Проектът за икономическа зона край София най-после започна

С изграждането на инфраструктурата и завода на първия инвеститор индустриалният парк скоро ще стане реалност

До края на годината трябва да са готови водопроводът, канализацията, оптичният кабел, електроснабдяването, газоснабдяването и пътят
До края на годината трябва да са готови водопроводът, канализацията, оптичният кабел, електроснабдяването, газоснабдяването и пътят    ©  Капитал
До края на годината трябва да са готови водопроводът, канализацията, оптичният кабел, електроснабдяването, газоснабдяването и пътят
До края на годината трябва да са готови водопроводът, канализацията, оптичният кабел, електроснабдяването, газоснабдяването и пътят    ©  Капитал
Германската BHTC ще инвестира 42.5 млн. лв. в ново предприятие и развоен център за автомобилни климатични инсталации.

Повече от три години след като се роди идеята за изграждане на индустриален парк край София, проектът най-после започна да се случва. В понеделник беше дадено началото на първия и най-важен етап от него - строителството на инфраструктурата, което трябва да приключи до края на годината. И макар че тогава комуникациите и комуналните услуги ще покриват само част от територия на парка, това ще даде възможност на първите десетина компании, заявили интерес да инвестират в "Икономическа зона София - Божурище", да започнат проектите си.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    plamenhristov5 avatar :-|
    plamenhristov5
    • - 1
    • + 28

    Похвално начинание. Пожелаваме му успех!

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 23
    • + 15

    Като нахендриш една индустриална зона в в град с хипертрофирана инфраструктура, проблемите се започват. Сега някой се сети, че работниците ще висят по половин час на караулката на околовръстното по 2 пъти дневно. После ще се окаже, че и на тунела на Люлин не е по-добре положението, а накрая - че идните 5 години точно тази отсечка от околовръстното ще бъде една непрестанна строителна площадка. За капак, работниците ще има да мачкат каскетите всеки месец пред началниците си и да се оплакват, че като си платят 800 лева за частна детска градина и 1000 лева по ипотеката, от двете заплати вкъщи не остава нищо.

    (Това за детските градини е в сила, ако Фандъкова остане кмет. Ако въведат обаче ваучерния принцип, целият 10-годишен проблем ще се оттече за 2 месеца като мръсна вода в канала. Само че Йордечка няма да го допусне, защото ще я питат какво е правила досега )

    Нередност?
  • 3
    forest avatar :-|
    Forest
    • - 1
    • + 18

    не мога да разбера освен с летището с какво друго инфраструктурата в София превъзхожда тази в други градове с вече готови индустриални зони като Пловдив и Русе например (в Русе име вече няколко завода за авточасти). тези работни места са много по-необходими в провинцията, а и заплатите там са по-ниски.

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 4
    • + 4

    До коментар [#3] от "Forrest Gump":

    Това е решение на инвеститора, което ще осмисли чак на 2-рата или 3-тата година, когато дойдат да мачкат каскетите, както написах, и поискат заплати по 2000 лева чисто с аргумента "поне да нула" след наема (или борча за ипотеката), частната детска 2 деца по 800 лева, 3 семейни коли (1 бр. резерв, че счупи ли се една от двете титулярни, сме за никъде) и 1 2 бидона бензин месечно за хвърчането от Младост-2 до Божурище с отбивка в Симеоново или Драгалевци, където ще е разположена най-вероятно частната детска градина за детето.

    Нередност?
  • 5
    edin_balgarin avatar :-|
    Един Българин
    • - 1
    • + 10

    До коментар [#4] от "cinik":

    Не мисля че инвестициите са нещо, срещу което трябва да се борим, а напротив. Това е хубава инициатива, друг е въпросът защо точно в София, а не в Стара Загора например. Вероятно и заради пазарите и най-вече заради кадрите за развойния център (инак Видин би бил по-добра кандидатура). Проблемът с кадрите , заплатите и пренаселването на София за сметка на много други градове е чисто наш - БЪЛГАРСКИ и никой друг няма да ни го реши ако ние не си помогнем.

    Дано държавата да се замисли и да създаде условия и на други места. Видин с вторият мост ще има отлична комуникация на запад, Русе и Варна на изток, Стара Загора и Пловдив на юг. В повечето градове има университети, в тях трябва да се стимулират да изнасят лекции добри преподаватели и т.н.

    А по отношение на индустриалната зона София - Запад имайте в предвид че на запад от София има много градове и села, които сме "загробили" и изобщо не се интересуваме от тях освен транзитно и тук-таме за някоя разходка из забележителностите...

    Нередност?
  • 6
    huba_buba avatar :-|
    Huba_Buba
    • - 1
    • + 8

    Отлична новина, но такива неща трябва да се случват в цялата страна, не само в София!



    http://modernbg.wordpress.com/

    Нередност?
Нов коментар

Вход

Още от Капитал