"Билла България" - с още девет магазина през тази година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Билла България" - с още девет магазина през тази година

Николай Петров е изпълнителен директор на "Билла България" от март 2013 г. Започва като сътрудник в магазин през 2001 г. в София. През годините заема различни, все по-високи длъжности в йерархията на компанията, като три години работи и в "Билла Русия". Петров е председател на управителния съвет на Асоциацията за модерна търговия.

"Билла България" - с още девет магазина през тази година

Компанията отчита 5% пазарен дял на пазара на хранителни стоки

Мара Георгиева
14960 прочитания

Николай Петров е изпълнителен директор на "Билла България" от март 2013 г. Започва като сътрудник в магазин през 2001 г. в София. През годините заема различни, все по-високи длъжности в йерархията на компанията, като три години работи и в "Билла Русия". Петров е председател на управителния съвет на Асоциацията за модерна търговия.

© Капитал


"Билла България" планира да отвори девет нови обекта през тази година. Три от магазините вече са факт – в Стара Загора, Плевен и Шумен, а два ще бъдат открити през юли – един в София и един в Пловдив, съобщи новият изпълнителен директор на компанията Николай Петров.

Според маркетингови агенции пазарът на хранителни стоки в страната за 2012 г. се оценява на 9.5 млрд. лв., а "Билла България" има 5% дял. Делът на модерната търговия (тази във веригите) е около 35%, като топ 10 от веригите държат 33% от пазара, съобщи още Петров.

"Билла България", която има 83 магазина в 35 града, отчита, че през миналата година в обектите й са направени над 47 млн. покупки - със 7% повече в сравнение с 2011 г. 

Наблюденията на Петров показват, че средният размер на покупката намалява. Това се дължи както на по-честото пазаруване, така и на други фактори като промоциите например. "Хората купуват по-често, но по-прецизно, и се стремят да не изхвърлят храна", каза той.

През миналата година приходите на "Билла България" са покачили с 4 процента и са достигнали 490 млн. лв., съобщи Ваня Динева, финансов директор.

Компанията е част от REWE International - Австрия, в която работят 76 000 души, наети в около 3600 магазина. През 2012 г. общият оборот на австрийското дружество е 12.75 млрд. евро. REWE International е част от немската "REWE груп", за която работят 327 600 служители в около 15 500 магазина в 13 европейски страни. Оборотът на цялата група за миналата година е бил около 49.7 млрд. евро, което е ръст от 2.7 на сто спрямо 2011 г.

 
Български са доставчиците на 60% от продуктите

Над 60% от артикулите в магазините на "Билла България" са от български доставчици, съобщи Николай Петров. Компанията има две собствени марки – Billa и Clever. С марката Clever се предлагат между 250 и 280 артикула според сезона. Някои от продуктите Clever, произведени в страната, се продават и в задгранични магазини на търговската верига. Например кроасаните, които се произвеждат от "Чипита България", и соковете Clever от "Филикон-97" - Пловдив, се продават в магазините на веригата в Хърватия и Румъния.

"Билла България" планира да отвори девет нови обекта през тази година. Три от магазините вече са факт – в Стара Загора, Плевен и Шумен, а два ще бъдат открити през юли – един в София и един в Пловдив, съобщи новият изпълнителен директор на компанията Николай Петров.

Според маркетингови агенции пазарът на хранителни стоки в страната за 2012 г. се оценява на 9.5 млрд. лв., а "Билла България" има 5% дял. Делът на модерната търговия (тази във веригите) е около 35%, като топ 10 от веригите държат 33% от пазара, съобщи още Петров.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Billa са хубави магазини, въпреки че малко по-скъпи от другите, но за мен Kaufland са номер 1.

  • 2
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Браво на фирмата, че и няма отчета за приходи и разходи в търговския регистър. Това показва, че тази фирма е прекалено голяма...

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    convince avatar :-|
    convince

    До коментар [#1] от "karen_walker":

    Тъкмо обратното е. По ефтино може да е само във Фантастико на Нора Ананиева, но то се компенсира от разнообразието и по-големият избор.

    Билла ще е първа сред веригите.

  • 4
    princess_x avatar :-|
    princess_x

    Била е може би най-омразната за мен верига от магазини. Винаги си излизам ядосана по един или друг повод - най-често заради некоректно означените цени, които подвеждат купувачите, както и заради липсата на истински качествени храни. И това е само част от 'стратегията' на Била и другите вериги (окови, които са ни обвързали и задушават дребния бизнес) - да объркат по всевъзможни начини хората, за да не са наясно какъв продукт, в какво точно количество и на каква цена купуват. Как няма да отразяват нарастване на печалбите! Та такива, като господина от снимката, ги обучават и поощряват да измислят все нови и нови уловки, трикове и клопки, за да излъжат консуматорите, че уж получават добър продукт за парите си.
    В Пловдив щели да окриват нов магазин - да не би да е онзи, който закриха преди няколко месеца (защото вече супермаркетите са на всеки 100-200 метра); въпросната Билла се намира на стотина метра от суперогромния Кауфланд.
    Дали някога ще успеем да се освободим от оковите/веригите?

  • 5
    schiller avatar :-|
    СДС

    Добра верига е "Била", нека се множи.

  • 6
    hm avatar :-|
    хм

    Защо някой журналист не попита този костюмиран палячо каква е средната работна заплата на работещите в магазините им в България?

  • 7
    alexpl avatar :-|
    Наблюдател

    "Билла България" - с още 14 магазина през тази година"

    А колко затваря? - само в Плевен са 2 магазина. И като се сетя каква градинка унищожиха, за да отворят единият от тези магазини.... Затвориха го след малко повече от година и сега е купчина ламарина. Движението не е само еднопосочно и за тях. Може би и затова директорът им е от Март тази година.

  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik

    За последен път пазарувах в Била преди 1 година и оттогава се зарекох да не стъпвам, докато не измине модата на наградите и томболите. Причината: точно в най-голямата опашка след работа една леля си поиска баш пред мен на касата някакъв тиган за събраните точки. Почна се с ходене до склада и търсене на наградата. Дойде, лелката обаче извади проспекта и вика "на снимката е алпака, а вие ми давате тефлон", хайде още търсене, ми няма, ма като няма, що ме лъжете, началникът ви кой е .... 15 минути, при опашка 20 човека на другите каси и постоянно кимане "ей сега сме готови". Ни да мръднеш, като си пръв наред, ни да се наредиш последен.... И се сетих за немския Алди, където щрихкодът се сканира под 24 ъгъла, за да се спести секундата чакане. Сетих се още, че последни въведоха щрихкод от немските вериги, защото персоналът знаеше цените на всички стоки НАИЗУСТ и ги набираше на 10-пръстна система по 5 на един дъх...Е това в Била много ми дойде. Всичките нововъведения, които пак са 20 години след германските по бързина, отиват на кино, да раздаваме тигани и лепенки...

  • 9
    angelthepep avatar :-|
    angelthepep

    До номер 4: Като се освободим от "оковите на веригите" ще се върнем в кварталните магазинчета с по 100 артикула, половината с изтекъл срок на годност, везните от 1985-а, обсужване от същата година, цени +25% и разбира се без касови бележки и изцяло в сивия сектор. Само си викам дано....

    До номер 6: "Костюмираният палячо" не определя заплатите. Пазарът определя заплатите и щом има касиери в Билла, значи заплатите са пазарни и справедливи.

    До номер 7: Отварянето и затварянето на магазини си е нормална практика навсякъде. Щом определен обект е на загуба - той се затваря, така е капитализма. Ако Билла беше държавна компания - да, само щеше да отваря.

    До номер 8: Хайде стига с градските легенди, персоналът да знае всичките цени наизуст!?! В една Билла има към 10,000 артикула, в Кауфланд сигурно са над 20,000. Добра памет трябва... За случаят с тигана - да случва се, но като се върнем в кварталните магазинчета без програми за лоялност - тогава няма да имаме този проблем, така че постискай още малко.

  • 10
    uxl57317595 avatar :-(
    uxl57317595

    Здравейте, искам да опиша възмущението си от последното си посещение в Билла на бул. "България". А вие си помислете дали ще посещавате тази верига магазини след моя случай!!!
    На 23.09.2013 г. след като пазарувах със семейството си в магазинът, на излизане от паркинга, бях толкова вулгарно псуван от така наречените "охранители" , че чак децата ми които са на 9 и 6 год. ми задаваха въпроси "...кой е щял да ме завърже и да ме хвърли в боклука.." За другите отвратителни неща които ми се наговориха по "Интеркома" дори не ми е удобно да ги пиша! След като отидох да потърся обяснение от Управителя и хората които ми наговориха всички тези обиди, бях държан и удрян от същите тези охранители в офиса на управителя. Вие преценете какво може да ви се случи и на вас следващият път когато отидете и попаднете в подобна ситуация..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.