Осем компании в надпревара за ремонт на "Ботевградско шосе"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Осем компании в надпревара за ремонт на "Ботевградско шосе"

По време на строителните работи ще бъдат обновени пътната настилка, отводняването, тротоарите и уличното осветление.

Осем компании в надпревара за ремонт на "Ботевградско шосе"

Реконструкцията на столичния булевард ще струва между 9 и 12 млн. лв.

Кристина Климентиевна
8841 прочитания

По време на строителните работи ще бъдат обновени пътната настилка, отводняването, тротоарите и уличното осветление.

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Победителят ще трябва да извърши ремонта за две години.

Ремонтът на десеткилометровата отсечка на бул. "Ботевградско шосе" от ул. "Летоструй" до околовръстния път ще струва между 9 и 12 млн. лв., стана ясно след отварянето на ценовите оферти. Най-ниската цена предложи Strabag, но това не гарантира на австрийската фирма спечелването на поръчката, тъй като оценката за избор на изпълнител ще сe формира освен от цената (60 точки), също така от техническото предложение (35 точки) и срока за изпълнение (5 точки). Освен Strabag още две обединения на компаниите "СК-13" и Трейс груп холд" са дали оферти под прогнозната стойност, обявена от Столична община, от 10.5 млн. лв., като Консорциум "ППМ Ботевградско шосе" ("Пътища и съоръжения" ЕАД, "Пътстрой 92" АД, "Мостремонт 97" ООД, "Илия Бурда" ЕООД) е оферирал стойност, съответстваща на индикативната. Това означава, че надпреварата до голяма степен ще бъде между тези четири кандидата.

Интерес към поръчката бяха заявили още четири обединения, но комисията ги е отстранила, преди да бъдат допуснати до отварянето на техническите оферти. Все още няма становище за това решение на столичната администрация. През следващите седмици местната управа ще оповести изпълнителя на обекта, след което има двуседмичен срок за обжалване, преди да бъде подписан договорът. Избраният изпълнител ще трябва да извърши ремонта най-много за две години.

С европейски средства

Публичната процедура заедно с още 20 обекта от основната транспортна инфраструктура в града е част от програмата за изграждане, разширение и рехабилитация на улици и булеварди на стойност 200 млн. лв. Програмата ще се изпълнява през следващите четири години, като финансирането е осигурено чрез заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), за който преди седмица Столична община получи одобрение. Другата половина от проекта ще бъде съфинансирана от бюджета на София. Договорените засега условия с ЕИБ са за фиксирана лихва от 3.6% за срок между 20 и 25 години с 4-годишен гратисен период за главницата, като окончателното решение на финансовата институция по заема е планирано да се вземе в началото на септември. Общината планира да изхарчи по 50 млн. лв. на година за изпълнението на програмата.

Какво да очакваме от реконструкцията

Обновяване на пътната настилка, на отводняването, тротоарите и уличното осветление са само част от строителните работи, които трябва да бъдат извършени. Според техническото задание на "Ботевградско шосе" реконструкцията включва и ремонт на 10 съоръжения – четири надлеза, един мост и пет пешеходни подлеза. Надлезите са северен и южен по бул. "Ботевградско шосе" над бул. "Владимир Вазов" и други два над източната тангента. Пешеходните подлези пък са два при кв. "Нова Враждебна", по един при училище "Надежда Крупская", на ул. "Летоструй" и под бул. "Владимир Вазов". Към поръчката е добавен и северният мост над р. Искър, на който ще бъдат ремонтирани стълбищата, парапетите и площадките. Обектът е разделен на три етапа, като всеки може да се ремонтира и въвежда в експлоатация самостоятелно.

Оферти за бул. "Ботевградско шосе"

ДЗЗД "Плана 2013" ("Инжстройинженеринг" ЕООД, "Пецински" ООД) - 12.421 млн. лв.

Обединение "ГБС - Летоструй" (ГБС ИС АД, "Трансконсулт 22" ООД) - 10.693 млн. лв.

ДЗЗД "Пътища риск консултинг 2013" ("Риск инженеринг" АД, "Пътища и мостове" ЕООД, "Инжконсулт проект" ООД) - 12.547 млн. лв.

"Щрабаг" АГ (Австрия) - 9.594 млн. лв.

Обединение "Градски магистрали – Ботевградско шосе"("СК-13 Пътстрой" АД, "СК-13 Трансстрой" АД, "Пътпроект 2000" ООД) - 10.006 млн. лв.

Обединение "Ботевградско шосе 2013" ("Трейс груп холд" АД, "Виа План" ЕООД ) - 10.456 млн. лв.

Обединение "Ботевградско шосе" ("ИСА 2000" ЕООД, "БАКС 99" АД, "Трансконсулт инженеринг" ООД) - 12.517 млн. лв.

Консорциум "ППМ Ботевградско шосе" ("Пътища и съоръжения" ЕАД, "Пътстрой 92" АД, "Мостремонт 97" ООД, "Илия Бурда" ЕООД) – 10.560 млн. лв.
Победителят ще трябва да извърши ремонта за две години.

Ремонтът на десеткилометровата отсечка на бул. "Ботевградско шосе" от ул. "Летоструй" до околовръстния път ще струва между 9 и 12 млн. лв., стана ясно след отварянето на ценовите оферти. Най-ниската цена предложи Strabag, но това не гарантира на австрийската фирма спечелването на поръчката, тъй като оценката за избор на изпълнител ще сe формира освен от цената (60 точки), също така от техническото предложение (35 точки) и срока за изпълнение (5 точки). Освен Strabag още две обединения на компаниите "СК-13" и Трейс груп холд" са дали оферти под прогнозната стойност, обявена от Столична община, от 10.5 млн. лв., като Консорциум "ППМ Ботевградско шосе" ("Пътища и съоръжения" ЕАД, "Пътстрой 92" АД, "Мостремонт 97" ООД, "Илия Бурда" ЕООД) е оферирал стойност, съответстваща на индикативната. Това означава, че надпреварата до голяма степен ще бъде между тези четири кандидата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    svejarov avatar :-|
    svejarov

    По времето на Боко тиквата всичко беше лесно - ГБС , Аргогруп екзакт и Трейс - тотален монопол и унищожаване на строителните фирми.

  • 2
    kitenik avatar :-|
    Натътрузен десебар, слуга на БСП

    До коментар [#1] от "svejarov":

    На Боко Тикватане си достоен цървулите да завържеш. Другарю. Отичай.

  • 3
    nicks avatar :-|
    nicks

    Значи сега ще го ремонтираме, а след 2 години ще почнем да го копаем за метрото... За пореден път невероятна логика властва в управленските решения.

  • 4
    chevyvolt avatar :-|
    chevyvolt

    До коментар [#1] от "svejarov":

    А къде забрави Актор (Гърция) Лот 3 Тракия и Лот 4 Струма; ПСТ - Лот 4 Тракия и един Лот на Марица; ЧиЕнЧи (Италия) - един Лот на Марица; ДжиПи груп - предишни и сегашни участъци на Метро диаметър 1; и много други за по-малките обекти!

  • 5
    chevyvolt avatar :-|
    chevyvolt

    Да добавя още - Станилов- Метро диаметър 1 и в консорциум с Трейс - Западна дъга на СОП; Егерсман (Германия) с АТ инженеринг и още 2 БГ фирми - Завод за зелени отпадъци; ПОНС един лот на - Софийски воден цикъл.....

  • 6
    aek46312746 avatar :-|
    aek46312746

    защо подяволите ще се ремонтира Ботевградско... а Владимир Вазов НЕ !?! Тук през кварталите минава градски транспорт и всички тирове излизащи от София... тъй като по Ботевградско не може (не знам поради каква логика) след като там наоколу няма Нищо освен 1 цигански катун и трамвай ... Тролейбусите буквално СПИРАТ на средата на моста за да преминат поради Разпадането му и зейналите процепи ...

  • 7
    chevyvolt avatar :-|
    chevyvolt

    До коментар [#6] от "aek46312746":
    Ще се ремонтира. Ето какво е заглавието на проекта копирано от челната страница на Техническата Спецификация: " РЕМОНТ НА БУЛ.”ВЛАДИМИР ВАЗОВ” ОТ МОСТА ЧАВДАР ДО БУЛ.” БОТЕВГРАДСКО ШОСЕ” И НА БУЛ.” БОТЕВГРАДСКО ШОСЕ” ОТ УЛ.” ЛЕТОСТРУЙ” ДО
    СОП, ВКЛЮЧИТЕЛНО ПРИЛЕЖАЩИТЕ ИМ СЪОРЪЖЕНИЯ"


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.