С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 25 юли 2013, 13:49, 4432 прочитания

Резултатите на Facebook връщат доверието в мобилната реклама

Приходите на компанията са нараснали с 53% до 1.81 млрд. долара през второто тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Социалната мрежа Facebook представи солидно доказателство на инвеститорите, че може да реализира печалба от преминаването на потребителите към смартфони и таблети. Компанията на Марк Зукърбърг отчете неочаквано висок ръст на приходите от мобилна реклама през второто тримесечие, което доведе до скок на акциите с почти 17%.

Facebook също така отчита повшение на дневните посещения на сайта, с което успокои притесненията, че новопоявили се мобилни платформи като WhatsApp и Snapchat ще намалят интереса на потребителите към социалната мрежа. Приходите от реклама на социалната мрежа отчитат най-силното си покачване от третото тримесечие на 2011 г., като цените на рекламата са нараснали с 13%, докато конкуренти като Google и Yahoo прибягват до понижение.


Монетизиране на мобилната реклама

Ако преди година, когато социалната мрежа излезе на борсата, постъпленията й от мобилна реклама бяха незначителни, то през изминалите три месеца вече представляват 41% от всички приходи от реклама, възлизащи на 1.6 млрд. долара за периода. През първото тримесечие делът на мобилната реклама беше 30%. "Скоро ще печелим повече от мобилната версия на Facebook, отколкото от нормалната", заявява Зукърбърг, цитиран от New York Times. Общите приходи са нараснали с 53% до 1.81 млрд. долара, като нетната печалба достига 333 млн. долара, или 13 цента на акция. Социалната мрежа отчита, че приходите й от компании за електронна търговия през второто тримесечие са се удвоили на годишна база, а общият брой на показаните реклами е нараснал с 43%.

Най-силен е интересът към рекламите, появяващи се в потока с новини на потребителите, като вече 1 от всеки 20 поста е платено съобщение. Финансовият директор на компанията Дейвид Ебърсман очаква този рекламен сегмент да продължи да расте и през второто полугодие. Много анализатори обаче изтъкват опасността потребителите да бъдат отблъснати от нарастващото количество реклами. При представянето на резултатите Марк Зукърбърг заяви, че компанията работи за подобряване на качеството и уместността на рекламата. Facebook също така съобщи, че обмисля как да въведе видео реклами, които се очаква да генерират още по-сериозни печалби.

Верни потребители




Притесненията за ефекта от нарастващите реклами върху потребителите бяха донякъде успокоени от данните, че вече 61% от 1.15 млрд. активни потребители употребяват услугата всеки ден, в сравнение с 58% за същото тримесечие на 2012 г. "Близо 700 млн. души използват Facebook ежедневно. Няма по-голяма публика на света", отбелязва Джордан Рохан, анализатор във финансовата къща Stifel Nicolaus, цитиран от Reuters.

Резултатите на компанията също така показват, че потребителите продължават да мигрират към мобилни устройства за сметка на персоналните компютри. Потребителите, които използват  мобилна версия на Facebook поне веднъж месечно е нараснал с 9% до 819 млн. Отчетът също така показва ръст на оперативния марж до 31%, което вдъхва доверие на инвеститорите, които бяха разочаровани след първичното публично предлагане на компанията през май 2012 г. Въпреки поскъпването на акциите обаче те остават на ниво с 20% по-ниско от първоначалната им цена. "С развитието през тази година вече можем да кажем, че преодоляваме трудностите, че сме в добра форма и можем да си позволим да играем малко по-агресивно", заявява Зукърбърг.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 739 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 874 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Axel Springer продава част от изданията си за близо 1 млрд. евро

Германската медийна група засилва фокуса си върху онлайн бизнеса

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците