С апетит за още фабрики
Производителите на авточасти се множат. Поредният пример е с третия нов завод на Teklas


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Индустриалните инвестиции на зелено са рядкост в България, но ако има сектор, който доминира, то това със сигурност е производството на авточасти. От тази седмица има още един пример. Напук на кризата и благодарение на новите си продукти и повече спечелени поръчки българското поделение на турския Teklas Holding - "Теклас България", ще строи трети завод край Кърджали. Новината не е изключение - няколко седмици по-рано плановете си за разширение обяви друг голям производител на автокомпоненти в България - германско-канадската ixetic. Това наскоро се случи и с Yazaki и Montupet. Представител на същия сектор е и най-новият инвеститор, избрал България за свое производствено предприятие - германската Behr-Hella Thermocontrol.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
45 коментара
Радвам се, че се отдалечаваме от модела на дестинация за кол-центрове. Крайно време беше.
От друга страна дано да дават заплати поне 500 лева, че иначе провинцията е жива умряла.
На крак, о роби на труда. Дупе да ви я яко, докле дочекате милоста на корпорациите...
За драскачите тук - обърнете внимание: 3-ти завод на турска компания в производствения сектор на територията на Кърджали. Когато икономическата логика работи, води след себе си и политически последствия в гласовете на ДПС.
Независимо дали на нас това ни харесва или не, въпросът е можем ли да се научим да се ползваме от фактите така че да носят ОБЩ ИНТЕРЕС!
рентабилната локация на завода заради ниските разходи в България
---
това ли е пазарната логика? Турски фирми изнасят производство тук, че им било по-евтино???
До коментар [#4] от "Пешката":
Ми когато елитът ни е от специалисти по съветските шинели, пожарникари и физкултурници, не може да очакваме голям стандарт, та се налага външни фирми да ни организират и производството на най-обикновени маркучи.
Добре е , ама са малко фирмите!
Много повече са необходими!
[quote#4:"Пешката"]урски фирми изнасят производство тук, че им било по-евтино??? [/quote]
И стоката им добива европейски статут! Много е важно!
Всичко ок - работните места са добре дошли, но турска инвестиция в Кърджали...... нищо хубаво не идва от подобно влияние.
и ма и други добри примери за печеливши заводи ,които увеличават капацитета си напр ауто витте русе ,който ще е скоро с нов завод ,освен ментюпе ,до тях е керос за испански теракот и т .н. добри примери ,икономиката е във възход ,остава и да има и малко политическа стабилност
До всички коментатори: Теклас е компания с високо технологично производство (няма нищо вярно в това че е обикновен производител на "маркучи") . Най-големия производител в Европа на пластмасови тръби чрез Water Injection Technology. Може да питатате BASF за това. Коментатор 4 има деструктивно мислене за инвеститорите в България. Ние с това реноме (олигархия, корупция)нямаме лукса да избираме кой ще инвестира в България. Де да можехме да убедим VW да построи завод у нас..... от изявленията на техни ръководители рабирам колко сме далече от този момент......
Публикувано през m.capital.bg
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.