Шест големи брокерски къщи понижиха прогнозата си за акциите на Google, след като компанията отчете спад на цените за онлайн реклама. BMO Capital Markets, JP Morgan, Deutsche Bank и Raymond James са сред инвеститорите, които намалиха очакванията си за книжата на интернет гиганта със средно 40 долара, съобщи агенция Reuters. Най-ниската прогноза е те да достигнат 860 долара при положение, че в петък борсата затвори при цена от 910.68. Самите книжа обаче отчетоха спад от 4% в часовете след приключването на търговията до 896.60 долара за акция. Това става независимо, че Google обяви ръст на приходите и печалбата през второто тримесечие.
Обезценяване на рекламите
Интернет гигантът отчете ръст от 20% на приходите от основния си бизнес – продажбата на онлайн реклами, пише Wall Street Journal. Общите постъпленията на Google за второто тримесечие достигат 14.11 млрд. долара, което е увеличение с 19% на годишна база. Печалбата скача на 3.23 млрд. долара спрямо същия период предходната година, когато тя достига 2.79 млрд. долара.
Въпреки добрите резултати, компанията отчита годишен спад от 6% на цената на клик (cost per click - CPC), която Google получава при всяко отваряне на реклама свързана с интернет търсачката им. Понижението е по-голяма спрямо първото тримесечие, когато тя спадна с 4% на годишна база. Анализаторите очакваха поевтиняването на CPC да бъде само 3%. Финансовият директор на компанията обяви при разговор с инвеститори, че "мобилнaтa реклама оказва някакъв ефект", но като цяло състоянието на основния бизнес е здравословно и положително. Той се аргументира с факта, че са отчетени с 23% повече кликвания на реклами през второто тримесечие, спрямо същия период предходната година.
"Спадът на CPC е малко изненадващ и може да повдигне отново въпроса за това дали Google наистина се възползва от надигащия се мобилен пазар", коментира Марк Махъни, борсов анализатор в RBC Capital Markets, цитиран от Wall Street Journal.
В мобилния свят
Цените на реклами се понижават от последното тримесечие на 2011 г. насам. Анализаторите определят като причина затова факта, че рекламите за умни мобилни устройства са много по-евтини от тези, предлагани за персонални компютри. Ръководството на Google многократно заявява, че счита мобилните устройства за заплаха за основния си бизнес в дългосрочен аспект.
За да се адаптира към новите пазарни реалност, компанията включи възможността за използването на тяхната онлайн платформа за рекламиране AdWords за мобилни устройства като таблети. За момента тази фунцкия е достъпна само за т.нар. "подсилени кампании", при които Google позволява на компаниите да рекламират на таблети, но задължително плащат и за реклама за традиционни компютри. Интернет гигантът разполага и с операционната система Android, която има над 900 млн. активации от 2008 г. насам и в момента е най-разпространената сред мобилните устройства като таблети и смартфони. Google обаче не взима директни приходи от нея, а разчита на постъпления от реклами от търсачката й и други услуги, които вървят инсталирани заедно с платформата.
Шест големи брокерски къщи понижиха прогнозата си за акциите на Google, след като компанията отчете спад на цените за онлайн реклама. BMO Capital Markets, JP Morgan, Deutsche Bank и Raymond James са сред инвеститорите, които намалиха очакванията си за книжата на интернет гиганта със средно 40 долара, съобщи агенция Reuters. Най-ниската прогноза е те да достигнат 860 долара при положение, че в петък борсата затвори при цена от 910.68. Самите книжа обаче отчетоха спад от 4% в часовете след приключването на търговията до 896.60 долара за акция. Това става независимо, че Google обяви ръст на приходите и печалбата през второто тримесечие.
1 коментар