Майсторът остана без инструменти

Германската верига Praktiker влезе в процедура по несъстоятелност. Българският бизнес не е засегнат. Засега

Май 2012 г. Точно преди година и два месеца надеждата все още надделяваше над прогнозите за най-лошото. Беше представен поредният оздравителен план, търсеха се пари за преструктуриране и намаляване на дълговете. Сценариите за спасяване изглеждаха постижими. Преди дни обаче германската верига от типа "направи си сам" официално влезе в процедура по несъстоятелност - една крачка преди да бъде обявен фалит. До този момент се стигна след многократни опити за възстановяване на компанията, а с това и на една от най-популярните германски марки. Сигналите, че най-лошото може да бъде избегнато, са пренебрежимо малки.

Praktiker всъщност е поредният представител на германската търговия, който фалира и повлича след себе си инвеститори, партньори, служители. Предишният такъв случай беше с дрогериите Schlecker, а преди това изпаднаха от пазара легендарни марки като Neckermann и Karstadt. Те са жертва на комбинация от менинджърски грешки, недомислици в бизнес стратегията и трудна пазарна среда. В същото време са доказателство, че никой, дори и най-големите и опитни компании, не е застрахован срещу фалита.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bulgaroid avatar :-|
    az
    • - 11
    • + 8

    време беше да затворят и тия скъпчий то там няма такива цени кожодерски
    пожелавам на всички големи вериги да пускат кепенците

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 9

    Цитат:

    "Не е достатъчно да ...си евтин. Трябва да се позиционираш някъде", каза Колац. За разлика от Praktiker конкурентните вериги са успели да се профилират.

    >>> Как са се профилирали е описано в следващия абзац, разширили си щанда с цветя или пуснали асортимент за дами. Явно борбата е за последната стотинка, щом се възхваляват мерки, които ще вдигнат оборота с 1-2%.

    По този повод още една сентенция от Валтер Ратенау: ""Die Klage über die Schärfe des Wettbewerbs ist in Wirklichkeit meist nur eine Klage über den Mangel an Einfällen." или приблизително:

    "Оплакването от изострена конкуренция в действителност е само оплакване от липса на идеи!"

    Нередност?
  • 3
    zamen avatar :-|
    Чарли
    • + 4

    В Германия най-слабата верига за този вид бизнес е именно "Практикер". Ако не знаех, че веригата е немска и има магазини в Германия от краткия си престой тук не разбрах че изобщо съществува. Никаква а реклама няма, а другите 4-5 подобни вериги се "претрепват" да облъчват клиентите си с реклами за промоции всяка седмица. Дори "Hornbach", "Bauhaus" и др. в момента постоянно атакуват пазара.

    Нередност?
Нов коментар