Сливането на Publicis и Omnicom разтърси световната рекламна индустрия

Анализатори и конкуренти очакват сделката да предизвика мащабни размествания и консолидации в сектора

Морис Леви (вдясно) и Джон Рен са започнали преговорите за сливането преди шест месеца "почти на шега"
Морис Леви (вдясно) и Джон Рен са започнали преговорите за сливането преди шест месеца "почти на шега"    ©  Reuters
Морис Леви (вдясно) и Джон Рен са започнали преговорите за сливането преди шест месеца "почти на шега"
Морис Леви (вдясно) и Джон Рен са започнали преговорите за сливането преди шест месеца "почти на шега"    ©  Reuters

Обявеното намерение на рекламните гиганти Publicis и Omnicom да се обединят предизвика вълна от коментари сред анализатори и конкуренти, които предвиждат неочакваният ход да доведе до сериозни размествания заради потенциални конфликти на интереси и вълна от консолидации в сектора. Сделката на стойност 35.1 млрд. долара ще създаде нов световен лидер в индустрията с общи приходи в размер на 23 млрд. долара и 130 хил. служители. Ако запази клиентската си база, новият френско-американски гигант ще постави под една шапка основни конкуренти в редица индустрии като Apple и Samsung или Coca-Cola и PepsiCo.

Изпълнителният директор на Publicis Морис Леви и колегата му от Omnicom Джон Рен планират да ръководят съвместно компанията през следващите 30 месеца. След това Леви, който е на 71 години, ще стане председател на борда, а Рен ще поеме самостоятелно позицията на изпълнителен директор. Двамата определят сделката като сливане на равни, което ще осигури на клиентите пълен набор от услуги, глобално присъствие и "най-креативните таланти". По думите им основната причина за обединението е нуждата да се отговори по-ефективно на новите реалности, в които клиентите все повече предпочитат да се договарят директно с големите дигитални платформи като Google и Facebook.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се