

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Да си купиш 500 мерцедеса - това е мъжка мечта. Ако са пълни с дрехи на Zara, Stradivarius и Bershka, блянът става вече унисекс. А ако с камионите можеш да направиш и над 200 млн. лв. оборот, това вече не е мечта, а сериозен бизнес.
Купувач на флотилията е пловдивската ПИМК. През последните няколко години тя става все по-голям играч в тежкотоварния транспорт, увеличавайки непрекъснато оборотите и подвижния си парк. Пловдивската компания успешно гони най-големия български товарен превозвач - бившото държавно дружество СОМАТ. Последната инвестиция на ПИМК е 32 млн. евро и ще му позволи не само да подмени част от камионите си, но и да увеличи флотилията с 15%. Към днешна дава фирмата има на сметката си 840 тира, като от договорените 500 вече 210 са доставени.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
41 коментара
Хубаво споменахте проблемите с Турция. Всъщност протестът си беше организиран от ПИМК и още 20ина максимум дребни превозвачи около тях от над 300 български фирми, които работят в Турция. Иначе да са им честити камионите. Няма лошо да се развива бизнес у нас. Само ми е чудно да не стане тия машини да са на следващата блокада на турската граница, защото на 500 влекача няма разрешителни, а ПИМК иска да ги ползва за турски курсове. Ще стане новина "Опашка от 500 превозвачи блокира турската граница.".
Последно 32 млн. ЕВРО или 32 млн. ЛЕВА ???
До коментар [#1] от "атанас":
Какво значение има конкретната фирма, след като има меродавни международни спогодби? Доста дребни превозвачи сигурно се надяват големите да не изпъкват много пред турците, че да не изгорят и те в евентуална търговска война. А иначе това си е чист вид осребряване на географското положение и данъчния режим в България, нещо за което много се говори, но трудно се вижда на дело. Пък си има и противници междувременно, нали знаеш: асфалт не се яде, магистралите не са пържоли, плоският данък е несправедлив....
ПС. Имам чувството, че по Коридор No. 8 ще се създаде голям товарооборот, когато се построи. Алпийските проходи са хронично претоварени. Откъм Балканите към Рим ще могат бързо да навлизат товари при доста по-ниски транспортни разходи.
Браво на хората 1000 работни места, само успех мога да им пожела!
[quote#3:"cinik"]Какво значение има конкретната фирма, след като има меродавни международни спогодби? Доста дребни превозвачи сигурно се надяват големите да не изпъкват много пред турците, че да не изгорят и те в евентуална търговска война[/quote]
Ами, в момента виждаш как неуредици на ПИМК станаха причина за търговска война в транспорта с Турция и създадоха куп проблеми на по-дребните- забавяния на всички, спиране на камиони на грузинската граница и т.н.. Правителството тръгна с тях засега. Иначе и за мен спазването на спогодбите е по-важно от това да защитиш някого с голям капитал, защото не му отървало как му искат да работи по правилата. Огромният спор тръгна май от схема, в която ПИМК и някои други фирми почти на ръба на спогодбите взимат турски товари без разрешителни за курсовете(това с разрешителните за трета страна, които турците почнаха да искат), карат товар като за България, после с другото си разрешително за курсове в ЕС правят документално втори курс до крайната дестинация. Правилата позволяват такива смени, но пък са правени за съвсем други случаи, докато нашите искат да прескочат квотите Турция-Германия, Турция-Италия и т.н. А за ПИМК всъщност няма проблем примерно да регистрират клон в Турция, вярно при турски данъци, да вземат турски квоти и да работят турските си дестинации, които явно са им много сериозен дял, щом разнасят по договор текстил постоянно. Ако ще работят по схемата, която искат да защитят, вече ощетяват всички останали- извън квотите могат да дават по-ниски цени(Не си плащат всички нужни лицензирания.), не признават лимити(Ако са ти позволени 10 камиона всеки минаващ по 4 курса на месец, то имаш повече разходи за дестинацията от това 3 камиона да правят по нея по 12 курса.), другите карат по правилата- курс Германия-Турция да е 5-6 дни, съответно на толкова да имаш свободен камион, а не 2 дни Турция-България и после да караш нататък стоката с други(Така спокойно може да правиш 2-3 пъти повече курсове с едно разрешително.).
[quote#2:"nockout"]Последно 32 млн. ЕВРО или 32 млн. ЛЕВА ???[/quote]
Сигурно са евро. 500 нови Мерцедеса не може да струват 16 милиона евро- пада се по 32000 евро, което е невъзможна цена. Все едно да купят DAFове.
До коментар [#7] от "атанас":
Въпросът ми беше риторичен колега, а и много добре знам колко струва Аctros, но Капитал за пореден път правят елементарни грешки, най-вероятно от разсеяност, но все пак не подхождат такива пропуски на медия претендираща, че е сериозна и влиятелна до някаква степен :)
[quote#6:"атанас"]Взимат турски товари без разрешителни за курсовете(това с разрешителните за трета страна, които турците почнаха да искат), карат товар като за България, после с другото си разрешително за курсове в ЕС правят документално втори курс до крайната дестинация. [/quote]
Ясно. Някой е поставял "нетарифни ограничения", но те са му намерили цаката. Сега бюрократът гледа да си попрви грешката, като слага нови ограничения.
Илияне, приятелю с твоите възможности можеше да си купиш и по сериозна авторка, респективно медия:
- 32 000 евро или лева вече го изясниха хората
- "...През 2010 г. оборотът й е 80 млн. лв. През 2011 г. приходите са вече 144 млн. лв., а през изминалата 2012 г. - близо 200 млн. лв. Финансовият резултат за 2012 г. също е положителен - печалба от 10 млн. лв., а активите достигат 116 млн. лв. Броят на наетите е 952." -- Дали знае авторката, че оборот не е синоним на приход??? И последно за 2012 тези 200 млн. оборот ли са или приход? Последното изречение за наетите 952 активи ли са , автомобили, кораби, лодки що ли?
- ..."След последната инвестиция в 500-те камиона пък идва 2014 г. и времето на ремаркетата. На повечкото ремаркета..." --- Зашеметявящ финал
- Оясни на авторката, че отдавна си най-големия в България и сега гониш първенство в ЕС
Иначе от ученически години знаем, че "имаш топки" и мачкаш наред, така че пожелавам ти успех и дано скоро свалиш от стената на офиса си стиховете на Славейков: "Не сме народ, а мърша" ...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход