Хотел "Родина" се продава заради дългове

Продaжбата по искане на ОББ започва при начална цена от 44.4 млн. лв.

Със своите 104 метра височина хотел "Родина" все още пази и славата на най-високата сграда в София.
Със своите 104 метра височина хотел "Родина" все още пази и славата на най-високата сграда в София.    ©  Красимир Юскеселиев
Със своите 104 метра височина хотел "Родина" все още пази и славата на най-високата сграда в София.
Със своите 104 метра височина хотел "Родина" все още пази и славата на най-високата сграда в София.    ©  Красимир Юскеселиев

Столичният хотел "Родина", който от години търси нов собственик, отново е пред продажба. Този път от частен съдебен изпълнител заради непогасени задължения към ОББ. Според публикуваната в началото на седмицата обява публичната продан започва на 9 август при начална цена от 44.4 млн. лв. (22.8 млн. евро). Предложения ще се приемат до 9 септември, но запознати с процедурата не очакват купувач още при първия опит.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


18 коментара
  • 1
    xintu avatar :-|
    Xintu

    "Четиризвездният хотел "Родина" се свързва с председателя на надзорния съвет на фалиралата Балканска универсална банка Васко Нинов, който преди месец получи доживотна присъда за трафик на наркотици в Гърция. Нинов беше в управата на работническо-мениджърското дружество, което през 1997 г. придоби дружеството "Родина турист", в чиито активи е хотелът, и според източници от пазара още тогава стоеше зад сделката."

    Колко малко текст, а колко добре описва нашето битие в последните 20-на години.

    Шеф на фалирала банка, шеф на РМД, лапва един от хай-големите, на времето, софийски хотели и о чудо с доживотна присъда за трафик на наркотици...да, ама не...присъдата е в Гърция, жалка картинка...

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Световна хотелска верига като Marriott или Hyatt биха могли да направят бижу от този депресиращ комунистически паметник. Но за да дойдат тези световни вериги в София и да печелят от пълни хотели, ни трябват туристи, които ние нямаме, защото не знаем как да рекламираме нашата държава.

  • 3
    clutch avatar :-P
    clutch

    [quote#2:"karen_walker"] ....защото не знаем как да рекламираме нашата държава. [/quote]

    Лесно е: Елате да видите страната, в която мафията управлява легално :)

  • 4
    bbs avatar :-|
    Lord

    До коментар [#2] от "karen_walker":

    Вярно е, но все пак София - за разлика от Черноморието - не разчита толкова на туристи, колкото на бизнес посетители. Ако на Витоша имаше нещо интересно за правене, вероятно щяха да дойдат повече туристи в София, но засега евентуално няколко може да дойде за уикенда, а основната група чужденци идващи в София го правят по работа. Но "Родина" спокойно може да бъде един чудесен хотел за тази цел, ако го вземе някоя нормална верига. Иначе в момента 3-4 млн.лв. приходи за хотел с 500 стаи и конгресен център е просто смешно...

  • 5
    wizard avatar :-?
    Wizard

    Даа, осъден в чужбина, а тук абсолютно бездарен крадец и бандит, който се опитва да се прави не мениджър. Най-тъпото е, че такива са минимум 2/3 от "мениждъжрите" ни въобще! Капитализъм и конкурентноспособност ли? В другия живот!

  • 6
    patchev avatar :-|
    HXP

    Този хотел, заедно с Парк Хотел Москва(ако още работи), имат най-големите конгресни центрове в София. Това, комбинирано с идеалната локация на хотел Родина, би било конкурентно предимство, но за съжаление, както се каза по-горе, дестинацията България бива рекламирана ужасно.

  • 7
    daks avatar :-|
    ДАКС

    Някой може ли да ми разтълкува какво е имал предвид авторът с това:

    ''Въпреки това отчетът на "Родина турист" показва, че дружеството е приключило 2012 г. с печалба от 33 хил. лв. - близо два пъти над нивата година по-рано. Натрупаната печалба на дружеството към края на годината достига 1.48 млн. лв. ''

  • 8
    sun52314707 avatar :-(
    sun52314707

    И какво да рекламираме, особено в София? В столиците на страните от централна и западна Европа има какво да се види, респ.рекламира. Затова има туристи в тези страни, а не защото се рекламират добре. Всеки път изпитвам срам когато минавайки през градинката пред НДК виждам как чужденците снимат полуразрушения паметник "1300 г. България", защото НЯМА какво друго да снимат, жалко е.

  • 9
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    Хотел Родина е голям коптор и който го купи трябва да почисти авгиевите обори с тотална реконструкция. Отчитайки "популярноста" на София като дестинация, покупката му едва ли е най-атрактивната инвестиция и възвръщаемост. Но всичко е въпрос на цена...

  • 10
    ultra_61 avatar :-P
    ultra_61

    До коментар [#6] от "HXP": "дестинацията България", за всеки западен бизнесмен, си е просто нещо ужасно........


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход