Държавен дъмпинг на "Летище София"

Антимонополната комисия твърди, че столичният аеропорт е злоупотребявал с монополното си положение

Три компании се конкурират на столичното летище за наземното обслужване на авиокомпаниите – държавната "Летище София", българското поделение на швейцарската Swissport и гръцката "Голдеър хендлинг – България"
Три компании се конкурират на столичното летище за наземното обслужване на авиокомпаниите – държавната "Летище София", българското поделение на швейцарската Swissport и гръцката "Голдеър хендлинг – България"
Три компании се конкурират на столичното летище за наземното обслужване на авиокомпаниите – държавната "Летище София", българското поделение на швейцарската Swissport и гръцката "Голдеър хендлинг – България"    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Три компании се конкурират на столичното летище за наземното обслужване на авиокомпаниите – държавната "Летище София", българското поделение на швейцарската Swissport и гръцката "Голдеър хендлинг – България"    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Швейцарският оператор подаде две жалби до КЗК – оплакване срещу "Голдеър" за нелоялна конкуренция и срещу "Летище София" – за злоупотреба с господстващо положение.

Държавното дружество "Летище София" е злоупотребявало с монополното си положение на столичния аеропорт и е подбивало цените за т.нар. наземно обслужване на авиокомпаниите – предоставянето на услуги за пътници, товаренето на багаж в самолетите и т.н. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) предяви това твърдение (каквато е процедурата по закон), като то може да бъде оспорено от "Летище София" в 45-дневен срок. В случай че дружеството не предостави убедителни доказателства в своя защита, антимонополната комисия ще потвърди твърдението си и може да глоби компанията с до 10 на сто от оборота й за предходната година. За 2012 г. приходите на държавното дружество са 101.7 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    aussie avatar :-|
    aussie
    • - 1
    • + 8

    Защита на лоялната конкуренция трябва да е цел номер едно на всяка власт. В случая е интересно шефа на държавната компания да излезе и да ибясни как се прави ценообразуването и защо този сектор от компанията му работи на загуба?

    Нередност?
  • 2
    napukist avatar :-|
    Филанкишията
    • - 1
    • + 19

    Малко извън темата, но вчера ме изуми произношението на дамата, която обявява полетите на терминал 1 (ако това изобщо беше английски, де). Въпреки, че от нея по принцип се очаква да борави с около 20-30 думи или по-скоро 5 стандартни фрази, тя срещаше сериозни проблеми да каже най-елементарни неща. Бих се хванал на бас, че обучението й по английски е било да научи тези няколко израза наизуст и горе-долу го е докарала за пред шефа. Но пък сигурно има други качества.
    Една друга девойка, която седеше на гишето за информация преди гейтовете гледаше с неприкрито раздразнение всички, които се опитваха да я питат нещо, но повече английскоговорящите, защото явно не разбираше какво я питат.
    Много ме кефят и 2 гювендии в униформи на гранична полиция, с чалга прически и грим и с обувки с токчета. Когато е кацнал самолет и работят само 2 гишета за паспортна проверка, те не правят абсолютно нищо освен да гледат с изражение на актриси от швабско садо-мазо порно.
    Абе типично

    Нередност?
Нов коментар