Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 14 юли 2013, 18:01, 9363 прочитания

"Мобилтел" с глоба за нелоялно привличане на клиенти

Мобилният оператор трябва да плати 440 хил. лева заради предоставяне на скъпи безплатни устройства в кампанията "Повече за теб"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби "Мобилтел" с 440 хил. лева за нелоялно привличане на клиенти чрез рекламната кампания за тройния пакет "Повече за теб", която освен услугите включва и предоставянето на безплатно устройство по избор.

Според държавния регулатор през октомври 2012 г. мобилният оператор провежда рекламна кампания с посланието "Искаш повече и го имаш", което промотира тройния пакет "Повече за теб". Той включва предоставяне на тарифен план за мобилен телефон, фиксиран интернет достъп и цифрова телевизия и сключване на абонаментен договор за две години. Към тях обаче потребителите могат да изберат и безплатно устройство – лаптоп, телевизор или смартфон. В зависимост от избрания план те трябва да заплатят между 30 и 100 лева месечна такса.

Малките кабеларки отвръщат на удара



Производството е образувано по искане на Национално сдружение на малки и средни кабелни оператори "ТВ Клуб 2000" (НСМСКО), което обединява малки регионални тв оператори в страната. Според тях предоставянето на безплатни устройства може да се счете за подаръци на стойност над разрешената в закона граница. Независимите кабелни оператори допълват, че никъде в рекламата не се споменава за изплащане на лизинг.

От своя страна "Мобилтел" твърди, че стойността на устройствата е доста по-малка от посочените от "ТВ Клуб 2000" поради факта, че те посочват крайни потребителски цени в интернет. Освен това според тях става въпрос за пакетна услуга, като всяка такава се разглежда поотделно.

Скъпи "подаръци"



КЗК е на мнение, че "организираната от "Мобилтел" кампания е изключително атрактивна предвид различните по вид безплатни добавки, възможността за избор съобразно потребностите на абоната и тяхната висока пазарна стойност". Според регулатора предлаганите безплатни устройства надвишават допустимите от закона прагове и привличат клиенти по нелоялен начин. В закона е предвидено подобни подаръци да не съставляват повече от 10% от цялата стойност на пакета. КЗК се аргументира, че предлаганите безплатни устройства са на средни цени от 410 лева, а общата сума, която потребителите плащат като абонаментна такса за целия срок от двегодишния договор, е между 710 и близо 2397 лева.

Така размерът на "подаръка" значително превишава 10% от стойността на пакета. Това става, като мобилният оператор не разчита на предимствата на предлаганите услуги, а привлича потребителите с допълнителни и атрактивни стимули. Комисията смята, че по този начин може да се пренасочат потребители от други оператори към "Мобилтел", които са стимулирани да се включат заради възможността да вземат устройството "подарък".

Поради това КЗК решава, че "разглежданото поведение на ответното дружество е в противоречие с добросъвестната търговска практика и е в състояние да увреди конкурентната среда". Регулаторът налага глоба от 440 хил. лева, което представлява 0.05% от приходите на мобилния оператор за изминалата година. "Мобилтел" може да обжалва решението пред Върховния административен съд.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 11988 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1737 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КЗК наложи близо 212 хил. лв. санкция на "ВиК - Видин"

Глобата на регулатора е заради злоупотреба с господстващо положение

Още от Капитал
Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10