Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 23 юни 2013, 16:25, 7370 прочитания

Изборът на строител на скоростната тангента на София е отменен

Пътната агенция избра Salini-Impregilo, но КЗК я изключи от състезанието

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако никой не обжалва решението на регулатора, отсечката би следвало да се строи от австрийската Porr Bau.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени избора на италианското обединение Salini-Impregilo ("Салини – Импреджило") за изпълнител на Северната скоростна тангента на София.
Причина за решението е, че изпълнителите не са доказали обем изпълнено строителство и необходимата квалификация на предложените от тях ръководители на обекта и на координатор по безопасност.
По тази причина решението на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за избора на Salini-Impregilo за изпълнител на отсечката е определено като незаконосъобразно.

Решението на КЗК предвижда процедурата за избор на изпълнител за скоростната тангента да се върне на етап разглеждане на документите на участниците. Това означава, че ако пътната агенция или заинтересованата компания не го обжалват, ще има ново класиране. Председателят на АПИ Лазар Лазаров обаче посочи, че все още изчаква юристите на агенцията да се запознаят със становището на комисията.


Изборът
Процедурата за изпълнител на северната тангента на София приключи през април тази година с избора на обединение Salini-Impregilo. Двете компании бяха избрани, след като офертата им получи най-много точки – общо 89.7, за цена, срок и техническо предложение. Предлаганата от тях цена за изпълнение е 189 млн. лв. без ДДС. Критерият за избор на победител в тръжната процедура бе икономически най-изгодната оферта.

Според изискванията в процедурата изпълнителят трябва да предложи проектно решение и по него да построи 16.5-километровата отсечка. Тя започва от връзката на магистралата София - Калотина с околовръстното шосе на столицата и се влива в източната му част при пътния възел на Ботевградско шосе. Така поема транзитния трафик между магистралите "Люлин" и София - Калотина на запад и "Тракия" и "Хемус" в източна посока.

Жалби
До финалния етап на процедурата бяха допуснати четири от общо единадесет кандидата за поръчката. Два от участниците на финала - консорциум ХПВС-ССТ и Porr Bau, обжалваха избора за изпълнител. Впоследствие КЗК отхвърли като неоснователна жалбата на "Порр Бау". Тази на ХПВС-ССТ обаче бе приета и комисията отмени избора на италианското обединение.



Мотивите са, че Salini-Impregilo не са представили доказателства за изпълнението на изискваните обеми пътно строителство през последните пет години. Също така предлаганите за ръководител и зам.-ръководител на обекта не покриват изискването за притежаване на магистърска или аналогична степен по специалност "Пътно строителство".

От Salini-Impregilo са възразили с мотива, че техните специалисти са завършили Политехническия университет в Милано, където "Пътнотранспортно строителство" не се изучава като самостоятелна специалност, но това обяснение не е уважено от комисията.

На второ място беше класирана австрийската компания Porr Bau с общо 86.2 точки и цена от 177.5 млн. лв. без ДДС. Ако офертата на Salini-Impregilo отпадне, това е логичният победител в поръчката.

Не фатално
Решението на КЗК ще забави определянето на изпълнител за Северната скоростна тангента на София, но това няма да е фатално за нейното строителство. То не може да започне и в момента, тъй като не е финансово подсигурено. Първоначално трябваше да се финансира по програма "Транспорт", тъй като скоростната тангента на София е част от няколко европейски транспортни коридора и е важна магистрална връзка.

На последния комитет по наблюдение на оперативна програма "Регионално развитие" обаче бе решено трасето да бъде включено в обхвата на тази програма, тъй като има шанс необходимите стредства да бъдат пренасочени от други проекти. По данни на управляващия орган под наблюдение са изпълнявани от общините и държавата проекти на обща стойност между 140 и 240 млн. лв.

До октомври ще стане ясно каква част от тези проекти ще бъдат изпълнени успешно. Останалите ще бъдат прекратени и средствата ще бъдат усвоени чрез строителството на скоростната тангента.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Георги Георгиев, "Теклас": Работим по малки поръчки, но обемът значително намаля Георги Георгиев, "Теклас": Работим по малки поръчки, но обемът значително намаля

Представителят на изпълнителните директори на производителя на авточасти пред "Капитал"

2 апр 2020, 580 прочитания

Близо 5 млн. евро за българските финтех компании Paynetics, Phyre и Phos Близо 5 млн. евро за българските финтех компании Paynetics, Phyre и Phos

Основни инвеститори в дружествата са фондът New Vision 3 и БАКБ

2 апр 2020, 778 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
България ще може да изнася сирене за САЩ с намалено мито

Очаква се страната да получи квота след публикуване на официалното решение

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10