Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
32 12 юни 2013, 18:39, 12668 прочитания

Sony отвръща на удара

PlayStation 4 засенчи XBox One на Microsoft по време на изложението E3

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


399 долара ще струва PlayStation 4
Директният сблъсък между Sony и Microsoft е основният фокус от тазгодишното геймърско изложение E3, което по традиция се провежда всяка година по това време в Лос Анджелис. След повече от седем години суша и близо шест месеца недомлъвки двете технологични компании представиха в пълния им блясък техните игрални конзоли от последно поколение. Презентациите на двата топ продукта провокираха небивал интерес и ги сблъскаха в дуел за сърцата на изгладнелите за забавление потребители.

Техническите спецификации на PlayStation 4 на Sony и XBox One на Microsoft са сходни – компаниите преминават от специализирани процесори към такива с x86 архитектура, запазват оптичните устройства и др. Но те са и доказателство за все по-свирепата конкуренция между двете компании, която е съпътствана с ценова война и яростен стремеж да се привлекат повече потребители в съответния лагер. Конзолите PlayStation 3 и Xbox 360 съответно на Sony и Microsoft водят ожесточена борба помежду си през последните седем години и до момента са с почти изравнени сили по отношение на продажбите. Ситуацията се повтaря с новото поколение гейм машини и затова двете компании започват


игра на нерви

при обявяването на възможностите им и се дебнат взаимно за грешки. Sony първи хвърлиха ръкавицата, като обявиха своя PlayStation 4 още през февруари, но без да покажат самото устройство. Акцентът на японците тогава падна върху възможността само с един бутон потребителите веднага да стриймват онлайн или да споделят играта си с приятели.

Microsoft от своя страна се опита да изпревари японците. Първоначално гигантът планираше да покаже своята конзола XBox One по време на E3 през юни, но реши да я представи в края на май. Освен сходни възможности за споделяне и стриймване като Sony компанията от Редмънд изправи косите на потребителите с новината, че те няма да могат да продават на старо или да предоставят на приятели игрите, които са закупили. Заглавията ще бъдат свързани с конзолата, на която са инсталирани. Отделно, за да може да функционират, се изисква непрекъсната интернет връзка.

Фотограф: GUS RUELAS

Всички тези неща предизвикаха гнева на потребителите в глобалната мрежа. Появиха се спекулации, че подобен ход планира и Sony. Азиатската компания обаче нанесе няколко тежки удара на Microsoft по време на презентацията си на гейм изложението в понеделник. Първо тя обяви, че игрите на новия PlayStation 4 ще могат да се препродават свободно, отдават под наем, предоставят на приятели и т.н. Изказването беше посрещнато от бурни аплодисменти в залата, които продължиха около половин минута. Веднага след това последва втори шамар, след като Sony разкри, че тяхната конзола ще може да се ползва и без интернет връзка. Вярно само за самостоятелна игра, но все пак е по-добре от постоянно "завързания" за глобалната мрежа XBox One, който ако не се свърже поне веднъж в денонощието към сървърите на Microsoft, компанията блокира изцяло (!) достъпа на устройството.



Битката за САЩ

Цялата кампания на Sony е фокусирана върху стремежа да спечели пазара в САЩ. Показателно за това е фактът, че презентацията за възможностите за използване на игри втора употреба и незадължителната интернет връзка бяха направени от американския регионален директор на компанията Джак Третън. Темата за вторичния пазар на видеоигри е много чувствителна в САЩ, където това е много силно развит бизнес сегмент с дългогодишни традиции. Този ход е почти гениален за японската компания. Ако те бяха възприели модела, който Microsoft първи обяви – да се обвърже играта с конкретната конзола, геймърите щяха да негодуват няколко месеца след премиерата на устройствата и вероятно постепенно ще го възприемат. Обаче Sony за момента застават зад традиционното възприемане и така се надяват да привлекат в своя лагер по-консервативно настроените потребители.

По този начин Sony се опитва да спечели симпатиите на американските геймъри и го прави не случайно. В досегашния двубой с Microsoft това е регионът, където японците показват сериозно изоставане при продажбата на PlayStation 3. На американска земя XBox 360 е реализирал 25.4 млн. бройки до 31 март 2011 г., от когато има разбивка на данните по региони. Същевременно до 11 ноември 2010 г. в САЩ са продадени 13.5 млн. конзоли PlayStation 3. Въпреки няколкото месеца разлика устройството на Sony изоставаше сериозно от своя конкурент на този апетитен пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 85 прочитания

Онлайн инструмент на PwC помага на бизнеса да оцени готовността си за коронакризата Онлайн инструмент на PwC помага на бизнеса да оцени готовността си за коронакризата

Според проучване на компанията 82% от финансовите директори по света очакват епидемията да повлияе съществено дейността на дружествата им

9 апр 2020, 219 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Игри на едро

След финансови проблеми и спорна промяна в собствеността, заводът за биоетанол в Горна Малина се продава от съдебен изпълнител

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10