почнаха да искат), карат товар като за България, после с другото си разрешително за курсове в ЕС правят документално втори курс до крайната дестинация. [/quote]

    Ясно. Някой е поставял "нетарифни ограничения", но те са му намерили цаката. Сега бюрократът гледа да си попрви грешката, като слага нови ограничения.

    Нередност?
  • 10
    angelan avatar :-|
    one4all
    • - 3
    • + 20

    Илияне, приятелю с твоите възможности можеше да си купиш и по сериозна авторка, респективно медия:
    - 32 000 евро или лева вече го изясниха хората
    - "...През 2010 г. оборотът й е 80 млн. лв. През 2011 г. приходите са вече 144 млн. лв., а през изминалата 2012 г. - близо 200 млн. лв. Финансовият резултат за 2012 г. също е положителен - печалба от 10 млн. лв., а активите достигат 116 млн. лв. Броят на наетите е 952." -- Дали знае авторката, че оборот не е синоним на приход??? И последно за 2012 тези 200 млн. оборот ли са или приход? Последното изречение за наетите 952 активи ли са , автомобили, кораби, лодки що ли?
    - ..."След последната инвестиция в 500-те камиона пък идва 2014 г. и времето на ремаркетата. На повечкото ремаркета..." --- Зашеметявящ финал
    - Оясни на авторката, че отдавна си най-големия в България и сега гониш първенство в ЕС
    Иначе от ученически години знаем, че "имаш топки" и мачкаш наред, така че пожелавам ти успех и дано скоро свалиш от стената на офиса си стиховете на Славейков: "Не сме народ, а мърша" ...

    Нередност?
Нов коментар