С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 25 юли 2013, 13:49, 4478 прочитания

Резултатите на Facebook връщат доверието в мобилната реклама

Приходите на компанията са нараснали с 53% до 1.81 млрд. долара през второто тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Социалната мрежа Facebook представи солидно доказателство на инвеститорите, че може да реализира печалба от преминаването на потребителите към смартфони и таблети. Компанията на Марк Зукърбърг отчете неочаквано висок ръст на приходите от мобилна реклама през второто тримесечие, което доведе до скок на акциите с почти 17%.

Facebook също така отчита повшение на дневните посещения на сайта, с което успокои притесненията, че новопоявили се мобилни платформи като WhatsApp и Snapchat ще намалят интереса на потребителите към социалната мрежа. Приходите от реклама на социалната мрежа отчитат най-силното си покачване от третото тримесечие на 2011 г., като цените на рекламата са нараснали с 13%, докато конкуренти като Google и Yahoo прибягват до понижение.


Монетизиране на мобилната реклама

Ако преди година, когато социалната мрежа излезе на борсата, постъпленията й от мобилна реклама бяха незначителни, то през изминалите три месеца вече представляват 41% от всички приходи от реклама, възлизащи на 1.6 млрд. долара за периода. През първото тримесечие делът на мобилната реклама беше 30%. "Скоро ще печелим повече от мобилната версия на Facebook, отколкото от нормалната", заявява Зукърбърг, цитиран от New York Times. Общите приходи са нараснали с 53% до 1.81 млрд. долара, като нетната печалба достига 333 млн. долара, или 13 цента на акция. Социалната мрежа отчита, че приходите й от компании за електронна търговия през второто тримесечие са се удвоили на годишна база, а общият брой на показаните реклами е нараснал с 43%.

Най-силен е интересът към рекламите, появяващи се в потока с новини на потребителите, като вече 1 от всеки 20 поста е платено съобщение. Финансовият директор на компанията Дейвид Ебърсман очаква този рекламен сегмент да продължи да расте и през второто полугодие. Много анализатори обаче изтъкват опасността потребителите да бъдат отблъснати от нарастващото количество реклами. При представянето на резултатите Марк Зукърбърг заяви, че компанията работи за подобряване на качеството и уместността на рекламата. Facebook също така съобщи, че обмисля как да въведе видео реклами, които се очаква да генерират още по-сериозни печалби.

Верни потребители




Притесненията за ефекта от нарастващите реклами върху потребителите бяха донякъде успокоени от данните, че вече 61% от 1.15 млрд. активни потребители употребяват услугата всеки ден, в сравнение с 58% за същото тримесечие на 2012 г. "Близо 700 млн. души използват Facebook ежедневно. Няма по-голяма публика на света", отбелязва Джордан Рохан, анализатор във финансовата къща Stifel Nicolaus, цитиран от Reuters.

Резултатите на компанията също така показват, че потребителите продължават да мигрират към мобилни устройства за сметка на персоналните компютри. Потребителите, които използват  мобилна версия на Facebook поне веднъж месечно е нараснал с 9% до 819 млн. Отчетът също така показва ръст на оперативния марж до 31%, което вдъхва доверие на инвеститорите, които бяха разочаровани след първичното публично предлагане на компанията през май 2012 г. Въпреки поскъпването на акциите обаче те остават на ниво с 20% по-ниско от първоначалната им цена. "С развитието през тази година вече можем да кажем, че преодоляваме трудностите, че сме в добра форма и можем да си позволим да играем малко по-агресивно", заявява Зукърбърг.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 5 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 3963 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 687 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Axel Springer продава част от изданията си за близо 1 млрд. евро

Германската медийна група засилва фокуса си върху онлайн бизнеса

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10