Морските пристанища печелят бизнес за сметка на речните

Появата на все повече частни оператори се отразява на резултатите на държавните портове

Основната причина за пренасочването на товарите към морето са рекордните студове в началото на миналата година и сухото време през лятото
Основната причина за пренасочването на товарите към морето са рекордните студове в началото на миналата година и сухото време през лятото
Основната причина за пренасочването на товарите към морето са рекордните студове в началото на миналата година и сухото време през лятото    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Основната причина за пренасочването на товарите към морето са рекордните студове в началото на миналата година и сухото време през лятото    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Част от товарите от и към България, традиционно превозвани по Дунав, са се пренасочили към морските пристанища през миналата година. Тази тенденция се забелязва още от началото на кризата и 2012 г. не прави изключение. Това показват данните на Националния статистически институт (НСИ) за товарооборота на речния и морския транспорт. Товарите като цяло се увеличават, но резултатите все още са далече от предкризисните нива. Другата тенденция, която се забелязва, е, че вследствие на концесионните процедури и отдаването на пристанищните терминали на частни компании ролята на държавните пристанища постепенно намалява. Ситуацията се запазва и през тази година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове