Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 юни 2013, 18:05, 2921 прочитания

Скъпият полет за бъдещето

Амбициозните планове за развитие на пловдивското летище са невъзможни без частни инвестиции

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


За да изградиш едно летище от нулата, са необходими минимум 250 - 300 млн. евро. За да доразвием летище Пловдив в модерен летищен комплекс, отговарящ на високи стандарти, ни трябват 70 млн. евро." Изчисленията са на изпълнителния директор на "Летище Пловдив" Дойчин Ангелов, който пресмята още, че 30 млн. евро ще се достатъчни да се модернизира само терминалът за товарни превози в Пловдив, чийто капацитет почти не се използва на този етап.

На пръв поглед летището разполага с всички предпоставки, за да успее с плановете за развитие и привличане на инвестиции – подходящо географско положение, добре развита промишленост в региона, близост с магистрала "Тракия" и т.н. Икономическата криза обаче обърка плановете на много предприемачи, а в резултат опитите на държавата да привлече частни оператори към българските летища (повечето в лошо състояние, с нужда от внушителни инвестиции) претърпяха провал.


Неуспешни бяха процедурите за концесия както на карго терминала в Пловдив, така и за летищата в Русе и Горна Оряховица. Плановете за пловдивското летище бяха да се открие нова концесионна процедура, но този път за целия летищен комплекс – карго и пътнически терминал. Дали новата власт ще следва тази концепция, или ще реши нещо друго – предстои да се разбере. Дотогава ръководството на летището ще се справя със собствени сили с предизвикателствата на сложната икономическа ситуация.

Китай има интерес

Според Дойчин Ангелов пловдивското летище има потенциал да се превърне в център за преразпределение на стоки от Изтока към Западна Европа. Около града има три търговско-промишлени зони – "Марица", "Раковски" и "Куклен", припомня Ангелов. На път е четвърта – "Тракия". Летището е неотменна част от инфраструктурата на индустриална зона "Куклен", а мястото съчетава както въздушен, така и железопътен и автомобилен транспорт, подчертава шефът на летището. "Китай категорично разглежда зоната като потенциално място за инвестиции и това беше потвърдено на Българско-китайския бизнес форум, който се състоя в Пловдив през май", каза Ангелов. Той твърди, че има заявен интерес и от други чужди инвеститори, но не пожела да ги назове.



И докато в краткосрочен план усилията на ръководството са фокусирани върху развитието на пътническите превози, в средносрочен те са насочени към модернизацията на карго терминала. "Този потенциал е много слабо развит, а имаме възможност да сме трансфер за стоките от Изток към Запад." "С 30 млн. евро съоръженията ще се пригодят за обработка на големи потоци от карго. С инвестиция от 70 млн. евро целият летищен комплекс може да се доразвие, така че да отговаря на високи стандарти. Ще се изградят нови стоянки за самолетите, ще се изгради прилежащата инфраструктура, ще се закупи специална техника за обработка на товари, ще се удължи пистата за кацане и излитане. Сега дължината й е 2500 м, което не е достатъчно за някои типове самолети, например Boeing 747. Със 70 млн. евро летището ще се превърне в невероятен хъб", каза Ангелов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране

Националната асоциация на строителните предприемачи предлага създаването на експертен икономически съвет, който да работи върху мерки за стабилизиране на икономиката

3 апр 2020, 387 прочитания

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 1324 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Alcatel Lucent ще поддържа мобилния интернет на Telenor

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10