Air France-KLM купува самолети Airbus за 7.2 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Air France-KLM купува самолети Airbus за 7.2 млрд. долара

Airbus и Boeing използват авиоизложението в Париж за демонстрация на най-новите си самолети и сключване на сделки с авиопревозвачи

Air France-KLM купува самолети Airbus за 7.2 млрд. долара

Щатският конкурент Boeing обяви, че ще използва модела 787-9 Dreamliner като основа за нов товарен самолет

7876 прочитания

Airbus и Boeing използват авиоизложението в Париж за демонстрация на най-новите си самолети и сключване на сделки с авиопревозвачи

© Reuters


След дълги преговори Airbus подписа договор поръчка за 25 самолета A350-900 с превозвача Air France-KLM на стойност 7.2 млрд. долара, съобщава Reuters. Сделката последва подписването на споразумение между авиокомпанията и Rolls-Royce за поддръжка на двигателите. При обявяването на договора по време на авиоизложението в Париж компаниите също така казаха, че Air France оставя отворена опция за закупуване на още 25 машини от същия модел.

Проточени преговори

Тази покупка се обсъждаше още от 2011 г., но бе почти пропаднала заради неразбирателствата на France-KLM с доставчиците по въпроси, основно свързани с договорите за поддръжката на двигателите Rolls-Royce. В сряда авиокомпанията обаче обяви, че е подписала меморандум за разбирателство с Rolls-Royce за оборудване на поръчаните машини с двигатели Trent XWB, като поддръжката им ще се осъществява от дъщерното дружество Air France Industries KLM Engineering & Maintenance. Според Rolls-Royce стойността на двигателите за 25-те самолета възлиза на 1.1 млрд. долара. Традиционно Air France поръчва двигателите си от конкурента на британската компания General Electric, но за модела A350 няма такава възможност.

Френският авиопревозвач се опитва да намали разходите си чрез освобождаване на персонал и преструктуриране на бизнеса, като целта е да се върне на печалба и да намали дълговете си с 2 млрд. евро до края на следващата година. Влошените резултати на компанията се дължат на растящите разходи за горива, спада при товарните превози и силната конкуренция нискотарифни превозвачи и компании от Персийския залив. "Тази сделка показва, че въпреки някои трудности, пред които сме изправени, ние сме в достатъчно добра форма, за да сме способни да планираме подновяването на флота си в дългосрочен аспект", коментира Александър де Юниак, който ще поеме ръководството на France-KLM от 1 юли. В момента компанията оперира с около 190 самолета France-KLM. От своя страна към края на май европейският авиационен консорциум е спечелил поръчки за общо 613 A350 от 33 клиента в цял свят.

Нов товарен модел

Отново в сряда щатският конкурент на Airbus – Boeing, обяви, че ще използва модела 787-9 Dreamliner като основа за нов товарен самолет, с който да подсигури лидерството си на този пазар. Новият самолет ще бъде базиран на средния представител на най-новата линия на Boeing и трябва да замени товарния 767, заяви вицепрезидентът на групата Майк Беър. Той обаче не оказа в какъв срок се очаква да бъде готов самолетът. "В един момент в далечното бъдеще 787-9 ще се превърне и в товарна платформа. Това е версията с най-голяма дължина на полета и поради това е най-подходящ за целта", добавя Беър.

Според Boeing двумоторният Dreamliner ще използва 20% по-малко гориво от основните си конкуренти, освен това ще затвърди първенството на компанията при големите товарни модели тъй като Airbus A350 и A380 нямат товарни версии, които да се конкурират с товарните 777 и 747. По думите на Беър оше при проектирането на пътническия 787-9, който трябва да направи първия си полет тази година, дизайнерите са предвидили в конструкцията бъдещата товарна функция.

Според Boeing основната цена на 787-9 ще е 243.6 млн. долара за бройка, докато товарния 767, който е в употреба от 1995 г., се продава за 185.4 млн. долара. При големи сделки обаче авиокомпаниите обикновено получават значителни отстъпки. Пасажерският 787-9 е удължена версия на 787-8 Dreamliner, който дебютира през 2011 г. На изложението в Бурже Boeing представи и още по-голямата версия 787-10.

След дълги преговори Airbus подписа договор поръчка за 25 самолета A350-900 с превозвача Air France-KLM на стойност 7.2 млрд. долара, съобщава Reuters. Сделката последва подписването на споразумение между авиокомпанията и Rolls-Royce за поддръжка на двигателите. При обявяването на договора по време на авиоизложението в Париж компаниите също така казаха, че Air France оставя отворена опция за закупуване на още 25 машини от същия модел.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    ijj avatar :-|
    ijj

    Естествено е, че Ер Франс ще предпочетат Ербус пред Боинг.

    Но иначе Боинг май напоследък спечели някои големи поръчки - например за 175 самолета Боинг 737-800, предназначени за Райан Ер.

  • 2
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    Интересно, че и американски превозвачи започват да купуват Ербъс. Ербъс е технологично по-напред от американците. Една от грижливо пазените тайни на Ербъс е, че може да каца и без двигател. Но това няма да го научите от вестниците.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.