EADS променя името и структурата си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

EADS променя името и структурата си

EADS очаква да получи над 1000 поръчки за пътнически самолети Airbus през 2013 г.

EADS променя името и структурата си

Производителят на Airbus ще разчита на името на най-популярния си продукт в битката за първото място в авиационната индустрия

4858 прочитания

EADS очаква да получи над 1000 поръчки за пътнически самолети Airbus през 2013 г.

© Reuters


Европейският авиационен и отбранителен консорциум (EADS) обяви, че ще реорганизира структурата си и ще смени името си с това на най-популярния си продукт - Airbus, съобщи BBC. Под новото си име Airbus Group консорциумът ще има три подразделения – за пътнически самолети, за хеликоптери и за отбранителни и космически технологии. EADS обясни този ход с желанието "да се ускори интеграцията и изравняването между подразделенията чрез преименуване на групата, използвайки световно известната марка Airbus".

Нова структура

Промените ще започнат през януари, като се очаква процесът да приключи през втората половина на 2014 г. "Преименуването просто събира цялата компания под най-добрата марка, с която разполагаме, и която е станала синоним на интернационализъм, иновация и интеграция – и която носи две трети от приходите ни. Това подсилва посланието ни, че умеем "да даваме крила", заявява изпълнителния директор на консорциума Том Ендърс. По думите му още от създаването на EADS са обсъждани вариантите за преименуване и обединяване на отбранителната и космическа продукция под една шапка.

Основната цел на промяната на структурата е да се подсили поделението за военна продукция на фона на ограничаването на военните разходи в световен мащаб. През миналата година с подобна цел се подготвяше сливане с британския отбранителен концерн BAE Systems, което в крайна сметка пропадна. Две от сегашните подразделения – за военна продукция Cassidian и за аерокосмически технологии Astrium, ше бъдат обединени в Airbus Defense & Space, чиято централа ще е в Мюнхен. Новото звено ще има около 45 хил. служители и годишни приходи от 14 млрд. евро, отбелязва Wall Street Journal.

Растяща печалба

Тези решения на EADS бяха обявени заедно с финансовите резултати за второто тримесечие, които показват повишение на нетната печалба с 14% до 518 млн. евро. Компанията също така съобщи, че през първото полугодие на 2013 г. е получила 722 нетни поръчки за пътнически самолети Airbus, спрямо 230 за същия период на миналата година. Тазгодишното авиоизложение край Париж също е било много успешно за Airbus, след като на него бяха получени поръчки за 241 нови самолета. Заради това при преразглеждането на стратегията си EADS е повишила годишната цел за поръчките на Airbus с 25% до над 1000 самолета, докато при другите подразделения няма промяна.

Поръчките на Airbus компенсират забавения ръст при другите продукти на компанията. Оперативната печалба през второто тримесечие е нараснала с 23% на годишна база до 887 млн. евро, при приходи  от 13.945 млрд. евро, което представлява увеличение с 3%. Средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Reuters, беше за оперативна печалба от 839 млн. евро и приходи от 13.693 млрд. Въпреки обнадеждаващите данни EADS отбелязва, че заради бавните доставки на модела A380 през годината ръстът на приходите ще остане умерен през 2013 г.

EADS се опитва да си възвърне лидерството на пазара на пътнически самолети, който възлиза на 100 млрд. долара годишно, след като през 2012 г. беше изпреварен от щатския конкурент Boeing както по поръчки, така и по осъществени доставки. От европейския консорциум заявяват, че постигат значителен прогрес при новия си лайнер за далечни превози  A350 XWB. Според компанията след първия изпитателен полет на самолета през юни са били успешно проведени тестове на всички основни системи и програмата вече навлиза в най-решителната си фаза.

Европейският авиационен и отбранителен консорциум (EADS) обяви, че ще реорганизира структурата си и ще смени името си с това на най-популярния си продукт - Airbus, съобщи BBC. Под новото си име Airbus Group консорциумът ще има три подразделения – за пътнически самолети, за хеликоптери и за отбранителни и космически технологии. EADS обясни този ход с желанието "да се ускори интеграцията и изравняването между подразделенията чрез преименуване на групата, използвайки световно известната марка Airbus".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    Ако можеше и компанията ЕС да е толкова успешна като Ербъс...

  • 2
    dr_t avatar :-|
    dr_t

    Браво!

  • 3
    ab.inferis avatar :-|
    Ab.Inferis

    Аирбус от години е на първо място по продажби на самолети. Никак не е трудно да се провери статистиката на получени поръчки и продадени самолети за всяка година. Боеинг постепенно отстъпва и делът му неуклонно намалява.

  • 4
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Наистина, организацията и управлението на логистиката при сглобяването на самолетите на Ейрбъс в Тулуза е нещо което нашите бъдещи специалисти по управление на производството и други менаджери трябва да изучават задължително. За инженерите не знам, надали у нас ще има възможност за участие в процеса.

  • 5
    vassilun avatar :-|
    vassilun

    До коментар [#3] от "Ab.Inferis":

    Това просто не е вярно! Не съм противник на Airbus, нито съм защитник на Boeing, но Dreamliner е бижу въпреки проблемите! (Нормални проблеми за високотехнологичен продукт) А350 просто закъсня! Конкуренцията е двигателя! Приветствам и А350 и Dreamliner!

  • 6
    napukist avatar :-|
    Филанкишията

    [quote#3:"Ab.Inferis"]Аирбус от години е на първо място по продажби на самолети.[/quote]

    Така беше до миналата година, също така за 2013 до момента Боинг имат повече поръчки и доставки. Иначе и аз съм за Ербъс... :-)

  • 7
    ab.inferis avatar :-?
    Ab.Inferis

    До коментар [#6] от "Филанкишията":

    хайде сега иди и виж тази статистика, ъако обърнеш по-специално внимание на диаграмите в долния край на статията: от 2003 година Еърбъс има неизменно предимство в доставките, с изключение на 2012, когато разликата е 13 самолета. Проблем? ;)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Competition_between_Airbus_and_Boeing

  • 8
    ab.inferis avatar :-?
    Ab.Inferis

    До коментар [#5] от "vassilun":

    [quote#7:"Ab.Inferis"]хайде сега иди и виж тази статистика, ъако обърнеш по-специално внимание на диаграмите в долния край на статията: от 2003 година Еърбъс има неизменно предимство в доставките, с изключение на 2012, когато разликата е 13 самолета. Проблем? ;)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Competition_between_Airbus_and_Boeing[/quote]


  • 9
    ab.inferis avatar :-?
    Ab.Inferis

    До коментар [#5] от "vassilun":

    продажбите на широкофюзелажни самолети като бройка са сравнително малка част от общите продажби. И двете фирми - Еърбус и Боеинг се хранят основно от семействата А320 и Б737. А точно при тях Еърбъс има голямо предимство като поръчки и доставки. Освен това ако и да е закъснял А350, не е с много, особено като се има предвид преблемите на Б787 напоследък - доставките застинаха на ниво около 66. А350 има това предимство, че избягва подводните камъни , ударени от Б787 и го застига с бързи темпове. Да прибавим и развитието при А320Нео - поръчките за новото поколение са двойно повече от тези на Б737Макс. А и доставките са далеч по-близо във времето. Като прибавим и уникалния А380, където Боеинг просто няма отговор...става очевидно кой е по-напред с материала :)

  • 10
    vassilun avatar :-|
    vassilun

    До коментар [#8] от "Ab.Inferis":

    За да Ви отговоря със цитати от Вашия постинг:

    "Boeing claims the 747-8I to be over 10% lighter per seat and have 11% less fuel consumption per passenger, with a trip-cost reduction of 21% and a seat-mile cost reduction of more than 6%, compared to the A380. The 747-8F's empty weight is expected to be 80 tonnes (88 tons) lighter and 24% lower fuel burnt per ton with 21% lower trip costs and 23% lower ton-mile costs than the A380F"

    "With Airbus now an established competitor to Boeing, both companies use advanced technology to seek performance advantages in their products. Many of these improvements are about weight reduction and fuel efficiency. For example, the Boeing 787 Dreamliner is the first large airliner to use 50% composites for its construction. The Airbus A350 now being in the process of flight test feature 53% composites."

    Не твърдя, че някой е по-добър от другия, а просто, че конкуренцията има положително влияние и върху двата производителя!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.