Резултатът от "Бурже": 69 на 66 млрд. долара за Airbus срещу Boeing
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Резултатът от "Бурже": 69 на 66 млрд. долара за Airbus срещу Boeing

Резултатът от "Бурже": 69 на 66 млрд. долара за Airbus срещу Boeing

Компаниите реализираха рекордни продажби на авиоизложението в Париж

4477 прочитания

© Gonzalo Fuentes


Поръчки в последния момент на авиационното изложение в Париж осигуриха победата на Airbus над американския му конкурент Boeing в надпреварата за надмощие в самолетостроенето. Airbus получи поръчки за 90 самолета в четвъртък, като с това сключените от компанията сделки по време на изложението достигат обща стойност от 69 млрд. долара за 466 самолета, пише Reuters. Boeing от своя страна получи поръчки за 442 самолета на стойност 66 млрд. долара.

Голяма конкуренция

"Дъждът ни донесе голям късмет", казва пред агенцията изпълнителният директор на Airbus Фабрис Брежие. Компанията, собственост на Европейския авиационен и отбранителен консорциум (EADS), успя да спечели интереса на Hong Kong Aviation Capital и United Airlines. United, които бяха сред първите авиокомпании поръчали Boeing 787-10 Dreamliner, подписаха и сделка на стойност 3,3 млрд. долара за конкурентния модел A350-1000, производство на Airbus.

Съревнованието на двете компании достигна нови измерения, като борбата за надмощие се пренесе и на пазара на самолети, направени  основно от карбонови компоненти. A350 и стартиралият с проблеми 787 Dreamliner се конкурират за пазар от 1 трилион долара, като и от двете страни се чуват обещания за оптимизации и подобрения, които ще увеличат рентабилността на авиокомпаниите.

Големият мини бизнес

Като много печеливша ниша се очертава пазарът на самолети с два двигателя и капацитет от около 350 места, известни като mini-jumbo. Boeing разчита на своя 777-300ER с 365 места, но Airbus не остава по-назад със своя A350-1000 с капацитет от 350 места. Обещанията за подобрения не закъсняха, като от Boeing вече обявиха, че работят по нова версия, която според тях ще е с 20% по-ефективна на място. Експерти от бранша твърдят, че самолетът ще е по-рентабилен, ако цената на петрола не се промени съществено до края на десетилетието, когато официално ще бъде пуснат в продажба.

Търговският директор на Airbus Джон Лихи определи самолета на Boeing като "хартиен" и защити A350-1000, който ще бъде пуснат през 2017 г. Според анализатори войната на думи едва сега започва и ще достигне своя апогей през ноември на изложението в Дубай, където основен клиент ще е Emirates Airlines. Спечелилата приза за най-добра авиокомпания в света за 2013 г. Emirates обяви, че е готова да закупи до 175 самолета.

Поръчки в последния момент на авиационното изложение в Париж осигуриха победата на Airbus над американския му конкурент Boeing в надпреварата за надмощие в самолетостроенето. Airbus получи поръчки за 90 самолета в четвъртък, като с това сключените от компанията сделки по време на изложението достигат обща стойност от 69 млрд. долара за 466 самолета, пише Reuters. Boeing от своя страна получи поръчки за 442 самолета на стойност 66 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    А най-важното е дебелия среден пръст срещу руската авиоиндустрия, накрая си го получиха!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.