Новият брой:
Служебната президентска република

Двете лица на авиоидустрията си дават среща в Париж

Докато Boeing и Airbus се задъхват от новите поръчки, отбранителният сектор страда от бюджетните съкращения

Щатският отбранителен комплекс има по-скромно присъствие на изложението в Бурже тази година, но конкуренти на оръжейния пазар като Русия ще демоснтират последните си продукти като Су-35
Щатският отбранителен комплекс има по-скромно присъствие на изложението в Бурже тази година, но конкуренти на оръжейния пазар като Русия ще демоснтират последните си продукти като Су-35
Щатският отбранителен комплекс има по-скромно присъствие на изложението в Бурже тази година, но конкуренти на оръжейния пазар като Русия ще демоснтират последните си продукти като Су-35    ©  Reuters
Щатският отбранителен комплекс има по-скромно присъствие на изложението в Бурже тази година, но конкуренти на оръжейния пазар като Русия ще демоснтират последните си продукти като Су-35    ©  Reuters

Най-голямото авиошоу за годината "Бурже" запона днес в Париж, като двата основни сектора на индустрията – военният и гражданският, го посрещат с много различни настроения, пише BBC. От една страна производителите на пътнически самолети представят редица нови продукти и са затрупани от поръчки, които едва смогват да изпълняват. В контраст с това във военния се наблюдава липса на увереност заради свитите бюджети за отбрана, особено в САЩ, които водят до намаляване или отказ от много програми

Оптимизмът сред гражданското авиостроене беше подчертан наскоро от годишната прогноза на Boeing за търсенето на пътнически самолети през следващите две десетилетия. Според щатската компания нарастващото търсене от Азиатско-тихоокеанския регион ще изисква 35 280 нови самолета за периода, което е с 3.8% повече спрямо миналогодишната прогноза. "Няма съмнение, че притегателният център на индустрията се премества от САЩ към Азия. Ако в момента 37% от въздушния трафик минава през Азия, то след 20 години ще е 50%", отбелязва Ранди Тинсет, Tinseth, вицепрезидент по маркетинга в Boeing.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 2
    • + 3

    Така е, едни се развиват в посоката на гражданското общество и свързаните с него блага и преимущества, а при други отечествената война още не е приключила.

    Нередност?
  • 2
    philipotel avatar :-P
    Durruti
    • + 5

    До коментар [#1] от "Consumer":

    Да, например ония, дето имат военен бюджет колкото всички останали взети заедно, освен това са най-големият произовидтел и износител на оръжие и имат 200 военни бази из цял свят :)

    Нередност?
  • 3
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • + 3

    До коментар [#2] от "philipotel":

    За бюджета не знам, но статията акцентира относно поръчки на Airbus/Boeing, нищо не се споменава за гълъбарниците Ту/Ил.

    Нередност?
  • 4
    historama avatar :-|
    historama
    • + 2

    Не бях чувал за самолети "Иркут". Да не са някои пак "безаналогови"?

    Нередност?
Нов коментар