Продажбите на автомобили на водещите европейски пазари все още не могат да се възстановят, американските автопрозовидители подобряват резултатите си, но с по-малко от очакваното, докато японските вървят нагоре. Така изглежда състоянието на автомобилната индустрия в началото на август.
General Motors Co, Ford Motor Co и Chrysler Group LLC обявиха по-слаби от прогнозните резултати от продажбите на автомобили в САЩ през юли. И трите големи концерна обаче обявиха силни продажби на камиони, което съвпада със стабилизирането на пазара на имоти и развитието на шистовата индустрия в страната.
Причината за спада при леките автомобили през миналия месец е различна за всяка компания. Ford например обяви, че недостатъчното предлагане на модели като Fusion е довело до по-слабите продажби. Вторият най-голям американски производител на автомобили е продал близо 194 хил. машини миналия месец, което представлява ръст от 11% на годишна база, но е под очакванията за 200 хил.
За сравнение лидерът GM реализира на пазара за същия период 243.1 хил. превозни средства. Американският автопроизводител с италианско сърце Chrysler е продал 140.1 хил. коли за месеца и също не оправда очакванията на анализаторите, въпреки неочакваното ускоряване на растежа в САЩ до 1.7 на сто през второто тримесечие. Ситуацията на американския пазар може да се опише най-добре чрез сравняването на продажбите на Ford Focus, които нараснаха с едва 1.9% през юли и не доближават двуцифрения темп на растеж на модели като Explorer например.
Факторът Toyota
Говорейки за продажби на каквото и да е, съдържащо представката "авто", не може да не споменем японският концерн Toyota, който през 2012 г. обяви рекордни продажби от 9.75 млн. превозни средства. За второто тримесечие на тази година оперативната печалба на компанията е 6.7 млрд. долара, много над резултата на Volkswagen's group от 4.5 млрд. Със заставането на Шинзо Абе начело на Страната на изгряващото слънце изглежда започна нов "златен" период за японската автоиндустрия. Централната банка на островната държава даде старт на мащабна програма за увеличаване на паричното предлагане, което доведе до поскъпване на долара спрямо йената с 25% от края на миналата година насам.
Осемте японски автопроизводители отбелязват рекордни продажби именно поради тази причина, като в случая с Toyota, премиите от валутни разлики са причина за около 80 на сто от ръста на печалбата й. Според анализатори, цитирани от Reuters, намаляващите продажби в Югоизточна Азия, особено в Тайланд, който е най-големият пазар на автомобили в региона, застрашават устойчивия растеж на компанията. Eкспозициите на Toyota към държави от Асоциация на страните от Югоизточна Азия (ASEAN) е около 10% от продажбите й, което я прави по-зависима от потенциално забавяне на растежа, спрямо другите й конкуренти. Лидерското място на Toyota в зеления сегмент обаче не е сериозно застрашено.
Спагети, Оланд и още нещо...
Продажбите на нови автомобили в Италия, която е четвъртият най-голям пазар в Европа, намаляват с 1.9% през юли на годишна база. По данни на транспортното министерство в страната 107.5 хил. превозни средства, произвеждани от концерна Fiat, са си намерили собственици. Тенденцията за спад не е валидна само за изпадналата в рецесия страна, а за целия европейски пазар, който удари 20-годишно дъно през първата половина на 2013 г.
Във Франция през изминалия месец продажбите на нови превзни средства са се повишили с 0.9% на годишна база. Със скок на регистрациите до 150.2 хил. през юли, концерни като PSA Peugeot Citroen и Renault навлязоха на зелена територия, отчитайки ръст на продажбите. Силно представяне в страната отчитат и трите флагмана на немската автоиндустрия - Mercedes-Benz, BMW и Audi. Производството на автомобили продължава да е ключово за експорта на Германия, а решаването на търговския диспут за соларните панели с Китай позволи на износителите да си отдъхнат, след като стана ясно, че на този етап митата при внос на европейски леки коли няма да бъдат увеличавани.
Продажбите на автомобили на водещите европейски пазари все още не могат да се възстановят, американските автопрозовидители подобряват резултатите си, но с по-малко от очакваното, докато японските вървят нагоре. Така изглежда състоянието на автомобилната индустрия в началото на август.
General Motors Co, Ford Motor Co и Chrysler Group LLC обявиха по-слаби от прогнозните резултати от продажбите на автомобили в САЩ през юли. И трите големи концерна обаче обявиха силни продажби на камиони, което съвпада със стабилизирането на пазара на имоти и развитието на шистовата индустрия в страната.
5 коментара
Управителят на Централната банка
на Япония Харухико Курода омаловажава тревогите, че
безпрецедентните парични стимули
в японската икономика ще създадат
ценови балони от финансови
активи. Бумерангът, който самите японци хвърлят, за сега лети добре, но да бъдат внимателни.
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#1] от "Offshore Banking":
и какво като японците печатат пари. Американците печатат, даже и швейцарците.
Дано доживеем японски, корейски, европейски или американски концерн да открие завод за автомобили в България.
Словакия привлече заводи на VW, Kia и Пежо, и вече и викат "Европейският Детройт".
До коментар [#3] от "Finland":
Как предлагаш да стане това, като тук няма:
НИКАКВА държавна рамка. Законите са фиктивни, правоъдието е фиктивно, управляващите са бутафорни и т.н.
Но за сметка на това има:
Корупция, която е на всички нива и ако някой реши да се докара дотук, за да върти бизнес трябва да плати половината от инвестицията под масата?
До коментар [#4] от "vojdek":
Значи можем да си имаме японска мафия поне.На първо четене се сещам за Киро "японеца" той малко от по черните японци, ама карай. Не може пък всичко да е оригинално