Germanwings залага на бизнес пътниците в конкуренцията с нискотарифните авиокомпании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Germanwings залага на бизнес пътниците в конкуренцията с нискотарифните авиокомпании

Притежаваната от Lufthansa нискотарифна Germanwings ще увеличи присъствието си в сектора

Germanwings залага на бизнес пътниците в конкуренцията с нискотарифните авиокомпании

Компанията ще предлага услуги, които не се вписват в стандартния профил на сектора

4973 прочитания

Притежаваната от Lufthansa нискотарифна Germanwings ще увеличи присъствието си в сектора

© Michael Dalder


Най-голямата по брой пътници европейска авиокомпания Lufthansa ще заложи на нискотарифното си поделение Germanwings при конкуренцията с EasyJet, Ryanair, Wizz Air и Air Berlin, пише Reuters. Плановете на Lufthansa Group за не много известната в бранша Germanwings са компанията да запази статута си на нискотарифна авиокомпания, но да предлага допълнителни удобства на борда като повече пространство между седалките и шампанско.

Големи очаквания

Съгласно тригодишния план на Lufthansa оперативната печалба на компанията трябва се повиши с 1,5 млрд. евро до 2.3 млрд. евро през 2015 г. Според представители на компанията ролята на Germanwings за това ще е ключова. Базираната в Кьолн нискотарифна авиокомпания има 38 самолета, но предстои да се сдобие с още 30 от компанията майка, които ше бъдат ребрандирани и ще поемат част от близките европейски дестинации на Lufthansa. По данни на компанията оперативните разходи на Germanwings са с между 20 и 30% по-ниски, което обяснява защо групата иска да увеличи присъствието си при нискотарифните полети.

Намаляването на полетите в Европа не подмина и Germanwings. Последните данни за финансовия резултат на компанията са от 2011 г., в която загубата й расте с 33% спрямо предходната година и достига 52 млн. евро. "Нерентабилните маршрути ще бъдат закрити, в ход е и оптимизация на състава", коментира пред агенцията Карстен Шпоор, член на борда на Lufthansa. Сред дестинациите на Germanwings са много летища в Германия, Италия, Испания, Гърция и Великобритания, а в България полети на компанията има от и до летище София, Варна и Бургас. Извън Европа самолетни билети се предлагат в Турция, Тел Авив, Тунис и Мароко.

Шампанско без сълзи

Компанията насочва фокуса си към бизнес пасажери и ще предлага услуги, които не се вписват в стандартния нискотарифен профил на сектора. По данни на Lufthansa oколо 42% от пътниците на Germanwings за миналата година са бизнес пътници. Стандартен полет от Щутгарт до Лондон през месец август е около 4 пъти по евтин спрямо цените на обикновени авиокомпании. Пътниците на Germanwings ще могат да се възползват от екстри на борда като 200 мл шампанско Piper Heidsieck и възможността да променят интернет резервациите си.

Компанията обаче има проблем с имиджа си в Германия и често е свързвана с ниско качество. Lufthansa ще се опита да промени това, като добави надписа Lufthansa Group под този на germanwings на фюзелажа. Предизвикателствата пред Germanwings не са малко. Компанията ще трябва да се пребори за място на силно конкурентния нискотарифен пазар и значително да оптимизира разходите си.

Най-голямата по брой пътници европейска авиокомпания Lufthansa ще заложи на нискотарифното си поделение Germanwings при конкуренцията с EasyJet, Ryanair, Wizz Air и Air Berlin, пише Reuters. Плановете на Lufthansa Group за не много известната в бранша Germanwings са компанията да запази статута си на нискотарифна авиокомпания, но да предлага допълнителни удобства на борда като повече пространство между седалките и шампанско.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    zumz avatar :-|
    zumz

    "Компанията ще предлага услуги, които не се вписват в стандартния профил на сектора"

    Единственото което интересува 99 процента от пътуващите е цената на билета. Ако тя е с 10-15 процента по-ниска от тази на следващия в класацията - никой не се интересува от шампанско или широки седалки. Особено в Европа, където 99 процента от полетите са под 3 часа.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK