С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 29 юли 2013, 13:11, 5106 прочитания

Publicis и Omnicom създават най-големия играч на световния рекламен пазар

Анализаторите очакват сливането да доведе до нестабилност и вълна от консолидации в сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френският рекламен гигант Publicis и щатският му конкурент Omnicom обявиха плановете си за сливане, което ще промени глобалния маркетингов пазар, съобщи Financial Times. Сделката на стойност 35 млрд. долара изненада анализатори и конкуренти, като някои я сравниха с обединение между Coca-Cola и PepsiCo. Новата компания Publicis Omnicom Group ще представлява най-голямата маркетингова група в света по приходи и пазарна стойност, но някои експерти предупреждават, че сделката крие опасности от конфликт на интереси, регулаторни пречки и дори културни сблъсъци.

Съвместно управление


Изпълнителният директор на Publicis Морис Леви и колегата му от Omnicom Джон Рен планират да ръководят съвместно компанията през следващите 30 месеца. След това Леви, който е на 71 години, ще стане председател на борда, а Рен ще поеме самостоятелно позицията на изпълнителен директор. Двамата определят сделката като сливане на равни, което ще осигури на клиентите пълен набор от услуги, глобално присъствие и "най-креативните таланти" във времена, когато все повече клиенти предпочитат да се договарят директно с големите дигитални платформи като Google и Facebook. "Знаем, че традиционните ни конкуренти вече не са единствени конкуренти. Трябва да отговорим на значителните промени", заявява Рен.

На съвместната си пресконференция в Париж двамата изпълнителни директора изразиха увереност, че могат да се справят с опасенията на големите си клиенти, както и тези на регулаторите, които могат да видят в сделката опасност за конкурентната среда. "Това е нова компания за нов свят. Тя ще има възможност да се справи с бързото разрастване на новите интернет гиганти, което променя поведението на клиентите и размива ролите на пазарните играчи", отбелязва Морис Леви, цитиран от Reuters.

Той също така изтъква, че и двете фирми имат дългогодишен опит в стриктното защитаване  на интересите на клиентите си. Експертите обаче отбелязват, че сливането ще предизвика известна нестабилност, от която конкурентните агенции ще се опитат да се възползват. Анализаторът от Morningstar Майкъл Корти коментира, че големи клиенти на Omnicom като PepsiCo, AT&T и Microsoft, както и такива на Publicis като Coca-Cola, Verizon и Google, са свикнали да използват възможността за преминаване към конкуренцията като аргумент в преговорите. "Сега преминаваме към нова граница и големите компании може да не харесат промяната", отбелязва той.



Ответна реакция

Пазарните наблюдатели очакват сделката да предизвика вълна от консолидации в сектора, като сред възможните варианти е WPP, която ще загуби мястото си на най-голяма рекламна компания да придобие Interpublic. Някои анализатори спекулират и с възможно сливане между други големи играчи - Havas и Vivendi. Изпълнителният директор на WPP Мартин Сорел коментира пред FT, че този ход на  Publicis и Omnicom е "изключително смел и изненадващ" и може да създаде възможност за растеж и на неговата фирма. Той също така отбелязва, че след време ще се види дали трудното съвместното управление ще проработи, като според него Publicis е по-печеливша от ситуацията. Изпълнителният директор на Havas Даевид Джоунс е още по-скептичен, като според него може да се очаква отлив както на служители, така и на клиенти, както и проблеми при съвместяването на различните работни култури на щатската и френската компании.

Обединената Publicis Omnicom ще се търгува на борсите в Ню Йорк и Париж, като запази представителствата си в двете столици. Централата на холдинга ще се намира в Холандия. Тя ще стана лидер на пазара с комбинирани продажби в размер на 23 млрд. долара и 130 хил. служители. Акционерите на двете компании ще получат равен дял от обединеното дружество. Новата група ще обедини агенции по крилото на Publicis (която развива бизнес и в България) като Leo Burnett и Saatchi & Saatchi, създатели на Marlboro Man и предизборната кампания на Маргарет Тачър, с марките на Omnicom TBWA и BBDO, отговорни за рекламата на Apple и General Electric.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитално ретро Дигитално ретро

Община Велико Търново създава платформа за електронна търговия, която да улеснява предлагането на занаятчийска и земеделска продукция от двете страни на Дунав

14 дек 2019, 1031 прочитания

Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара

Сделката е част от стратегията за преструктуриране на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер

14 дек 2019, 1484 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Слаба година за металургията

Производството в сектора спада през 2012 г., по-ниски резултати отчитат и рециклиращите компании

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Песимизъм печели, оптимизъм - губи

Създаването на къс ETF фонд върху SOFIX отваря възможност за печалби при падащ пазар

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10