Изборът на строител на скоростната тангента на София е отменен

Пътната агенция избра Salini-Impregilo, но КЗК я изключи от състезанието

Северната скоростна тангента започва от връзката на магистралата София - Калотина с околовръстното шосе на столицата
Северната скоростна тангента започва от връзката на магистралата София - Калотина с околовръстното шосе на столицата    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Северната скоростна тангента започва от връзката на магистралата София - Калотина с околовръстното шосе на столицата
Северната скоростна тангента започва от връзката на магистралата София - Калотина с околовръстното шосе на столицата    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Ако никой не обжалва решението на регулатора, отсечката би следвало да се строи от австрийската Porr Bau.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени избора на италианското обединение Salini-Impregilo ("Салини – Импреджило") за изпълнител на Северната скоростна тангента на София.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


18 коментара
  • 1
    barbaniko avatar :-|
    barbaniko

    Само Батко може да я построи.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    Четете само, що се вика нагласени условия в търг за милиарди:

    *****
    Предлаганите за ръководител и зам.-ръководител на обекта не покриват изискването за притежаване на магистърска или аналогична степен по специалност "Пътно строителство".От Salini-Impregilo са възразили с мотива, че техните специалисти са завършили Политехническия университет в Милано, където "Пътнотранспортно строителство" не се изучава като самостоятелна специалност, но това обяснение не е уважено от комисията.
    *****

    Преди коренният номер беше да се иска диплома за магистър, и понеже кадрите от Мюнхен и Виена са "само" едни прости инженери, цели световни гиганти ги дисквалифицираха в полза на скъпите оферти на местни тарикати. И тук ме учудва, как в търг за стотици милиони може да се иска от компании с милиарди обороти да показват диплома на началника на обекта, сякаш този човек не може да бъде уволнен още утре.

    Впрочем, така работи тръжната система в цялата държава. Кухи изисквания, чиито автори са измислили как да ги заобиколят, докато сериозните фирми не желаят да се занимават с глупости и си вземат шапката. Други подобни простотии: да има 10 инженера с еди каква си правоспособност, като същите са назначени за датата на търга и уволнени на другия ден.

  • 3
    bucconero avatar :-|
    bucconero

    Това е сайта на компанията http://www.impregilo.it/en.

    На него има отчет, който показва 2.3 млрд евро оборот за 2012 г. и баклог от поръчки за 10.6 млрд. Има и примери за десетки обекти, които компанията е строила включително и хиляди километри магистрала. Търгува се на Миланската борса и има капитализация от 1.1 млрд. евро.

    Разбира се, за КЗК това не е достатъчно. Те ще предпочетат документация на Холдинг Пътища - Васил Божков. Трябва да се намери работа на приятелите на Орешарски...

  • 4
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#1] от "barbaniko":

    Не, това е твърде тежък проект, само Батко няма да се справи, ще трябва да се намеси и Братко.

  • 5
    kamendc avatar :-|
    Камен

    Добре де, тази отсечка не е ли паралелна на околвръстното? Не могат ли вместо това да го разширят него и оттам да минава трафика от Калотина за Турция? Има си място, сервитути...
    Сега ще разкопаят 15 км по 30 метра ширина, това прави стотици декари дето ще трябва да се обезщетят собствениците (вероятно "наши" хора, които са знаели откъде ще мине трасето).
    А и там можеше да направят нови квартали на София в това поле, на широко, вместо да строят блок върху блок в градинките между старите.
    Въобще, архитектите и урбанистите на общината (с дипломи за магистри) трябва да ги обесят на опашката на коня.

  • 6
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#5] от "Камен":

    Не бързайте да бесите. Трасето на сега съществуващия околовръстен път между началната и крайната точка на бъдещата Скоростна тангента е по-дълго с около 10 км. Тези допълнителни километри значително биха увеличили цената на строителството, все пак говорим за проект с общо 8 ленти. Нещо повече, Скоростната тангента освен основен транзитен коридор между "Тракия", "Хемус", магистралата за Калотина и "Люлин" ("Струма") ще бъде и градска обходна магистрала, заради което е планирана с много пътни връзки по посока към града и селищата северно от него. Едно голямо отклонение на север до Нови Искър на практика ще намали полезността й за хората, които ще искат да пътуват между различни части на северна София, но без да се отдалечават от нея.

  • 7
    trayan.petkov avatar :-|
    trayan.petkov

    КЗК вече дала проекта на Салини Импреджило и после има-няма два дни да си променя мнението просто щото Делян Пеевски натиснал КЗК и ВАС.

  • 8
    crouchet avatar :-|
    crouchet

    Salini-Impregilo е фирмата построила Голямата етиопска ренесансова язовирна стена и строяща метрото в Дубай на стойност 6 млрд долара! Не е обикновена фирма, създадена просто така, а доказал се строителен авторитет. Само в България стават такива колосални излагации. И то щото Пеевки бутнал на КЗК и ВАС и станало на неговото.

  • 9
    anna.plachkova avatar :-|
    anna.plachkova

    Тези манипулации на Пеевски върху ВАС и КЗК дизкредитират институциите в България не само в локален, но и в ГЛОБАЛЕН план! Освен това ще бъдем съдени и едновременно с това ще загубим средствата по програмата! И това само и само Пеевски да напълни джоба с парите от Оперативна програма "Регионално развитие"

  • 10
    staphane avatar :-|
    staphane

    С какво ли държи Пеевски КЗК и ВАС, та си сменят настроенията от ден до пладне??? Щото Пеевски единствено иска да грабне парите по ОП "Регионално развитие". Ясно е, че консорциумът му има нулев опит в строителството на път и пътни съоръжения! Намерил на чий гръб да се учи! Долу ПЕЕВСКИ!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход