Резултатите на Facebook връщат доверието в мобилната реклама
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Резултатите на Facebook връщат доверието в мобилната реклама

Facebook доказа, че може да печели от бума на мобилните устройства

Резултатите на Facebook връщат доверието в мобилната реклама

Приходите на компанията са нараснали с 53% до 1.81 млрд. долара през второто тримесечие

4613 прочитания

Facebook доказа, че може да печели от бума на мобилните устройства

© Reuters


Социалната мрежа Facebook представи солидно доказателство на инвеститорите, че може да реализира печалба от преминаването на потребителите към смартфони и таблети. Компанията на Марк Зукърбърг отчете неочаквано висок ръст на приходите от мобилна реклама през второто тримесечие, което доведе до скок на акциите с почти 17%.

Facebook също така отчита повшение на дневните посещения на сайта, с което успокои притесненията, че новопоявили се мобилни платформи като WhatsApp и Snapchat ще намалят интереса на потребителите към социалната мрежа. Приходите от реклама на социалната мрежа отчитат най-силното си покачване от третото тримесечие на 2011 г., като цените на рекламата са нараснали с 13%, докато конкуренти като Google и Yahoo прибягват до понижение.

Монетизиране на мобилната реклама

Ако преди година, когато социалната мрежа излезе на борсата, постъпленията й от мобилна реклама бяха незначителни, то през изминалите три месеца вече представляват 41% от всички приходи от реклама, възлизащи на 1.6 млрд. долара за периода. През първото тримесечие делът на мобилната реклама беше 30%. "Скоро ще печелим повече от мобилната версия на Facebook, отколкото от нормалната", заявява Зукърбърг, цитиран от New York Times. Общите приходи са нараснали с 53% до 1.81 млрд. долара, като нетната печалба достига 333 млн. долара, или 13 цента на акция. Социалната мрежа отчита, че приходите й от компании за електронна търговия през второто тримесечие са се удвоили на годишна база, а общият брой на показаните реклами е нараснал с 43%.

Най-силен е интересът към рекламите, появяващи се в потока с новини на потребителите, като вече 1 от всеки 20 поста е платено съобщение. Финансовият директор на компанията Дейвид Ебърсман очаква този рекламен сегмент да продължи да расте и през второто полугодие. Много анализатори обаче изтъкват опасността потребителите да бъдат отблъснати от нарастващото количество реклами. При представянето на резултатите Марк Зукърбърг заяви, че компанията работи за подобряване на качеството и уместността на рекламата. Facebook също така съобщи, че обмисля как да въведе видео реклами, които се очаква да генерират още по-сериозни печалби.

Верни потребители

Притесненията за ефекта от нарастващите реклами върху потребителите бяха донякъде успокоени от данните, че вече 61% от 1.15 млрд. активни потребители употребяват услугата всеки ден, в сравнение с 58% за същото тримесечие на 2012 г. "Близо 700 млн. души използват Facebook ежедневно. Няма по-голяма публика на света", отбелязва Джордан Рохан, анализатор във финансовата къща Stifel Nicolaus, цитиран от Reuters.

Резултатите на компанията също така показват, че потребителите продължават да мигрират към мобилни устройства за сметка на персоналните компютри. Потребителите, които използват  мобилна версия на Facebook поне веднъж месечно е нараснал с 9% до 819 млн. Отчетът също така показва ръст на оперативния марж до 31%, което вдъхва доверие на инвеститорите, които бяха разочаровани след първичното публично предлагане на компанията през май 2012 г. Въпреки поскъпването на акциите обаче те остават на ниво с 20% по-ниско от първоначалната им цена. "С развитието през тази година вече можем да кажем, че преодоляваме трудностите, че сме в добра форма и можем да си позволим да играем малко по-агресивно", заявява Зукърбърг.

Социалната мрежа Facebook представи солидно доказателство на инвеститорите, че може да реализира печалба от преминаването на потребителите към смартфони и таблети. Компанията на Марк Зукърбърг отчете неочаквано висок ръст на приходите от мобилна реклама през второто тримесечие, което доведе до скок на акциите с почти 17%.

Facebook също така отчита повшение на дневните посещения на сайта, с което успокои притесненията, че новопоявили се мобилни платформи като WhatsApp и Snapchat ще намалят интереса на потребителите към социалната мрежа. Приходите от реклама на социалната мрежа отчитат най-силното си покачване от третото тримесечие на 2011 г., като цените на рекламата са нараснали с 13%, докато конкуренти като Google и Yahoo прибягват до понижение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    sa6ka80 avatar :-|
    Мадлен

    Зукърбърг стана милиарден от тази социална мрежа, гениална идея го е осенила как да стане богат, евала.

  • 2
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Увеличените приходи на комапанията са благодарение, на правилната политика в специализирането на рекламата към всеки потребител. Тоест всеки получава реклама, до която е най-близо. А, че някои компаниии вярват на изкувствени потребители, посетили им рекламата е друг въпрос.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    nshopov avatar :-|
    Kobra

    Усети се на време да оправи мобилната реклама, инак ако караше така... скоро щеше да замяза на Йахууу :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK