Новото предизвикателство пред General Motors

Новото предизвикателство пред General Motors

До 2015 г. компанията трябва да пусне на пазара 18 нови модела и да спести 1 млрд. долара

4657 прочитания

© Mike Blake


Един от най-големите автомобилни концерни в света General Motors е изправен пред нелеката задача да спести 1 млрд. долара и да пусне на пазара 18 нови модела автомобили в САЩ до 2015 г. Целта на главния изпълнителен директор Дан Акерсън е да увеличи "значително" печалбите на компанията през следващите две години. Надеждите в случая се възлагат на 52-годишната Грейс Лайблейн в новата и роля на директор продажби на корпорацията.

Страст на колела

"Автомобилът не е просто стока. Около него има твърде много страст, за да е просто стока.", казва пред агенция Bloomberg Лайблейн. Въпреки че не е работила в звеното по продажбите на компанията, Лайблейн има опит като висш мениджър в поделенията в Бразилия и Мексико. Професионалният опит в General Motors на израсналата в Лос Анджелис дъщеря на кубински емигрант е 30 години. Докато е в Южна Америка General Motors представя рекордните 9 нови модела автомобили за 20 месеца. "Уверена съм, че ще се справи с изпълнението на глобалната програма на компанията. Успехите в Бразилия го доказват", допълва Джейм Ардила, президент на GM South America.

Стратегията

Предизвикателството пред Лайблейн е да оптимизира производствените разходи като същевременно ускори представянето на нови модели, които да увеличат печалбата на компанията. За целта Акерсън и Лайблейн разчитат на подобрени версии на Шевролет Silverado и Кадилак CTS седан. Компанията отбелязва 13 поредни тримесечия на печалба, като през последната седмица акциите й затвориха на двугодишен връх. Това е добър знак за базираната в Детройт корпорация, чийто пазарен дял в САЩ се срина до 88-годишно дъно през 2012 г. Акерсън очаква ръководената от него компания да се възползва максимално от "предстоящите добри години." Пред Bloomberg той споделя още, че има амбицията да превърне GM отново в "най-печелившия автомобилен концерн в света."

По-високи маржове

Средният марж на печалбата на северноамериканското поделение на General Motors за последните 3 години е 7.4%. Целта на компанията е показателят да достигне 10% до 2015 г. Финансовият директор на корпорацията Чък Стивънс заяви, че това може да стане чрез оптимизиране на разходите в производствените и транспортните звена на конгломерата. Ключов елемент от новата програма е приложеният от Лайблейн модел в Бразилия, който по същество представлява минимизиране на транспортните разходи чрез разполагане на доставчиците на части в по-голяма близост до производствените мощности.

Предизвикателствата пред компанията не са малко. Toyota Motors, най-големият конкурент на General Motors очаква продажбите през 2013 г. да достигнат 10 млн. автомобила, предимно заради слабата йена.  Предстои да видим дали спасената от колапс през 2008 г. американска компания ще се задържи в тройката на най-големите производители на автомобили в света.

Един от най-големите автомобилни концерни в света General Motors е изправен пред нелеката задача да спести 1 млрд. долара и да пусне на пазара 18 нови модела автомобили в САЩ до 2015 г. Целта на главния изпълнителен директор Дан Акерсън е да увеличи "значително" печалбите на компанията през следващите две години. Надеждите в случая се възлагат на 52-годишната Грейс Лайблейн в новата и роля на директор продажби на корпорацията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    d.petkov avatar :-?
    d.petkov

    Докато американския пазар върви добре, както е в момента, ГМ ще са добре. Това, уви, не може да се каже за европейското подразделение Опел.
    Много странно звучи това "...да спести 1 млрд $...". Да спести от какво? Преполагам, че е журналистическа измишльотина, защото, 1 млрд. $ за оборотите на ГМ са сравнително малка сума, освен това не се връзва с плана за 18 нови модела за 2 години, да не говорим, че богатство не се прави с пестене, а правилно инвестиране, но както и да е...

  • 2
    suedlaender avatar :-|
    Schliwobeatz

    ГМ откриха съплай чейна (топлата вода).

  • 3
    2.5 avatar :-?
    2.5

    "52-годишната Грейс Лайблейн в новата и роля на директор продажби на корпорацията... "Автомобилът не е просто стока. Около него има твърде много страст, за да е просто стока."

    Като изключим Camaro и Corvette, моделите на GM не ме кефят.
    Изключение правят може би новите модели на OPEL.
    Не знам откъде и в какво ще носят страстта, но да сипват с голямата лопата...

  • 4
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Стига бе толкова много модели ...

    Публикувано през m.capital.bg

  • 5
    samolevski avatar :-|
    Само Левски

    Най-добрата марка,най-добрите автомобили.!

  • 6
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Каквото и да направят, японците пак ще им дишат във врата...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал