Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 6 авг 2013, 17:45, 10976 прочитания

"Нова" група в интернет-медиите

Собственикът на втората по гледаемост телевизия купи "Дарик нет", в което е и "Нет инфо"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Само три месеца след като "Дарик нет" купи онлайн групата "Нет инфо", двете компании участват в нова консолидация на пазара, като този път те са обект на сделка. Шведската компанията Modern Times Group (MTG), собственик на групата телевизионни канали около "Нова телевизия", купува 70% от двете дружества, съобщиха от европейския медиен гигант във вторник.

И продавач, и купувач засега отказват информация за цената. Тридесет процента от "Дарик нет" остават при досегашния собственик на компанията Радосвет Радев. Той запазва и "Дарик радио". Шведската компания обаче има опция да придобие и оставащия дял от "Дарик нет" в рамките на следващите пет години. Придобиването трябва да приключи през септември, като за целта е необходимо одобрение от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). След приключване на сделката MTG ще консолидира активите на медиите в рамките на "Нова броудкастинг груп".


Максиучастие на минипазар

След приключването на сделката ще се превърнем в лидер на дигиталния медиен пазар, обявиха от "Нова броудкастинг груп". Новата компания ще е собственик на платформите за видеосъдържание VBOX 7 и Nova Play, имейл платформата abv.bg, сайтовете за новини Vesti.bg, DarikNews.bg, Novanews.bg и сайтовете за спортни новини Sportni.bg и Gong.bg. До момента "Нова броудкастинг груп" има само сайтовете Nova Play и Novanews.bg.

"Окрупняването е добър ход, защото групата ще има много по-голямо влияние на интернет пазара", коментира сделката пред "Капитал Daily" Александър Тошков от агенцията за медиа купуване Media Club. В портфолиото на групата до момента липсват силни интернет платформи, с малки изключения, а е много по-лесно такива сайтове да бъдат купени, отколкото да бъдат създадени отначало, е мнението на Тошков.



По данни на Gеmius Audience Research (агенция, която измерва посещаемостта на сайтовете) през юни 2013 г. например abv.bg и vbox7.com са най-посещавани в българското интернет пространство. В топ десет влизат и други два от новозакупените от "Нова броудкастинг груп" сайта - vesti.bg и sinoptik.bg. За сравнение, btv.bg, която е най-силната уебплатформа на основния им конкурент, се нарежда на 15-о място в класацията. В последните години bTV Media Group също разшири значително онлайн портфолиото си, като добави сайтовете btvnews.bg, zonasport.bg, btvlady.bg, dalivali.bg и menbox.bg. Никой от тях обаче не е сред 30-те най-посещавани сайта за юни.

"Общата дейност на "Дарик нюз" и "Нетинфо" включва широк спектър от услуги в 33 уебсайта, които се финансират чрез реклама и са водещият интернет конгломерат от гледна точка на брой достигнати потребители", обясняват от централата на MTG в официалното си съобщение. Двете групи са генерирали общо над 750 млн. посещения на месец през второто тримесечие на 2013 г., а броят на уникалните потребители за този период е почти 3 млн. души. Обединението на двете медийни дружества генерира приходи от общо 4.2 млн. лв. за 2012 г. и е било печеливше за миналата година, коментират още от MTG. Оттам обаче не уточниха финансовия резултат.

Въпреки че с тази сделка "Нова броудкастинг груп" ще засили значително онлайн  присъствието си, всъщност пазарът на интернет реклама в България за момента не е особено развит. По данни на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) брутната му стойност за 2012 г. е общо 45.6 млн. лв., а увеличението спрямо 2011г. е 7%. Де факто обаче от асоциацията регистрират "нищожен ръст на нетните бюджети" и смятат, че стойността му нето (като се приспаднат отстъпките, промоциите и бартерите) е едва 25 млн. лв. "Дори и да нямаме огромни ръстове, това е индустрия, която не е отбелязвала спад", коментира пред "Капитал Daily" изпълнителният директор на Sportal.bg Стилиян Шишков. Според него окрупняването на пазара е съвсем естествено и дори закъсняло развитие. Шишков дори коментира, че очаква до края на годината на пазара на онлайн медиите да има нови сделки.   
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране

Националната асоциация на строителните предприемачи предлага създаването на експертен икономически съвет, който да работи върху мерки за стабилизиране на икономиката

3 апр 2020, 360 прочитания

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 1271 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Лютеница Първомай" вече е регистрирано географско указание

Фирмите от региона могат да се впишат като ползватели

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10